اسلاممسلک، ریما و حریریان، نرگس(1395)، مفهوم طرد در اندیشهی ژولیا کریستوا و بازتاب آن در هنر فیگوراتیو معاصر، فصلنامهی علمی پژوهشی کیمیای هنر، ش 20، صص 58-45.
ایستوپ، آنتونی(1382)، ناخودآگاه، ترجمهی شیوا رویگران، مرکز، تهران.
کرسمیر، کارولین(1387)، فمینیسم و زیبایی شناسی، ترجمهی افشنگ مقصودی، نشر گلآذین، تهران.
کوهن، جاش(1390)، چگونه فروید بخوانیم، ترجمهی صالح نجفی، رخداد نو، تهران.
لچت، جان(1392)، پنجاه متفکر بزرگ معاصر از ساختارگرایی تا پسامدرنیته، ترجمهی محسن حکیمی، انتشارات خجسته، تهران. لوسیاسمیت، ادوارد(1396)، جهانی شدن و هنر جدید، ترجمهی دکتر علیرضا سمیع آذر، مؤسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر، تهران.
مکآفی، نوئل(1396)، ژولیا کریستوا، ترجمهی مهرداد پارسا، مرکز، تهران.
مورا، ژیل(1389)، کلمات عکاسی از آغاز تا به امروز، ترجمهی حسن خوبدل و کریم متقی، حرفه هنرمند، تهران.
Arya, Rina & Chare, Nicholas(2016). Abject Visions: Power of Horror in Art and Visual Culture, Manchester University Press, Manchester.
Chandler, Daniel(2007). Semiotics: The Basics, Routledge, London & New York.
Foster, Hal(1996). Obscene, Abject, Traumatic, The MIT Press, October, Vol. 78, pp. 107-124.
Isaak, Jo anna(1996). Feminism and Contemporary Art: The Revolutionary Power of Women's Laughter, Routledge, London & New York.
Kristeva, Julia(1982). Powers of Horror: An Essay on Abjection, Translated by Leon S.Roudiez, Columbia University Press, New York.
McGhie, Helen(2009). Cindy Sherman and Jo Spence: Monstrousness, Abjection and Female Identity, University of Sunderland, Sunderland.
Steihug, Jon-Ove(1998). Abject/Informe/Trauma:Dicourses on the Body in American Art of The Nineties, For Art. West, Shearer(2004). Portraiture, Oxford University Press, New York.