پرهام، شیوا (1389)، بررسی تأثیر موسیقی و ریاضی در نقاشیهای واسیلی کاندینسکی، ارشد پژوهش هنر، استاد راهنما فاطمه هنری مهر، دانشگاه الزهراء، دانشکده هنر.
جمالی، مریم (1394)، مقدمهای بر مفهوم فرم و فرمالیسم در هنر مدرن، نشریه جستارهای فلسفی، شماره 28، صص 33-5.
شمخالی،مریم (1390)، گذری بر زندگی و برخی آثار یک هنرمند «واسیلی کاندینسکی»، فصلنامه هنر، شماره 83 و 84، صص237-252.
کاندینسکی، واسیلی (1381)، معنویت در هنر، ترجمة هوشنگ وزیری، انتشارات سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران.
کاندینسکی، واسیلی (1395)، نقطه. خط. سطح. ترجمة پریسا محققزاده، مارلیک، تهران.
نصری، امیر و مرضیه عالی (1392)، جایگاه کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا، نشریه هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، شماره 2، صص 13-1.
Farrugia, Robert, (2018), Michel Henry’s Phenomenology of Life and World: Encountering the Invisible through Art, Booklet of Abstracts, Conference: Engaging the Contemporary: Reconfiguring The Aesthetic, University of Malta (Valletta Campus), 55-56.
Henry, Michel, (1973), The Essence of Manifestation, Trans by, Girard Etzkorn, Publish Springer, Netherlands.
Henry, Michel, (2009), Seeing the Invisible on Kandinsky, Trans, by Scott Davidson, Publish continuum, London.
Henry, Michel, (2012), Barbarism. Trans by. S.Davidson, London, New York, Continuum.
Peters,FE, (1967), Greek Philosophical Terms A Historical Lexicon, New York, University Press.
Seyler, Frédéric, (2016), "Michel Henry", The Stanford Encyclopedia of Philosophy, https://plato.stanford.edu/entries/michel-henry/,(1398/2/5)
Welten, Ruud, (2010),"Michel Henry", in Handbook of Phenomenological Aesthetics, springer, ed, Hans Rainer Sepp, Florida Atlantic University, FL, USA, pp 141-143.
www.etymonline.com.