ابن سینا، حسین ابن علی. (1404ق).
الشفا. جلد دوم. قم: مکتبه آیت الله العظمی النجفی مرعشی.
افلاطون. (1398). جمهور. ترجمه فواد روحانی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی. چاپ یازدهم. شمالی، محمدعلی. (1389). علم اخلاق و فلسفه اخلاق؛ تأملی درباره حوزههای مختلف مطالعات اخلاقی. معرفت اخلاقی. شماره 3،صص 7 - 26. گات، بریس و دومینک مک آیور لوپس. (1384). دانشنامهی زیباییشناسی.
گروه مترجمان، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر. فیل، شارلوت. و فیل، پیتر. (1389).
بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک. ترجمه مهرداد محمدی. تهران: انتشارات پشوتن. مقالات پنتاگرام. (1390). ترجمه مسعود سپهر. تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
نیگل، توماس. معنای درست و نادرست. ترجمه سعید ناجی و مهدی معین زاده. ارغنون. شماره ۱۶، تابستان ۱۳۷۹، صص ۳۹۹-۴۱۱.
هولمز، رابرت ال. (1398). مبانی فلسفه اخلاق. ترجمه مسعود علیا. چاپ پنجم. تهران: انتشارات ققنوس.
Bush, Anne. (2003). Graphic Design’s Social Work.” In Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. Steven Heller and Veronique Vienne, eds. New York: Allworth Press.
Berman, David. (2013). Do good Design, How Design Can Change the World.: Berkeley.
Gottdiener, M. (2000). (ed.).
New forms of consumption : consumers, culture and commodification.
Landham, MD, Oxford: Rowman & Littelfield. Golley, F. (1998). A primer for environmental literacy.
New Haven: Yale University Press. Gornick, V (1976). Introduction. In E. Gofrman (Ed.), Gender advertisements, New York: Harper Nini, Paul.( 2004).
In Search of Ethics in Graphic Design, published in AIGA website, August, 16 http://www.aiga.org/content.cfm/in-search-of-ethics-in-graphic-design. Papanek, Victor. (2005).
Design for the Real World: Human Ecology and Social Change. (Second Edition) Chicago: Chicago Review Press. (First published 1972) Peters, Robert L. (2010).
Designing the Future. APPLIED ARTS MAGAZINE. , VOL 25. No 4. P 24-27. Roberts, Lucienne. (2006). Good: An Introduction to Ethics in Graphic Design. Lausanne, Switzerland: AVA Publishing. Smith, Ken, (2005).
Handbook of Visual Communication, Theory, Methods, And Media. New York: Routledg.
Shea, Andrew, Designing for Social Change: Strategies for Community-Based Graphic Design (New York, USA: Princeton Architectural Press, 2012). S. Szenasy, Susan. ”Ethics and Sustainability: Graphic Designers’ Role." - Metropolis Magazine. N.p., Oct. 2003. Web. 11 Nov. 2014. Whiteley, Nigel (1993). Design For Society. London: Reaktion Books Ltd.
Thorpe, Ann. (2007). The Designer’s Atlas of Sustainability. Washington, USA: Island Press.
Williams, B. (1985). Ethics and the limits of philosophy. Cambridge, MA: Harvard University Press. Scott, Daniel.(2012). Designing For Social Change: Social responsibility and the graphic designer. Graphic design thesis 2012. Supervisor: Anders Ljungmark. Zappaterra, Yolanda. & Cranmer, John (2003). Conscientious Objectives: Designing for an Ethical Message. Crans-Près-Céligny; Hove: RotoVision. ماهنامه فرهنگی، هنری، ادبی اکسیر، سال اول، شماره 4 و5، اسفند و فروردین 96. .(10/3/98)https://ponisha.ir. . (25/3/98) .www.adsoftheworld.com .(21/2/98) .www.pana.ir www.art.ir. (21/2/98). https://blog.pentazoom. .(21/2/98) www.pinterest.com. .(18/3/98) https://blog.pentazoom. (25/3/98). www.mihanblog.com. (25/2/98) . https://minipublishing.geneseo.edu. (25/2/98).