نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آثار چوبی آثار چوبی باقی‌مانده از مسجد جامع برزک، مطالعۀ کتیبه‌های نویافته و معرفی هنرمندی از تبار ابوزید [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 87-98]
  • آدم (ع) مطالعه بازنمایی شیطان در نگاره های داستان آدم (ع) و حوا [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 75-84]
  • آرایه های ادبی مطالعه جناس بصری در طراحی گرافیک و کاربرد آن در طراحی پوسترهای اجتماعی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 77-88]
  • آرنولد هاوزر تبیین جایگاه اجتماعی هنرمندان عصر صفوی بر اساس آرا آرنولد هاوزر [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 43-52]
  • آستانه مواجهه‌ای باختینی با فراخوان قدیس متی اثر کاراواجو [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 89-100]
  • آمبیگرام تحلیل روش دوسونشان (آمبیگرام) و قابلیت آن در طراحی نشانه با نگاهی به آثار نیکیتا پروخروف [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 117-124]
  • آواتار نقش آواتار در تجربه بازیکن در بازی های ویدئویی ژانر بازی: مهاجم اول شخص [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 101-108]

ا

  • ابوزید بن محمد آثار چوبی باقی‌مانده از مسجد جامع برزک، مطالعۀ کتیبه‌های نویافته و معرفی هنرمندی از تبار ابوزید [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 87-98]
  • اتیمولوژی مفهوم‌شناسی اصطلاحات «زیبا» و «زیبایی» در متون اوستایی و پهلوی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 5-12]
  • اثر هنری اثر هنری در مقام یک جور ساختار آگاهی:مقدمه‌ای پدیدارشناختی درباره چیستی امر هنری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 13-22]
  • اثر هنری" بررسی نقش الهام و اقتباس در اصالت آثار هنرهای تجسمی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 37-46]
  • ارتباط متن و تصویر دست کاری های دلالان آثار هنری در نسخۀ پراکندۀ مجمع التواریخ [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 125-134]
  • اردوی زرین پیدایش، شکوفایی و افول سفال لاجوردینه [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 53-64]
  • اروپای قرون وسطی مطالعه تطبیقی «بُرنُس» جامه ی دوره اسلامی با پوشاک مشابه قبل از اسلام [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 17-26]
  • اسطوره باروری خوانش بینامتنی آثار فیگوراتیو منصور قندریز [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 95-104]
  • اصالت" بررسی نقش الهام و اقتباس در اصالت آثار هنرهای تجسمی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 37-46]
  • ا"صفهان" گاهنگاری و تحلیل موضوعی نقوش گچی نویافته‌ در اطاق منقوش خانه میرمیران (ورزنه‌، اصفهان) [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 41-54]
  • اعتقادی بنیان‌های نمادین و اعتقادی در نقوش سنگ‌نگاره‌های درّه نگارانِ سراوان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 65-74]
  • اقتباس" بررسی نقش الهام و اقتباس در اصالت آثار هنرهای تجسمی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 37-46]
  • الهام" بررسی نقش الهام و اقتباس در اصالت آثار هنرهای تجسمی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 37-46]
  • انسان‌نگاری بررسی انسان‌نگاری سفال معین‌آباد در میان نخستین نمونه‌های ایران‌باستان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 23-32]
  • اوستا مفهوم‌شناسی اصطلاحات «زیبا» و «زیبایی» در متون اوستایی و پهلوی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 5-12]
  • ایده پردازی نقش رجوع به معیارها در ایده پردازی حسن محور [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 57-64]
  • ایران باستان مطالعه تطبیقی «بُرنُس» جامه ی دوره اسلامی با پوشاک مشابه قبل از اسلام [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 17-26]

ب

  • باختین مواجهه‌ای باختینی با فراخوان قدیس متی اثر کاراواجو [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 89-100]
  • بازی استحاله مفهوم سوبژکتیو «بازی» در هنرهای تعاملی با تکیه بر آراء گادامر (پیکره مطالعاتی: چیدمان تعاملی Onde-Pixel به اجرا درآمده در پاویلیون یونی کردیت میلان) [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 13-22]
  • بازی اول شخص نقش آواتار در تجربه بازیکن در بازی های ویدئویی ژانر بازی: مهاجم اول شخص [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 101-108]
  • بازیکن نقش آواتار در تجربه بازیکن در بازی های ویدئویی ژانر بازی: مهاجم اول شخص [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 101-108]
  • بازی ویدئویی نقش آواتار در تجربه بازیکن در بازی های ویدئویی ژانر بازی: مهاجم اول شخص [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 101-108]
  • بانددسینه مقایسه تطبیقی بانددِسینه های فرانسه و بلژیک از لحاظ بصری [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 47-60]
  • بانددسینه‌های بلژیک مقایسه تطبیقی بانددِسینه های فرانسه و بلژیک از لحاظ بصری [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 47-60]
  • بانددسینه‌های فرانسه مقایسه تطبیقی بانددِسینه های فرانسه و بلژیک از لحاظ بصری [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 47-60]
  • بدن اثر هنری در مقام یک جور ساختار آگاهی:مقدمه‌ای پدیدارشناختی درباره چیستی امر هنری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 13-22]
  • بدنمندی اثر هنری در مقام یک جور ساختار آگاهی:مقدمه‌ای پدیدارشناختی درباره چیستی امر هنری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 13-22]
  • برگ‌سوزنی منظر درخت؛ بازشناسی انگارۀ «درخت» در مهرهای هخامنشی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 23-36]
  • بُرنُس مطالعه تطبیقی «بُرنُس» جامه ی دوره اسلامی با پوشاک مشابه قبل از اسلام [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 17-26]
  • بلند فکر کردن کاوشی در روش های مورد استفاده دانشجویان رشته طراحی صنعتی قبل و بعد از تاثیر آموزش های دانشگاهی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 135-142]
  • بناهای تاریخی بازشناسی کاربرد طلق در هنر ایرانی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 85-94]
  • به هویت یابی میوه های فولادی قاجاری، موجود در موزه ملی ایران (به استناد متون ادب فارسی) [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 55-62]

پ

  • پدیدارشناسی هنر اثر هنری در مقام یک جور ساختار آگاهی:مقدمه‌ای پدیدارشناختی درباره چیستی امر هنری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 13-22]
  • پرتره‌های سلطنتی قرابت‌های سبک‌شناختی و ساختاریِ پرتره‌های سلطنتی و عامیانه در عصر قاجار [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 25-36]
  • پرنده بررسی و تحلیل نقوش پرنده سفالینه‌های اسلامی نیشابور با پرندگان موجود در زیست‌بوم منطقه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 5-16]
  • پسامدرن واکاوی نظریه‏ انتقادی در گفتمان هنر اجتماعی-سیاسی پست‏مدرن [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 5-16]
  • پسامدرنیسم بررسی ناپدیدی هنر در عصر فراواقعیت از منظر بودریار با تاکید بر آثار ریچارد پرینس به مثابه مصادیق آن اندیشه [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 5-12]
  • پوشاک مطالعه تطبیقی «بُرنُس» جامه ی دوره اسلامی با پوشاک مشابه قبل از اسلام [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 17-26]
  • پیکرک های زنانه مطالعه پیکرک های زنانه عصر مفرغ شوش از منظر ریخت شناسی [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 33-40]
  • پیکرنگاره‌های عامیانه قرابت‌های سبک‌شناختی و ساختاریِ پرتره‌های سلطنتی و عامیانه در عصر قاجار [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 25-36]
  • پیکرنگاری درباری قرابت‌های سبک‌شناختی و ساختاریِ پرتره‌های سلطنتی و عامیانه در عصر قاجار [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 25-36]

ت

  • تبارشناسی سرآغاز عکاسی در ایران (درآمدی انتقادی بر تاریخ عکاسی ایران در دوره‌ی ناصری) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 125-134]
  • تجربه روی‌آوردی اثر هنری در مقام یک جور ساختار آگاهی:مقدمه‌ای پدیدارشناختی درباره چیستی امر هنری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 13-22]
  • تحلیل پروتکل کاوشی در روش های مورد استفاده دانشجویان رشته طراحی صنعتی قبل و بعد از تاثیر آموزش های دانشگاهی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 135-142]
  • تحلیل گفتمان تحلیل گفتمان علمی- هندسی در رساله‌های خوشنویسی اسلامی سده‌های چهارم تا هشتم هجری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 63-72]
  • تخت سلیمان پیدایش، شکوفایی و افول سفال لاجوردینه [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 53-64]
  • ترنج هویت یابی میوه های فولادی قاجاری، موجود در موزه ملی ایران (به استناد متون ادب فارسی) [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 55-62]
  • تریز کاربرد دانش تریز جهت تبیین جایگاه طراحی خلاقانه در سرامیک‌های کاربردی معاصر ایران [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 99-110]
  • تزیینات تاثیر فرهنگ جامعه و کارکرد اثر در شکل گیری کالبد و تزیینات معماری در بناهای زندیه با نگاهی بر عمارت دیوانخانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 27-34]
  • تزییناتِ معماری بازشناسی کاربرد طلق در هنر ایرانی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 85-94]
  • تصویر بیکرانگی تصویر و کران‌مندی زبان در نقش برجسته‌های ساسانی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 109-116]
  • تعقل نقش رجوع به معیارها در ایده پردازی حسن محور [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 57-64]
  • تفکر غایت نگر نقش رجوع به معیارها در ایده پردازی حسن محور [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 57-64]
  • تن یافتگی نقش آواتار در تجربه بازیکن در بازی های ویدئویی ژانر بازی: مهاجم اول شخص [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 101-108]
  • توپی گچی ته آجری نقوش مهری و توپی‌های گچی ته آجری درتزئینات رباط شرف [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 87-98]

ج

  • جامع التواریخ دست کاری های دلالان آثار هنری در نسخۀ پراکندۀ مجمع التواریخ [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 125-134]
  • جناس مطالعه جناس بصری در طراحی گرافیک و کاربرد آن در طراحی پوسترهای اجتماعی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 77-88]
  • جناس بصری مطالعه جناس بصری در طراحی گرافیک و کاربرد آن در طراحی پوسترهای اجتماعی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 77-88]

چ

  • چرخش سوبژکتیو استحاله مفهوم سوبژکتیو «بازی» در هنرهای تعاملی با تکیه بر آراء گادامر (پیکره مطالعاتی: چیدمان تعاملی Onde-Pixel به اجرا درآمده در پاویلیون یونی کردیت میلان) [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 13-22]

ح

  • حروف چاپی طراحی‌حروف دیجیتال در اواخر قرن بیستم: فرصت‌ها و چالش‌ها [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 73-86]
  • حروف نمایشی طراحی‌حروف دیجیتال در اواخر قرن بیستم: فرصت‌ها و چالش‌ها [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 73-86]
  • حسن نقش رجوع به معیارها در ایده پردازی حسن محور [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 57-64]
  • حل مبتکرانه مشکلات کاربرد دانش تریز جهت تبیین جایگاه طراحی خلاقانه در سرامیک‌های کاربردی معاصر ایران [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 99-110]
  • حل مسئله کاوشی در روش های مورد استفاده دانشجویان رشته طراحی صنعتی قبل و بعد از تاثیر آموزش های دانشگاهی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 135-142]
  • حوا مطالعه بازنمایی شیطان در نگاره های داستان آدم (ع) و حوا [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 75-84]

خ

  • خسرو دوم معرفی پیکره کل جو بردر طاق بستان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 37-42]
  • خوانش بینامتنی خوانش بینامتنی آثار فیگوراتیو منصور قندریز [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 95-104]
  • خوانش فرامتنی خوانش بینامتنی آثار فیگوراتیو منصور قندریز [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 95-104]
  • خوانش متنی خوانش بینامتنی آثار فیگوراتیو منصور قندریز [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 95-104]
  • خوشنویسی تحلیل گفتمان علمی- هندسی در رساله‌های خوشنویسی اسلامی سده‌های چهارم تا هشتم هجری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 63-72]

د

  • داستان بعثت پیامبر (ص) بررسی ساختار و گونه روایی داستان بعثت پیامبر (ص) در ادبیات و نگارگری بر اساس نظریه ژپ لینت ولت [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 17-24]
  • دستگاه‌های نمایش دیجیتال طراحی‌حروف دیجیتال در اواخر قرن بیستم: فرصت‌ها و چالش‌ها [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 73-86]
  • دلالان هنری دست کاری های دلالان آثار هنری در نسخۀ پراکندۀ مجمع التواریخ [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 125-134]
  • دوره ایلخانی پیدایش، شکوفایی و افول سفال لاجوردینه [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 53-64]
  • دوره سلجوقی نقوش مهری و توپی‌های گچی ته آجری درتزئینات رباط شرف [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 87-98]
  • دوره سلجوقی ریخت شناسی صراحی‌های شیشه‌ای ایران در سده‌های 5 و 6 ه.ق [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 65-76]
  • دوره صفوی تبیین جایگاه اجتماعی هنرمندان عصر صفوی بر اساس آرا آرنولد هاوزر [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 43-52]
  • دوره‌ی صفوی بازشناسی کاربرد طلق در هنر ایرانی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 85-94]
  • دوسونشان تحلیل روش دوسونشان (آمبیگرام) و قابلیت آن در طراحی نشانه با نگاهی به آثار نیکیتا پروخروف [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 117-124]
  • دیدمان سرآغاز عکاسی در ایران (درآمدی انتقادی بر تاریخ عکاسی ایران در دوره‌ی ناصری) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 125-134]
  • دیوانخانه تاثیر فرهنگ جامعه و کارکرد اثر در شکل گیری کالبد و تزیینات معماری در بناهای زندیه با نگاهی بر عمارت دیوانخانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 27-34]

ر

  • رباط شرف نقوش مهری و توپی‌های گچی ته آجری درتزئینات رباط شرف [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 87-98]
  • رساله‌های خوشنویسی تحلیل گفتمان علمی- هندسی در رساله‌های خوشنویسی اسلامی سده‌های چهارم تا هشتم هجری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 63-72]
  • رفتار انسانی کاوشی در روش های مورد استفاده دانشجویان رشته طراحی صنعتی قبل و بعد از تاثیر آموزش های دانشگاهی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 135-142]
  • روایت شناسی بررسی ساختار و گونه روایی داستان بعثت پیامبر (ص) در ادبیات و نگارگری بر اساس نظریه ژپ لینت ولت [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 17-24]
  • روش شناسی کاوشی در روش های مورد استفاده دانشجویان رشته طراحی صنعتی قبل و بعد از تاثیر آموزش های دانشگاهی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 135-142]
  • ریچارد پرینس بررسی ناپدیدی هنر در عصر فراواقعیت از منظر بودریار با تاکید بر آثار ریچارد پرینس به مثابه مصادیق آن اندیشه [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 5-12]
  • ریخت شناسی مطالعه پیکرک های زنانه عصر مفرغ شوش از منظر ریخت شناسی [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 33-40]
  • ریخت شناسی ریخت شناسی صراحی‌های شیشه‌ای ایران در سده‌های 5 و 6 ه.ق [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 65-76]

ز

  • زبان بیکرانگی تصویر و کران‌مندی زبان در نقش برجسته‌های ساسانی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 109-116]
  • زن مطالعه ی موضوعی و محتوایی مجسمه های زنانه در شهر تهران [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 109-124]
  • زیبا مفهوم‌شناسی اصطلاحات «زیبا» و «زیبایی» در متون اوستایی و پهلوی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 5-12]
  • زیبایی مفهوم‌شناسی اصطلاحات «زیبا» و «زیبایی» در متون اوستایی و پهلوی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 5-12]
  • زیست‌بوم بررسی و تحلیل نقوش پرنده سفالینه‌های اسلامی نیشابور با پرندگان موجود در زیست‌بوم منطقه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 5-16]

ژ

  • ژان بودریار بررسی ناپدیدی هنر در عصر فراواقعیت از منظر بودریار با تاکید بر آثار ریچارد پرینس به مثابه مصادیق آن اندیشه [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 5-12]
  • ژپ لینت ولت بررسی ساختار و گونه روایی داستان بعثت پیامبر (ص) در ادبیات و نگارگری بر اساس نظریه ژپ لینت ولت [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 17-24]

س

  • ساختار و سبک‌شناسی قرابت‌های سبک‌شناختی و ساختاریِ پرتره‌های سلطنتی و عامیانه در عصر قاجار [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 25-36]
  • ساسانیان بیکرانگی تصویر و کران‌مندی زبان در نقش برجسته‌های ساسانی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 109-116]
  • سپهر نشانه‌ای تأثیر مکتب نگارگری ترکمانان شیراز بر نگاره های نسخه نعمت نامه در هند (با رویکرد سپهر نشانه ای لوتمان) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 99-108]
  • سرامیک کاربردی معاصر کاربرد دانش تریز جهت تبیین جایگاه طراحی خلاقانه در سرامیک‌های کاربردی معاصر ایران [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 99-110]
  • سفال بررسی انسان‌نگاری سفال معین‌آباد در میان نخستین نمونه‌های ایران‌باستان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 23-32]
  • سفال بررسی و تحلیل نقوش پرنده سفالینه‌های اسلامی نیشابور با پرندگان موجود در زیست‌بوم منطقه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 5-16]
  • سفال لاجوردینه پیدایش، شکوفایی و افول سفال لاجوردینه [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 53-64]
  • سفره کردی بررسی نقوش گلیم سفره کردی شمال خراسان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 111-124]
  • سنگِ طلق بازشناسی کاربرد طلق در هنر ایرانی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 85-94]
  • سنگ مزارات تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزه شهر اهر [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 71-86]
  • سنگ‌نگاره بنیان‌های نمادین و اعتقادی در نقوش سنگ‌نگاره‌های درّه نگارانِ سراوان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 65-74]
  • سیاست سرآغاز عکاسی در ایران (درآمدی انتقادی بر تاریخ عکاسی ایران در دوره‌ی ناصری) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 125-134]

ش

  • شاهرخ دست کاری های دلالان آثار هنری در نسخۀ پراکندۀ مجمع التواریخ [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 125-134]
  • شاه عباس اول خوانشی نشانه شناختی از یک رویای شاهانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 47-56]
  • شرق‌شناسی سرآغاز عکاسی در ایران (درآمدی انتقادی بر تاریخ عکاسی ایران در دوره‌ی ناصری) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 125-134]
  • شمال خراسان بررسی نقوش گلیم سفره کردی شمال خراسان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 111-124]
  • شوش مطالعه پیکرک های زنانه عصر مفرغ شوش از منظر ریخت شناسی [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 33-40]
  • شیطان مطالعه بازنمایی شیطان در نگاره های داستان آدم (ع) و حوا [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 75-84]

ص

  • صراحی شیشه‌ای ریخت شناسی صراحی‌های شیشه‌ای ایران در سده‌های 5 و 6 ه.ق [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 65-76]
  • صنعتگر تبیین جایگاه اجتماعی هنرمندان عصر صفوی بر اساس آرا آرنولد هاوزر [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 43-52]

ط

  • طاق‌بستان معرفی پیکره کل جو بردر طاق بستان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 37-42]
  • طراحی کاوشی در روش های مورد استفاده دانشجویان رشته طراحی صنعتی قبل و بعد از تاثیر آموزش های دانشگاهی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 135-142]
  • طراحی پوستر مطالعه جناس بصری در طراحی گرافیک و کاربرد آن در طراحی پوسترهای اجتماعی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 77-88]
  • طراحی‌حروف دیجیتال طراحی‌حروف دیجیتال در اواخر قرن بیستم: فرصت‌ها و چالش‌ها [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 73-86]
  • طراحی خلاقانه کاربرد دانش تریز جهت تبیین جایگاه طراحی خلاقانه در سرامیک‌های کاربردی معاصر ایران [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 99-110]
  • طراحی‌گرافیک مطالعه جناس بصری در طراحی گرافیک و کاربرد آن در طراحی پوسترهای اجتماعی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 77-88]
  • طراحی نشانه تحلیل روش دوسونشان (آمبیگرام) و قابلیت آن در طراحی نشانه با نگاهی به آثار نیکیتا پروخروف [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 117-124]

ع

  • عبدالحسین زرین قلم کتیبه‌های نستعلیق عمارت مسعودیه و بررسی انتساب آن‌ها به زرین قلم [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 61-70]
  • عصر قاجاریه هویت یابی میوه های فولادی قاجاری، موجود در موزه ملی ایران (به استناد متون ادب فارسی) [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 55-62]
  • عصر مفرغ مطالعه پیکرک های زنانه عصر مفرغ شوش از منظر ریخت شناسی [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 33-40]
  • عکاسی سرآغاز عکاسی در ایران (درآمدی انتقادی بر تاریخ عکاسی ایران در دوره‌ی ناصری) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 125-134]
  • عمارت مسعودیه کتیبه‌های نستعلیق عمارت مسعودیه و بررسی انتساب آن‌ها به زرین قلم [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 61-70]

ف

  • فتح قندهار خوانشی نشانه شناختی از یک رویای شاهانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 47-56]
  • فراخوان قدیس متی مواجهه‌ای باختینی با فراخوان قدیس متی اثر کاراواجو [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 89-100]
  • فراواقعیت بررسی ناپدیدی هنر در عصر فراواقعیت از منظر بودریار با تاکید بر آثار ریچارد پرینس به مثابه مصادیق آن اندیشه [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 5-12]
  • فرم تأثیر متقابل کاربرد و معنا بر فرم اشیاء [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 115-124]
  • فرم و تزیینات ریخت شناسی صراحی‌های شیشه‌ای ایران در سده‌های 5 و 6 ه.ق [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 65-76]
  • فرهنگ تاثیر فرهنگ جامعه و کارکرد اثر در شکل گیری کالبد و تزیینات معماری در بناهای زندیه با نگاهی بر عمارت دیوانخانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 27-34]
  • فرهنگ تأثیر متقابل کاربرد و معنا بر فرم اشیاء [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 115-124]
  • فیگور معرفی پیکره کل جو بردر طاق بستان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 37-42]

ق

  • قالب‌های حروف دیجیتال طراحی‌حروف دیجیتال در اواخر قرن بیستم: فرصت‌ها و چالش‌ها [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 73-86]
  • قندریز خوانش بینامتنی آثار فیگوراتیو منصور قندریز [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 95-104]

ک

  • کاراواجو مواجهه‌ای باختینی با فراخوان قدیس متی اثر کاراواجو [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 89-100]
  • کاربرد تأثیر متقابل کاربرد و معنا بر فرم اشیاء [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 115-124]
  • کارکرد تاثیر فرهنگ جامعه و کارکرد اثر در شکل گیری کالبد و تزیینات معماری در بناهای زندیه با نگاهی بر عمارت دیوانخانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 27-34]
  • کاشان آثار چوبی باقی‌مانده از مسجد جامع برزک، مطالعۀ کتیبه‌های نویافته و معرفی هنرمندی از تبار ابوزید [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 87-98]
  • کتیبه کتیبه‌های نستعلیق عمارت مسعودیه و بررسی انتساب آن‌ها به زرین قلم [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 61-70]
  • کرمانج بررسی نقوش گلیم سفره کردی شمال خراسان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 111-124]
  • کلیدواژه‌ها: پیکره تراشی ساسانی معرفی پیکره کل جو بردر طاق بستان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 37-42]
  • کمیک‌استریپ مقایسه تطبیقی بانددِسینه های فرانسه و بلژیک از لحاظ بصری [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 47-60]

گ

  • گادامر استحاله مفهوم سوبژکتیو «بازی» در هنرهای تعاملی با تکیه بر آراء گادامر (پیکره مطالعاتی: چیدمان تعاملی Onde-Pixel به اجرا درآمده در پاویلیون یونی کردیت میلان) [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 13-22]
  • گفتمان علمی- هندسی تحلیل گفتمان علمی- هندسی در رساله‌های خوشنویسی اسلامی سده‌های چهارم تا هشتم هجری [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 63-72]
  • گونه‌شناسی منظر درخت؛ بازشناسی انگارۀ «درخت» در مهرهای هخامنشی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 23-36]
  • گونه های روایی بررسی ساختار و گونه روایی داستان بعثت پیامبر (ص) در ادبیات و نگارگری بر اساس نظریه ژپ لینت ولت [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 17-24]

ل

  • لوگوتایپ تحلیل روش دوسونشان (آمبیگرام) و قابلیت آن در طراحی نشانه با نگاهی به آثار نیکیتا پروخروف [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 117-124]

م

  • مادر مطالعه ی موضوعی و محتوایی مجسمه های زنانه در شهر تهران [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 109-124]
  • متون ادب فارسی هویت یابی میوه های فولادی قاجاری، موجود در موزه ملی ایران (به استناد متون ادب فارسی) [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 55-62]
  • متون پهلوی مفهوم‌شناسی اصطلاحات «زیبا» و «زیبایی» در متون اوستایی و پهلوی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 5-12]
  • مجسمه‌سازی مطالعه ی موضوعی و محتوایی مجسمه های زنانه در شهر تهران [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 109-124]
  • مجسمه‌های شهری تهران مطالعه ی موضوعی و محتوایی مجسمه های زنانه در شهر تهران [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 109-124]
  • مجمع التواریخ دست کاری های دلالان آثار هنری در نسخۀ پراکندۀ مجمع التواریخ [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 125-134]
  • محیط تأثیر متقابل کاربرد و معنا بر فرم اشیاء [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 115-124]
  • مخاطب استحاله مفهوم سوبژکتیو «بازی» در هنرهای تعاملی با تکیه بر آراء گادامر (پیکره مطالعاتی: چیدمان تعاملی Onde-Pixel به اجرا درآمده در پاویلیون یونی کردیت میلان) [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 13-22]
  • مسجد جامع برزک آثار چوبی باقی‌مانده از مسجد جامع برزک، مطالعۀ کتیبه‌های نویافته و معرفی هنرمندی از تبار ابوزید [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 87-98]
  • معماری تاثیر فرهنگ جامعه و کارکرد اثر در شکل گیری کالبد و تزیینات معماری در بناهای زندیه با نگاهی بر عمارت دیوانخانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 27-34]
  • معنا تأثیر متقابل کاربرد و معنا بر فرم اشیاء [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 115-124]
  • معین‌آباد بررسی انسان‌نگاری سفال معین‌آباد در میان نخستین نمونه‌های ایران‌باستان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 23-32]
  • مفاهیم اعتقادی تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزه شهر اهر [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 71-86]
  • ممالک اسلامی مطالعه تطبیقی «بُرنُس» جامه ی دوره اسلامی با پوشاک مشابه قبل از اسلام [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 17-26]
  • منظر درخت منظر درخت؛ بازشناسی انگارۀ «درخت» در مهرهای هخامنشی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 23-36]
  • منظره‌ پردازی منظر درخت؛ بازشناسی انگارۀ «درخت» در مهرهای هخامنشی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 23-36]
  • مهرهای استوانه‌ای منظر درخت؛ بازشناسی انگارۀ «درخت» در مهرهای هخامنشی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 23-36]
  • میان رودان مطالعه تطبیقی «بُرنُس» جامه ی دوره اسلامی با پوشاک مشابه قبل از اسلام [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 17-26]
  • میکا بازشناسی کاربرد طلق در هنر ایرانی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 85-94]
  • میوه های فولادی هویت یابی میوه های فولادی قاجاری، موجود در موزه ملی ایران (به استناد متون ادب فارسی) [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 55-62]

ن

  • نخل منظر درخت؛ بازشناسی انگارۀ «درخت» در مهرهای هخامنشی [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 23-36]
  • نستعلیق کتیبه‌های نستعلیق عمارت مسعودیه و بررسی انتساب آن‌ها به زرین قلم [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 61-70]
  • نشانه شناسی تصویر خوانشی نشانه شناختی از یک رویای شاهانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 47-56]
  • نظریه‏انتقادی واکاوی نظریه‏ انتقادی در گفتمان هنر اجتماعی-سیاسی پست‏مدرن [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 5-16]
  • نعمت نامه تأثیر مکتب نگارگری ترکمانان شیراز بر نگاره های نسخه نعمت نامه در هند (با رویکرد سپهر نشانه ای لوتمان) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 99-108]
  • نقاشی قاجار قرابت‌های سبک‌شناختی و ساختاریِ پرتره‌های سلطنتی و عامیانه در عصر قاجار [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 25-36]
  • نقاشی گورکانی خوانشی نشانه شناختی از یک رویای شاهانه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 47-56]
  • نقش بررسی و تحلیل نقوش پرنده سفالینه‌های اسلامی نیشابور با پرندگان موجود در زیست‌بوم منطقه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 5-16]
  • نقش برجسته ساسانی معرفی پیکره کل جو بردر طاق بستان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 37-42]
  • نقوش بنیان‌های نمادین و اعتقادی در نقوش سنگ‌نگاره‌های درّه نگارانِ سراوان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 65-74]
  • نقوش انتزاعی تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزه شهر اهر [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 71-86]
  • نقوش برجسته بیکرانگی تصویر و کران‌مندی زبان در نقش برجسته‌های ساسانی [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 109-116]
  • نقوش تزئینی تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزه شهر اهر [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 71-86]
  • نقوش حیوانی بررسی نقوش گلیم سفره کردی شمال خراسان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 111-124]
  • نقوش مهری نقوش مهری و توپی‌های گچی ته آجری درتزئینات رباط شرف [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 87-98]
  • نگارگری مطالعه بازنمایی شیطان در نگاره های داستان آدم (ع) و حوا [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 75-84]
  • نگارگری روایی بررسی ساختار و گونه روایی داستان بعثت پیامبر (ص) در ادبیات و نگارگری بر اساس نظریه ژپ لینت ولت [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 17-24]
  • نگارگری هند تأثیر مکتب نگارگری ترکمانان شیراز بر نگاره های نسخه نعمت نامه در هند (با رویکرد سپهر نشانه ای لوتمان) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 99-108]
  • نگاره های جعلی دست کاری های دلالان آثار هنری در نسخۀ پراکندۀ مجمع التواریخ [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 125-134]
  • نمادشناسی تحلیل نمادشناسی نقوش سنگ مزارات اسلامی موزه شهر اهر [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 71-86]
  • نمادین بنیان‌های نمادین و اعتقادی در نقوش سنگ‌نگاره‌های درّه نگارانِ سراوان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 65-74]
  • نوسنگی جدید بررسی انسان‌نگاری سفال معین‌آباد در میان نخستین نمونه‌های ایران‌باستان [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 23-32]
  • نیشابور بررسی و تحلیل نقوش پرنده سفالینه‌های اسلامی نیشابور با پرندگان موجود در زیست‌بوم منطقه [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 5-16]
  • نیکیتا پروخروف تحلیل روش دوسونشان (آمبیگرام) و قابلیت آن در طراحی نشانه با نگاهی به آثار نیکیتا پروخروف [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 117-124]

و

  • واژگان کلیدی: درّه نگاران بنیان‌های نمادین و اعتقادی در نقوش سنگ‌نگاره‌های درّه نگارانِ سراوان [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 65-74]
  • واژگان کلیدی: نگارگری مکتب شیراز تأثیر مکتب نگارگری ترکمانان شیراز بر نگاره های نسخه نعمت نامه در هند (با رویکرد سپهر نشانه ای لوتمان) [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 99-108]
  • واژگان کلیدی: هنرتعاملی استحاله مفهوم سوبژکتیو «بازی» در هنرهای تعاملی با تکیه بر آراء گادامر (پیکره مطالعاتی: چیدمان تعاملی Onde-Pixel به اجرا درآمده در پاویلیون یونی کردیت میلان) [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 13-22]
  • وانمودگی بررسی ناپدیدی هنر در عصر فراواقعیت از منظر بودریار با تاکید بر آثار ریچارد پرینس به مثابه مصادیق آن اندیشه [دوره 25، شماره 3، 1399، صفحه 5-12]

ه

  • هنر اجتماعی واکاوی نظریه‏ انتقادی در گفتمان هنر اجتماعی-سیاسی پست‏مدرن [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 5-16]
  • هنر اسلامی نقش رجوع به معیارها در ایده پردازی حسن محور [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 57-64]
  • هنر سیاسی واکاوی نظریه‏ انتقادی در گفتمان هنر اجتماعی-سیاسی پست‏مدرن [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 5-16]
  • هنرمند تبیین جایگاه اجتماعی هنرمندان عصر صفوی بر اساس آرا آرنولد هاوزر [دوره 25، شماره 2، 1399، صفحه 43-52]
  • هنرمند نقش رجوع به معیارها در ایده پردازی حسن محور [دوره 25، شماره 4، 1399، صفحه 57-64]
  • هنرهای تجسمی" بررسی نقش الهام و اقتباس در اصالت آثار هنرهای تجسمی [دوره 25، شماره 1، 1399، صفحه 37-46]