The role of Photography and defamiliarization in Land art

Document Type : Research Paper

Author

MEMBER of ALZAHRA UNIVERSITY-FACULTY of ART

Abstract

Land art was formed in early seventies in the USA. Land art artists take their art works out of museums and galleries and expose them to the audience in the natural environment. Since such art works are displayed in an outer area of museum and galleries and there are formed from natural elements, they were short lived and died in nature. In this respect photos are important to keep a record of them; and thus, Photos merely witness land arts and they became important themselves too.
Photos demonstrate the work in books and galleries and make them survive as an art work. Also photography and land art are relatively similar in art work process, art impact, the importance of audience, dealing with reality, and having conceptual significance. This writing attempts to study the role and importance of photography in the artworks of land art artist and determines the importance of the nature of this branch of art in deconstruction and de-familiarization /alienation. The question is what is photo do to de-familiarize land arts?
Findings of this study include: art work magnitude, its mortality, and being located out of galleries and in natural environment. Photography immortalizes a mortal and transient work. And in most case the photo of the art work sells best. Today all land arts are generally known by their photos as image publishes and propagates “tracks” left by artists.
This study will conclude from mentioned art works that: the importance of “the role of photography” to survive the artwork and “the importance of deconstruction for de-familiarization/alienation” in order to fade the similarities of art works and increase the concentration on environment and art works through methods such as ambiguity in concept of art works, eliminating visual habits, change in magnitude of art works, performing art work out of museum or galleries, evolving the material of art work and merging it in to environment, changing a work to an art work by package or displacement of place or holding it in an unfamiliar environment, more emphasis on domestic and ritual values, emphasis on natural layout, the art of cooperation and team work and etc. there are some related examples of Iranian and foreign works in the current study. Actually de-feminization/Alienation makes it complicated to understand a work of art thus subjectively makes it an obstacle, and this is achieved through the heart of concepts and accepted ideas and their illustration from a different perspective. Artistic de- familiarization/alienation forms by breaking common frames and presenting new ideas and new exhibitions. The point is that this de-familiarization is a process that forms from within, i.e. the idea, and then affects the outside, i.e. the form and appearance of an artwork. In this regard, de-familiarization works as a basic and core component and dominates all other elements.

Test method applied for this study is: descriptive – analytical, and in some cases it used case study. Information also gathered from libraries.

Keywords


احمدی، بابک (1393)، حقیقت و زیبایی، نشر مرکز، تهران.
اسماگولا، هوارد جِی (1381)، گرایش­های معاصر در هنرهای بصری، ترجمه فرهاد غبرایی، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران.
اُسولیوان، تام؛ جان هرتلی؛ دانی ساندرز و جان فیسک (1385)، مفاهیم کلیدی ارتباطات، ترجمه میرحسین رئیس زاده، نشر فصل نو، تهران.
باستید، روژه (1374)، هنر وجامعه، ترجمه دکتر غفار حسینی، تهران، توس.
بوردیو، پی‌یر (1386)، عکاسی هنر میان مایه، ترجمه کیهان ولی نژاد، نشر دیگر، تهران.
پاکباز، رویین (1390)، دایرةالمعارف هنر، انتشارات فرهنگ معاصر، تهران.
دانش‌پژوه، علیرضا (6/9/81‌13)، روزنامه همشهری، آرشیو موزه‌ی هنرهای معاصر، تهران.
رامین، علی (1387)، مبانی جامعه شناسی هنر، چاپ غزال، نشر نی، تهران.
رضایی هفتادر، غلامعباس؛ نامداری، ابراهیم و احمدی، علی اکبر (1392)، آشنایی زدایی و نقش آن در خلق شعر، نشریه ادب عربی، شماره 2، صص؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 70.
سلدن، رومن (1387)، راهنمای نظریه­ی ادبی معاصر، ترجمه عباس مخبر، انتشارات طرح نو، تهران.
سمیع آذر، علیرضا (1391)، تاریخ هنر معاصر جهان، موسسه فرهنگی، پژوهشی چاپ و نشر نظر، تهران.
لچت، جان (1392)، پنجاه متفکر بزرگ معاصر، ترجمه محسن کریمی، پژمان، تهران.
لوسی اسمیت‌، ادوارد (1382)، جهانی شدن و هنر جدید، ترجمه دکتر علیرضا سمیع آذر، موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر، تهران.
معنوی راد و عنبر دباغیان) 1391(، رویکرد آشنایی زدایی در فرایند ارتباط تصویری حوزه تصویرسازی تبلیغاتی، نشریه­ی هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، دوره 19، شماره 1، صص 25-36.
مکاریک، ایرنا ریما (1393)، دانشنامه نظریه­های ادبی معاصر، ترجمه مهران مهاجر، محمد نبوی، انتشارات آگه، تهران.
موناری، برونو (1381)، پدیدآورنده پاینده شاهنده، انتشارات قلم آشنا، تهران.
میه، کاترین (1388‌)، هنر معاصر در فرانسه، ترجمه مهشید نونهالی، نشر نظر، تهران.
نفیسی، آذر (1368)، آشنایی­زدایی، مجله­ی کیهان فرهنگی، شماره دوم، سال ششم، اردیبهشت، ص 35.
ولز، ویلیام؛ برنت، جان و موریاتی، ساندرا (1383)، تبلیغات تجاری ( اصول و شیوه­های عمل)، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، تهران.
Dubois, Philippe (1987), Photography & Contemporary Art, a History of Lailach, Michael (2007), Land Art, Taschen.
Giues, Mora (1998), Photo speak, English Translater: John Goodman, Abbeville press, Page 52.
Lailach, Michael (2007), Land Art, ?????????????Taschen.
Robertson, Jean(2005), Themes of Contemporary Art, visual Art After 1980, Oxford University press, Oxford.