احمدی، بابک (1392)، از نشانههای تصویری تا متن: به سوی نشانهشناسی ارتباط دیداری. تهران: نشر مرکز، چاپ سیزدهم.
اخوت، احمد (1371)، نشانهشناسی مطایبه. اصفهان: نشر فردا.
اسفندیارپور، هوشمند (1384)، عروسان سخن: نقد و بررسی اصطلاحات ادبی در بدیع. تهران: نشر فردوس، چاپ دوم.
پهلوان، فهیمه (1384)، درآمدی بر تحلیل عناصر تصویری در آرم. تهران: انتشارات دانشگاه هنر.
پهلوان، فهیمه (1387)، ارتباط تصویری از چشم انداز نشانهشناسی. تهران: انتشارات دانشگاه هنر.
پیرس، چارلز سندرز (1381)، منطق به مثابه نشانهشناسی: نظریه نشانهها. تهران: نشر مرکز.
تجلیل، جلیل (1371)، جناس در پهنه ادب فارسی. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، چاپ دوم.
خلج، محمدعلی (1390)، کاربرد طنز در طراحی مسکات (بستهبندیوتبلیغاتتجاریبرایمحصولاتغذایی). پایاننامه منتشرنشده کارشناسیارشد، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
ذاکری، مصطفی (1385)، تاریخچه علوم بلاغی. آینه میراث، 32،صص 19-14.
سجودی، فرزان (1382)، نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر قصه.
شفیعی کدکنی، محمدرضا (1377)، جادوی مجاورت. نشر بخارا، 2،صص 31-27.
شمیسا، سیروس. (1378)، نگاهی تازه به بدیع. تهران: نشر فردوس، چاپ یازدهم.
شمیسا، سیروس. (1381)، بیان و معانی. تهران: نشر فردوس، چاپ ششم.
صالحی، سودابه (1394)، روششناسیهای تحقیق بصری: خوانش تصویر. نقد کتاب هنر، 5و 6،صص 251-266.
فرنود، مریم (1390)، اقتباس وارونه در هنرهای تجسمی به ویژه در طراحی پوستر. پایاننامه منتشرنشده کارشناسیارشد، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
متوسلالحق، سپیده (1388)، کاربرد آرایههای ادبی در تصاویر پیام رسان. پایاننامه منتشرنشده کارشناسیارشد، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
وحیدیان کامیار، تقی (1385)، بدیع از دیدگاه زیبایی شناسی. تهران: سمت.
ویلیامز، رابین. و تالت، جان (1385)، گرافیک حرفهای (ترجمه نازیلا حامد خاکی). تهران: مؤسسه تحقیقاتی انتشاراتی نور، چاپ دوم.
هاشمی، سیمین (1391)، بررسی چگونگی تعامل بین آرایههای ادبی و تبلیغات فرهنگی و تجاری. پایاننامه منتشرنشده کارشناسیارشد، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
همایی، جلالالدین (1371)، فنون بلاغت و صناعات ادبی. تهران: هما، چاپ هفتم.
هولیس، ریچارد (1386)، تاریخچهای از طراحیگرافیک (ترجمه سیما مشتاقی). تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
یاحقی، فرید (1388)، طنزپردازی در انیمیشن به کمک جناسها. پایاننامه منتشرنشدهی کارشناسیارشد، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
Almeida de, C. (2009), The rhetorical genre in graphic design. Journal of Visual Literacy, 28(2), 186 -198.
Eco, U. (1984), The Role of the Reader; BMG: Indiana university.
Emnison, M. and Esmit, P. (2000), Researching the Visual: Imaj, Objects, Contexts and Interaction in Social and Cultural Inquiry. London: Sage.
Heller, S. (2002), Design humour. New Yor, Allworth press.
Huizinga J. (1956), Homo ludens. Hamburg: Rowohit.
Lucas, G. Dorrian, M. (2006), Guerrilla advertising. LON: Laurence kink publishing
McQuarrie, E.F. and Mick, D.G. (1996), Figures of Rhetoric in advertising language. Jornal of Consumer Research. 22.424-438.
Rand, P. (2000), A Designer`s Art. NY: Yale University press.