اسکیرس، جی(1374)، کاشیسازی، از کتاب هنرهای ایران، تألیف ر. دبلیو. فریه، ترجمه پرویز مرزبان، فرزان، تهران، صص 294- 271. افشار مهاجر، کامران (1388)، کاربرد نظریۀ ادراک دیداری گشتالت در صفحهآرایی کتابهای درسی، نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، دوره1، ش40، صص 40- 33.
بهدانی، مجید؛ احمدپناه، سید ابوتراب (1400)، بازتاب اندیشه نجومی جامعۀ ایلخانی در نقوش کاشیهای زرینفام کوکبی، پژوهشهای علوم تاریخی، دوره 13، ش 2، صص 94- 69.
پوپ، آرتور؛ اکرمن، فیلیس (1387)، سیری در هنر ایران ازدوران پیش از تاریخ تا امروز، زیرنظر سیروس پرهام، ج 9، علمی و فرهنگی، تهران. حسینی، هاشم (1400)، درآمدی بر شناخت و مفهومشناسی نقوش گیاهی کاشیهای زرین فام هشتپر عصر ایلخانی بر پایۀ نمونههای موجود در موزه آستانه مقدسه قم، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، دوره 26، ش3، صص 38- 27.
دواندیس، دونیس.ا (1385)، مبادی سواد بصری، ترجمه مسعود سپهر، چ14، سروش، تهران. رضازاده، طاهر (1387)، کاربرد نظریه گشتالت در هنر و طراحی، آینه خیال، ش 9، صص 36- 31.
زکی، محمدحسین (1366)، تاریخ صنایع ایران، ترجمه محمدعلی خلیلی، تهران: اقبال. سامانیان، صمد؛ پورافضل، الهام (1396)، تحلیل تطبیقی سفالینههای زرینفام (سده 6 تا 7 هجری) با نگارههای نسخه کلیله و دمنه 707 ه.ق ال اینجو، نگره، ش 44، صص 19- 5. سعادت میرقدیم، سیدهنرگس؛ چیتسازیان، امیرحسین (1392)، تعامل شعر با تکنیکهای ساخت سفالینههای دوره اسلامی کاشان، کاشان-شناسی، ش1، صص 1445- 122.
طالبپور، فریده (1387)، بررسی نقوش کاشیهای کاخ آباقاخان در تخت سلیمان، نگره، ش8 و 9، صص 29- 19.
فلدمن، ادموند بورک (1378)، تنوع تجارب تجسمی، ترجمه پرویز مرزبان، سروش، تهران.
کاربونی، استفانو؛ ماسویا، توموکو (1381)، کاشیهای ایرانی، ترجمه مهناز شایستهفر، مؤسسه مطالعات هنر اسلامی، تهران.
کپس، جئورگی (1382)، زبان تصویر، ترجمه فیروزه مهاجر، چ4، سروش، تهران.
کیانی، محمد یوسف؛ کریمی، فاطمه؛ قوچانی، عبدالله (1362)، مقدمهای بر هنر کاشیگری ایران، موزه رضا عباسی، تهران.
لشکری، آرش؛ شریفینیا، اکبر؛ مهاجر وطن، سمیه (1393)، بررسی نقوش کاشیهای زرینفام آوه از دورۀ ایلخانیان، نگره، ش 32. صص 53- 39.
نیکخواه، هانیه؛ شیخ مهدی، علی (1389)، رهیافتی به سیاستهای فرهنگی ایلخانان در سدۀ سیزدهم/ هفتم در واکاوی نقوش سفالهای زرینفام ایران، مطالعات هنر اسلامی، ش13، صص 129- 109.
واتسون، اولیور (1382)، سفال زرینفام ایرانی، ترجمه شکوه زارعی، سروش، تهران. شاپوریان، رضا (1386)، اصول کلی روانشناسی گشتالت، رشد، تهران.
سیف، علیاکبر (1383)، روانشناسی پرورشی، چ2، نشر آگاه، تهران.
- Porter, venita .(1995), Islamic Tiles, British Museum Press, London.
- Suler, John; Zakia, Richard. D .(2018), Perception and Imaging Photography as a Way of Seeing, Fifth Edition, Routledge, London.
- Geremek, Adam; Greenlee, Mark; Magnussen, Svein .(2013), Perception Beyond Gestalt: Progress in Vision Research, Psychology Press, NewYork.
-Arnheim, Rudolf .(1954), Art & Visual Perception: A Psychology of the Creative Art, University of California Press, California.
https://www.metmuseum.org/art/collection/search/450358?searchField=All&sortBy=Relevance&ft=persian+tiles&offset=0&rpp=80&pos=22 : (Accessed: January 4, 2021). http://collections.vam.ac.uk/item/O223680/tile-unknown: (Accessed: March 27, 2021). https://www.britishmuseum.org/collection/image/1207046001: (Accessed: March 27, 2021). https://www.britishmuseum.org/collection/image/301995001: (Accessed: March 27, 2021). https://www.metmuseum.org/art/collection/search/450433: (Accessed: January 4, 2021). https://www.britishmuseum.org/collection/image/301995001: (Accessed: November 18, 2020). https://www.britishmuseum.org/collection/image/1613560982: (Accessed: November 18, 2020). https://collections.mfa.org/objects/8758/star-tile-with-prince-on-horseback?ctx=e652bfda-6907-4d73-870b-: (Accessed: November 18, 2020).