ادیب برومند، عبدالعلی (1375)، «شاهنامۀ بایسنغری»، دانشنامۀ جهان اسلام، سرویراستار: غلامعلی حداد عادل، ج. 2، بنیاد دایرهالمعارف اسلامی، تهران، ص 201-206.
پالوسین، والری وی (1309)، «شیوههای توصیف دستنویسهای مذهب و مصور اسلامی»، اوراق عتیق، ترجمة حسن هاشمی میناباد، ج. 2، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، تهران، ص 152- 263.
دروش، فرانسوا (1383)، «طرحاندازی و صفحهآرایی»، نامة بهارستان، ترجمة سید محمدحسین مرعشی،شمارة 1، ص 65-84.
Adle, Chahryar (1975), “Recherche sur le Module et le trace Correcteur dans la Miniature Orientale”, Le Monde Iranien et l’islam, 3, pp. 81-105.
Grabar, Oleg (2006), “Toward an Aesthetic of Persian Painting”, in Islamic Visual culture, 1100-1800, Aldershot: Ashgate, 213-251.
Grube, Ernest J. (1968), the Classical Style in Islamic Painting, Edizioni Oriens, Germany.
Hillenbrand, Robert (2010), “Exploring a Neglected Masterpiece: The Gulistan Shahnama of Baysunghur”, Iranian Studies, Vol. 43, No. 1, pp. 97-126.
منابع تصاویر
مجموعه تصاویر نسخۀ خطی شاهنامۀ مصور بایسنغری، آرشیو کتابخانۀ نسخ خطی کاخموزۀ گلستان.
مجموعه تصاویر نسخۀ خطی شاهنامۀ غیرمصور بایسنغری، کتابخانه و موزة ملی ملک.