Definition of High Reference Research Methodologies in Industrial Design

Document Type : Research Paper

Author

Lecturer, Department of Architecture, Islamic Azad University, Zanjan Branch

Abstract

ABSTRACT
After the emergence of industrial design, there is a serious need to find solutions for industrial problems as research projects. A standard design process starts with gathering data and categorizing and analyzing them after finding a need. Thus, selecting an appropriate research methodology is one of the basic decisions and steps to do a research and achieve the aims after finding each problem. Avoiding control in art fields forces art researchers, especially industrial design researchers, to keep away of using specific research methodologies or presenting them in their studies. So, because of weak points of clarifying and using research methodologies, there is a serious lack of studies on them in industrial design. Therefore, this study is going to gather if there can be a definition for the research methodologies in industrial design by referring to prevalent studies in this major. It appears obvious that referring to research methodologies in other sciences is very helpful to redefine the cluster of main methodologies among other ones in industrial design. As a result, the collection of research methodologies in other sciences is going to match with industrial design’s ones on the basis of necessities and aims. In addition, almost all experts believe that some methodologies have more usage and also they are more common than the others in industrial design. These methods can be mentioned on the basis of goals; R&D, applied and evaluation methodologies and on the basis of the way of navigation a study; historical, description, survey, content analysis and case study methodologies. More common current researches are used to give applied examples and to redefine and classify the main point of this study. It is helpful for researches to classify their studies and find their categories among a lot of other studies. So, it can be found that there is not any significant difference between definition in industrial design and other majors, but it is not come true about applied examples. Examples are gathered and extracted from a lot of academic researches about research projects, thesis or written books or papers. It is clear that the purpose of doing a research and its kind is important to choose a suitable research methodology. Some methods like case study are the main between others and it occurs in the most of industrial design studies, especially those ones that are going to design a product. On the other hand, in many other cases, evaluation methods appear because evaluating and comparing the design final proposals and ideas are the essential part of every design project. Despite these attributes and due to widespread field of each project in industrial design, it is the most important feature that research must be a combination of different research methodologies. As a result, confirmation the research methodology in every industrial design research or project can lead researches in a correct way to continue and accomplish research projects. Also, research methodology in industrial design does not have any significant difference with other methodologies, but it has its own examples and patterns.

Keywords


ایکاف، راسل. ال (1377)، روش علمی- بهینه سازی تصمیمات در پژوهش های کاربردی، ترجمه: منصور شریفی کلویی، نشر آروین، تهران. بست، جان (1384)، روش های تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری، مترجم: حسن پاشا شریفی، نرگس طالقانی، انتشارات رشد، تهران.
جین، آر. کی، تریاندیس، اچ سی (1381)، مدیریت بر مدیریت ناپذیر، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع، تهران.
حافظ نیا، محمدرضا (1380)، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران.
خاکی، غلامرضا (1382)، روش تحقیق در مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی، تهران.
دلاور، علی (1366)، انواع تحقیق: آزمایش، مطالعه، زمینه یابی و بررسی، فصلنامه تعلیم و تربیت، انتشارات آموزش و پرورش، شماره 10، صص7-19.
دلاور، علی (1381)، روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، مؤسسه نشر ویرایش، تهران.
ریاحی، غلامحسین (1370)، آشنایی با اصول و روش تحقیق – بانضمام: چگونگی تهیه گزارش تحقیق، نشر اشراقیه، تهران.
ساده، مهدی (1375)، روش های تحقیق با تأکید بر جنبه های کاربردی، نشر مؤلف، تهران.
علی اکبرزاده، مهدی (1389)، روشهای علمی تحقیق در هنر، انتشارات ستوده، تبریز.
فرجی، نصرالله (1390)، روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، پوران پژوهش، تهران.
کرلینجر، فرد ان (1374)، مبانی پژوهش در علوم رفتاری، مترجم: حسن پاشاشریفی، جعفر نجفی زند، انتشارات آوای نور، تهران.
کی یین، رابرت (1378)، طرح تحقیق و روش های مورد پژوهی – با مقدمه دونالد. تی کمبل، ترجمه: هوشنگ نایبی، مؤسسه فرهنگی آینده پویان تهران، تهران.
گروت، لیندا. وانگ، دیوید (1384)، روش های تحقیق در معماری، ترجمه: دکتر علیرضا عینی فر، دانشگاه تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ، تهران.
نادری، عزت الله، سیف نراقی، مریم (1383)، روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی، دفتر تحقیقات و انتشارات بدر، تهران.
هدریک، تری الزابت، بیک من، لئونارد، رگ، دبرا جی (1378)، تحقیق کاربردی- راهنمای عمل، ترجمه: سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران.
هوشیار، مهران و فاطمه افتخاری راد(1391)، پژوهش، حقیقت دانش، نشر مشکوة دانش، تهران.
- Hakim C. (2000), Research Design- Successful Designs for Social and Economic Research, 2end Edition, Routledge (Taylor & Francis Group), London and New York.
- K.Yin R. (2003), Case study Research Design and Methods, Thousand Oaks: Sage Publication Inc, USA: CA.
- K.Yin R. (1981), The case study as a serious research strategy, Knowledge: Creation, Diffusion, Utilization, Vol.3, No.1, 97-114.