امین خندقی، جواد و سلمانی، علی (1394)، «نسبت ایدهآل زیبایی و زیبایی وابسته در فلسفة کانت»، پژوهشهای فلسفی، 9(16)، 43-60.
برنهام، داگلاس (1398)، درآمدی بر نقد قوه حکم، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نی.
بریری، هدیه (1398)، مطالعۀ امر شکوهمند در منظرهسازی دورۀ رمانتیک (مطالعۀ موردی آثار گاسپر دیوید فریدریش)، مونس بسکابادی، تهران: دانشگاه هنر.
بکولا، ساندرو (1399)، هنر مدرنیسم، ترجمه رویین پاکباز، تهران: فرهنگ معاصر.
پاکباز، رویین (1400)، در جستوجوی زبان نو، تهران: نگاه.
حاجیلو، سولماز (1398)، بررسی نشانهشناسانۀ دریا در آثار هنرمندان معاصر، بهنام کامرانی، تهران: دانشگاه هنر.
سالمن، رابرت سی. و هیگینز، کتلین ام (1395)، «پیشگفتار»، تاریخ فلسفه غرب 6: عصر ایدئالیسم آلمانی، ترجمه سید مسعود حسینی، تهران: حکمت، 33-37.
عزیزیان، حامد (1391)، «بررسی تحلیل پیشانقادانه و نقادانۀ کانت دربارۀ امر والا»، زیباشناخت، 13(25)، 17-32.
کانت، امانوئل (1399)، نقد قوه حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، تهران: نی.
کرافورد، دانلد (1400)، «کانت»، دانشنامۀ زیباییشناسی، ویرایش بریس گات و دومینینک مکآیور لویس، ترجمه منوچهر صانعی دره-بیدی، تهران: فرهنگستان هنر، 41-49.
کلباسی اشتری، حسین (1386)، «مبادی و مقولات امر والا در نظریۀ زیباییشناسی کانت»، نامه مفید، 13(59)، 67-86.
گاردینر، پاتریک (1395)، «کانت: نقد قوه حکم»، تاریخ فلسفه غرب 6: عصر ایدئالیسم آلمانی، ترجمه سید مسعود حسینی، تهران: حکمت، 165-211.
گلدمن، الن (1393)، «بازنمایی در هنر»، مسائل کلی زیباییشناسی، ویرایش جرولد لوینسون، ترجمه فریبرز مجیدی، تهران: فرهنگستان هنر، 75-108.
مک آیور لوپس، دومینینک (1400)، «نقاشی»، دانشنامۀ زیباییشناسی، ویرایش بریس گات و دومینینک مکآیور لویس، ترجمه فرهاد ساسانی، تهران: فرهنگستان هنر، 367-375.
مولر، آ؛ تنلی، گ و همان، ر (1389)، «والا، امر والا»، فرهنگنامۀ تاریخی مفاهیم فلسفه (جلد اول: فلسفه هنر)، ویرایش یوآخیم ریتر و همکاران، ترجمه سید محمدرضا حسینی بهشتی، تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران؛ نوارغنون، 193-204.
Bowie, Andrew (2003), “Modern philosophy and the emergence of aesthetic theory: Kant”, Aesthetics and Subjectivity, Manchester: Manchester University Press, 16-48.
Clewis, Robert R (2015), “The place of the sublime in Kant's project”, Studi Kantiani, 28, 149-68.
Coleman, Hugh W (1901), “Passing of a famous artist, Edward Moran”, Brush and Pencil, 8(4), 188-192.
Deligiorgi, Katerina (2014), ‘The pleasures of contra-purposiveness: Kant, the sublime, and being human”, The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 72(1), 25-35.
https://doi.org/10.1111/jaac.12060
Hume, David (2019), “Of the Standard of Taste”, Reading David Humeʼs “Of the Standard of Taste”, ed. Babette Babich, Berlin: De Gruyter, 25-40.
Kant, Immanuel (1981), Observations on the Feeling of the Beautiful and Sublime, trans. & ed. John T. Goldthwait, Berkeley: University of California Press.
Keble Chatterton, Edward (1928), Old Sea Paintings, London: The Bodley Head.
Makkreel, Rudolf (1984), “Imagination and temporality in Kant’s theory of the sublime”, The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 42(3), 303-315.
https://doi.org/10.2307/429711
Mitchell, Mark (2015), “The magic of marine art”, Mark Mitchell, avaliable at: https://www.markmitchellpaintings.com/blog/the-magic-of-marine-art, 2022/8/8.
Peggy, Roalf (1994), Seascapes, London: Belitha.
Prown, David (2022), “Winslow Homer”, Encyclopedia Britannica. avaliable at: https://www.britannica.com/biography/Winslow-Homer, 2022/8/8.
Swinglehurst, Edmund (1995). The Art of Seascapes, New York: Shooting Star Press.
URL1: http://www.artnet.com/artists/david-james-3/biography, 2022/8/8.
URL2: https://artsandculture.google.com/asset/twHBE2VvVhiyNQ?hl=pt-br, 2022/8/8.
URL3: https://www.metmuseum.org/art/collection/search/11130, 2022/8/8.
URL4: https://artsandculture.google.com/asset/the-fog-warning/GAEcgEvHorgctQ?hl=en-GB, 2022/8/8.
URL5: https://americanart.si.edu/artwork/sea-17762, 2022/8/8.
URL6: https://artuk.org/discover/artworks/blown-on-the-wind-174850, 2022/8/8.