ذهنیت کارآفرینی، مجموعهای از نگرشها و مهارتهایی است که افراد را قادر میسازد که بهطور مداوم فرصتهای جدید را شناسایی کرده، ایدههای نوآورانه را تولید کنند و کسبوکارهای پایدار را ایجاد نمایند. این نگرش نهتنها برای موفقیت در عرصه کسبوکار، بلکه برای زندگی شخصی نیز ضروری بوده و افراد را برای مواجهه با پیچیدگیهای دنیای کسبوکار آماده میسازد. تفکر طراحی و کارآفرینی، فرآیندهای مکمل یکدیگر هستند و ذهنیت کارآفرینی میتواند دانشجویان طراحی را قادر سازد پس از فارغالتحصیلی، فرصتهای تجاری را دنبال کنند. پرورش این ذهنیت در محیطهای آموزشی، بهویژه برای طراحان از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند فراتر از انتقال دانش فنی، باعث توسعه قابلیتهای نرم شود. از اینرو سوال اصلی این پژوهش در رابطه با شناسایی مؤلفههای پرورش ذهنیت کارآفرینانه در دانشجویان طراحی است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام متعلق به دسته روشهای سنتزی است. با استفاده از روش فراترکیب و سنتز مطالعات مرتبط از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی مبتنیبر راهبرد هفتمرحلهای سندلوسکی و باروسو، پنج مولفه بدست آمد. این مقاله درک عمیقی از ادبیات موجود درباره عناصر پرورش ذهنیت کارآفرینانه در دانشجویان طراحی را ارائه مینماید که میتواند در سیاستگذاری آموزش عالی برای طراحان مورد استفاده قرار گیرد.