تلاش بسیاری از دانشگاههای موجود در ایران در راستای تبیین سطوح نیازمندیهای پایداری لازم برای آیندهاست تا موجبات ارتقای مفاهیم توسعه پایداررا فراهم آورند. از سوی دیگر بیشترین تمرکز آموزش عالی بر روی فضاهای رسمی آموزشی دانشگاهها میباشد که این امر کم توجهی به فضاهای باز دانشگاه، به عنوان بستر آموزش غیر رسمی مفاهیم توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت. از اینرو، این مطالعه که از نوع توصیفی- تحلیلی است با هدف طراحیمجموعه مبلمان، با رویکرد پایداری و روش طراحی کاربر محور انجام شده است تا گامی متناسب با نیاز دانشجویان به تعامل و مشارکت در محیط دانشگاه برداشته شود.در ابتدا لازم بود تا مشکلات مبلمان موجود استخراج و شرایط استفاده از فضای باز دانشگاه علم و صنعت ایران شناسایی شود. بر این اساس، وضعیت قرارگیری و استفادهی کاربران از مبلمان موجود و فضاهای اطراف آن مورد بررسی قرار گرفت. نیازهای کاربران از طریق مصاحبههای نیازسنجی تعیین شد و پس از تدوین معیارهای طراحی، به ایدهپردازی پرداخته شد. سپس ایده نهایی توسط کارشناسان ارزیابیشد.نتایج بدست آمده نشان دادند که مجموعه مبلمان پیشنهادی توانسته است در حد قابل توجهی انتظارات کاربران را برآورده سازد و نهاد دانشگاه را به سمت توسعهای پایدار سوق دهد.
مرتضایی, سیدرضا, دهقان طالبی, راحله. (1394). طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفههای توسعه پایدار. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 20(2), 77-84. doi: 10.22059/jfava.2015.55511
MLA
سیدرضا مرتضایی; راحله دهقان طالبی. "طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفههای توسعه پایدار". نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 20, 2, 1394, 77-84. doi: 10.22059/jfava.2015.55511
HARVARD
مرتضایی, سیدرضا, دهقان طالبی, راحله. (1394). 'طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفههای توسعه پایدار', نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 20(2), pp. 77-84. doi: 10.22059/jfava.2015.55511
VANCOUVER
مرتضایی, سیدرضا, دهقان طالبی, راحله. طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفههای توسعه پایدار. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 1394; 20(2): 77-84. doi: 10.22059/jfava.2015.55511