در این مقاله، به ماهیت نوآوری بنیادین معنا، نتیجه بخش در خلق بازارهای جدید پرداخته میشود و اساس این نوع از نوآوری، برپایه تئوریهای هرمنوتیک به عنوان بیانکنندهی تفسیر مولد، برانگیزانندهی نوآوری معانی در طراحی، مورد بررسی قرارداده میشود. این مقاله ذاتاً مفهومی بوده تا جایی که هدف آن تامین یک ساختار تئوری است تا سایر تحقیقات بر اساس آن قرار گیرند. مقایسه روشهای نوآوری تحلیلی و تفسیری، آشکار میسازد که نوآوری موفق، نیاز به پردازش در دو مرحله تحلیل و تفسیر به طور موازی دارد؛ از این رو تلاش میشود مسیر یا روشی درکنار نوآوری تحلیلی به وجود آورده شود. مقایسه این دو روش نوآوری نشان میدهد که مدل تفسیری، در تلاش برای رسیدن به معناهای جدید است ولی اغلب مدلهای تحلیلی، به حل مشکل میاندیشند. بنابراین شرکتهایی که در جستجوی معانی بنیادین جدید هستند، میتوانند به نوآوریهای تفسیری روی آورند. در ادامه، رصدکردن روشی از نوآوری تفسیری در کارگاه نوآوری یک شرکتِ مطرح و موفق روز، و بازخوانی مراحل آن با مفاهیم هرمنوتیک، روشن میسازد زیربنای این ساختارها، عمدتاً مبانی و مفاهیم مطالعات هرمنوتیک هستند. بنابراین اگر مسئولین و سازمانهایی که در بخش نوآوری فعالیت میکنند، پژوهشهای بیشتری در این حوزه انجام دهند، به موفقیتهای بیشتری در این نوع نوآوری، دست مییابند.
Burr, Vivien (2010), Social construction, second edition, NY: Routledge, New York.
Chan, Kim W & Mauborgne, Reneé (2004), Blue ocean strategy, Harvard Business Review, ???????, pp.1–9.
Cunliff, Ann L (2010), Crafting qualitative research: Morgan and Smircich 30 years
On, Organizational Research Methods, 14(4), pp.647–673.
Dumas, A & Mintzberg, H (1989), Managing Design/Designing Management, Design Management Journal, 1, pp.37–43.
Gadamer, Hans-Georg (1996), Truth and method, Sheed & Ward, London.
Kaplan, D. M (2003), Ricouers critical theory, State University of New York Press, ?????.
Kristensson Uggla, Bengt (2002), Slaget om verkligheten: Filosofi - omvärldsanalys -
Tolkning, Brutus Östlings Bokförlag Symposion, Stockholm.
Landry, M (1995), A note on the concept of problem, Organization Studies, 16(2), pp.315–343.
Lester, Richard K & Michael J. Piore (2006), Innovation, the missing dimension, Harvard University press, Boston.
Norman, Donald A & Roberto Verganti (2012), Incremental and Radical Innovation: Design research versuse technology and meaning change, Design Issue, 30.1(2014), pp.78-96.
Ricoeur, Paul (2010), The rule of metaphor, Cornwall, Routledge, Great Britain.
Verbeek, Peter-Paul (2005),What Things Do Philosophical Reflections On Technology, Agency, And Design, The Pennsylvania State University Press University Park , Pennsylvania.
Verganti, Roberto & Oberg, Asa (2013), Interpreting and envisioning — A
Hermeneutic framework to look at radical innovation of meanings, ELSEVIER????????????.
Verganti, Roberto (2009), Design Driven Innovation, Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean, Harvard Business Press, Boston.