آرنهایم، رودلف. (1392). هنر و ادراک بصری: روانشناسی چشم خلاق. ترجمه مجید اخگر. چ 5. سمت. تهران.
انجمن بینالمللی زنان در ایران. (1352). نگار زن.
انجمن بینالمللی زنان در ایران. تهران.
پاکباز، رویین. (1383). دایرهالمعارف هنر. چ 4. فرهنگ معاصر. تهران.
پنروز، سر رولند. (1389). «در ستایش ایهام». ایهام در طبیعت و هنر. گردآوری ریچارد لنگتن گریگوری و ارنست گامبریچ. ترجمه پرتو اشراق. ناهید. تهران.صص 421- 369.
تاونزند، دبنی. (1393). فرهنگنامه تاریخی زیباییشناختی. ترجمه فریبرز مجیدی. فرهنگستان هنر. تهران.
ذکاء، یحیی. (1336). لباس زنان ایران. اداره کل هنرهای زیبای کشور. تهران. --------- (1382). زندگی و آثار استاد صنیعالملک. ویرایش سیروس پرهام. مرکز نشر دانشگاهی. تهران.
رجبی، اشرف. (1384). «تاریخچه تحول پوشاک بانوان ایرانی در عصر قاجار». آموزش تاریخ. زمستان. شماره 2،صص 44- 39.
رضایی، عبدالعظیم. (1394). گنجینه تاریخ ایران: صفویان افشاریه زندیه و قاجار. ج 12. چ 2. آسیم و پیکان. تهران.
زرینکوب، عبدالحسین. (1384). روزگاران: تاریخ ایران ازآغاز تا سقوط سلطنت پهلوی. چ 7. سخن. تهران. شهشهانی، سهیلا. (1396). پوشاک دوره قاجار. میردشتی. تهران.
غیبی، مهرآسا. (1385). هشت هزارسال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی. هیرمند. تهران. فالک، اس.جی. (1393). شمایلنگاران قاجار. ترجمه علیرضا بهارلو. پیکره. تهران.
فردوسی. ابوالقاسم. (1277). شاهنامه عمادالکتاب. کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان. تهران. --------------- (1387). شاهنامه فردوسی (براساس چاپ مسکو). ج 1. هرمس. تهران.
کاظمی، خدیجه. (1388). آرایش و پوشش زنان از عهد مغول تا پایان دوره قاجار. اندیشه زرین. تهران. کردنوغانی، مهدی. (1395). «دیوهای واقعی هگل یا دیوهای خیالی گامبریچ». کیمیای هنر. تابستان. شماره 19،صص 41-23.
گامبریچ، ارنست. (1387). تاریخ هنر. ترجمه علی رامین. چ 5. نی. تهران.
------------- (1389). «ایهام و هنر». ایهام در طبیعت و هنر. گردآوری ریچارد لنگتن گریگوری و ارنست گامبریچ. ترجمه پرتو اشراق. ناهید. تهران.صص 378- 287.
------------- (1393). هنر و وهم: پژوهشی در روانشناسی بازنمایی تصویری. ترجمه امیرحسن ندایی. افراز. تهران.
------------ (1395). سایهها. ترجمه سهند سلطاندوست. یزدا. تهران.
مافیتبار، آمنه و کاتب، فاطمه. (1397). «بازیابی طرح و نقش پارچههای عصر فتحعلیشاه با استفاده از پیکرنگاری درباری». پژوهش هنر. بهار و تابستان. شماره 15،صص 106- 87.
متین، پیمان. (1383). پوشاک ایرانیان. دفتر پژوهشهای فرهنگی. تهران. مونسی سرخه، مریم (1396). پوشاک ایرانیان در عصر قاجار. مرکب سپید. تهران.
نفیسی، علیاکبر. (1343). فرهنگ نفیسی. ج 1. کتابفروشی خیام. تهران. نقیبالممالک، محمدعلی. (1378). امیر ارسلان. الست فردا. تهران.
وحشی بافقی. (بیتا). فرهاد و شیرین. کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان. تهران.
---------- (1393). فرهاد و شیرین. به کوشش فرهاد یزدی. فرهنگ دانشجو. تهران.
هرست هاوس، رزالین. (1388). بازنمایی و صدق. ترجمه امیر نصری. چ 2. فرهنگستان هنر. تهران.
Bryson, Norman. (1985). Vision and Painting. Yale University. London. Gombrich, E.H. (1960). Art & Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation. Phaidon. London.
-------------------- (1979). The Sense of Order: A Study in the Psychology of Decorative Art. Phaidon. London.
-------------------- (1982). The Image and The eye: Further Studies in the Psychology of Pictorial Representation .Phaidon. London.
Mitrovic, Branco. (2013). “Visuality after Gombrich: the Innocence of the Eye and Modern Research in the Philosophy and Psychology of Perception”. Zeitschrift fur Kunstgeschichte. Vol. 76. No. 1: 71- 90.
Nyíri, Kristóf. (2009). “Gombrich on Image and Time”. Art Historiography. Dec. No. 1: 1-13.