اشرافی، فیروز (1387)، اصفهان از دید سیاحان خارجی، آتروپات، تهران.
افشار مهاجر، کامران (1384)، هنرمند ایرانی و مدرنیسم، دانشگاه هنر، تهران.
آژند، یعقوب (1389)، نگارگری ایران(پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایران)، جلد دوم، سمت، تهران.
پاکباز، رویین (1381)، دایره المعارف هنر، فرهنگ معاصر، تهران.
پشت دار، علیمحمد و یحیی نورالدینی اقدم(1389)، بررسی تطبیقی اسطوره ایرج و قصه یوسف، ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، شماره 2، صص30-59.
پورخالقی چترودی، مهدخت و لیلا حقپرست (1389)، بررسی تطبیقی آیینهای سوگ در شاهنامه و بازمانده های تاریخی مذهبی سوگواری در ایران باستان، ادب و زبان فارسی، شماره24، صص 63-85.
جوانی، اصغر(1385)، بنیان های مکتب نقاشی اصفهان، فرهنگستان هنر، تهران.
دیبا، داراب، فیلیپ ریوالت و سرژ سانتلی(1391)، خانه های اصفهان، دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان.
سیمز، الینور(1386)، ویژه نگاشتی درباره محمد زمان بن حاجی یوسف نقاش ایرانی سده یازدهم، هنرهای تجسمی، شماره27، صص 43-38.
فردوسی، ابوالقاسم (1389)، شاهنامه، به کوشش ایرج افشار و محمود امیدسالاری و نادرمطلبی کاشانی، طلایه، تهران.
کنبی، شیلا (1393)، اصلاح گر سرکش، مترجم: یعقوب آژند، فرهنگستان هنر، تهران.
موحدفر، یاسر(1390)، شاهنامه، رازهای شاهنامه؛ جستارهایی در یادبود هزاره جهانی، پازینه، تهران.
مهدیپور، محمد (1390)، تحقیق تطبیقی داستان حضرت یعقوب و فریدون و فرزندان آنان، پژوهش های ادب عرفانی، شماره19، صص 99-124.
یاحقی، محمدجعفر (1389)، فرهنگ اساطیر و داستانوارهها در ادبیات فارسی، فرهنگ معاصر، تهران.
منابع تصویر
آژند، یعقوب (1389)، نگارگری ایران (پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایران)، جلد دوم، سمت، تهران.
نجفی، سید محمدباقر(1376)، شاهنامه های ایران، سفارت جمهوری اسلامی در آلمان، کلن.