اسماعیلی، سید علی و ابراهیمی، عطری و احمد، هاشمی و جواهری، سید علی اکبر (1386)، بررسی تناسب ارگونومی میز و نیمکت مدارس با برخی اندازه های آنتروپومتری دانش آموزان. مجموعه مقالات ششمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی. جزیره کیش. ایران، صص 6-4.
خرم، مهدی و مسدد، هاشم و صادقی، نایینی، حسن (1384)، بررسی استانداردهای تجهیزات مدارس( با تاکید بر میز و صندلی مدارس)، طرح پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، جلد اول.
داوود پور، زهرا و کلهر، مهدی (1392)، استفاده از گسترش عملکرد کیفیت (QFD) به منظور انعکاس خواسته ها و تمایلات مردمی در فضاهای شهری، نمونه موردی: بوستان مهدی در شهر قم، مجله معماری و شهرسازی آرمان شهر، شماره 11، صص 222-209.
رضایی، کامران و آشتیانی، حمیدرضا و هوشیار، محمد (1380)، QFDرویکردی مشتری مدار به طرح ریزی و بهبود کیفیت محصول، انتشارات آتنا، تهران.
زمانی، عشرت و نصر اصفهانی، احمدرضا ( 1386)، ویژگی های فیزیکی و فرهنگی فضاهای آموزشی دوره ابتدایی چهار کشور پیشرفته جهان از دید دانش آموزان ایرانی و والدین آنها، فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال 6 ، شماره 23، صص 55-84.
مرتضوی، شهرناز (1376)، فضاهای آموزشی از دیدگاه روانشناسی محیط، انتشارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور. منصوری، علیرضا و داوری، زهرا (1382)، ابزاری برای انتقال صدای مشتری به فرایند طراحی و توسعه محصول QFD، شیخ بهایی، شماره 3، صص 91-72.
میرزایی، رمضان (1375)، تعیین مشخصه های آتروپومتریک استاتیکی دانش آموزان پسر شهری 6- 18 سال استان سیستان و بلوچستان به منظور طراحی تجهیزات آموزشی بر مبنای اصول ارگونومی، شماره 7، صص 36-39.
Akao, Y (1990), Quality Function Deployment: Integrating Customer Requirements into Product Design, Translated by Glenn Mazur Cambridge, MA, Productivity Press, 1-15.
Akao, Y (1994), "Recent approach of quality function deployment," In QFD: The customer-driven approach to quality planning and development, edited by Mizuno, S., and Akao, Y, Asian Productivity Organization, Tokyo, 25-216.
Brotchner, J., and Mazur, G (1999), Brand engineering using Kansei Engineering and QFD, QFD Institute, 1-24.
Carnevalli, J. A. and Miguel, P. C. (2008), Review, Analysis and Classification of the Literature on QFD_ Types of Researche, Difficulties and Benefits, International Journal of Production Economics, 114(2), 737-754.
Celik, M., Cebi, S. and Kahraman, C., Er, I. D (2009), An Integrated Fuzzy QFD Model Proposal on Routing of Shipping Investment Decisions in Crude Oil Tanker Market, Expert Systems with Applications, 36(3, Part 2), 6227-6235.
Gargione, L.A (1999), "Using quality function deployment (QFD) in the design phase of an apartment construction project", Paper presented at IGLC-7, 26-28 July 1999, University of California, Berkeley, CA, USA, 357-368.
Gento, A. M., Minambres, M.D., Redondo, A. and Perez, M.E (2001), "QFD Application in a Service Environment: A New Approach in Risk Management in a University", Operational Research, An International Journal 1 (2), 115-132.
Gonzalez, M (2001), QFD: A Road to Listening to Customer Needs, 1st ed, Mexico: McGraw-Hill, 42-50, 69-77, 107-126. Gonzalez, M., Quesada, G., and Bahill, T (2003),"Improving Product Design Using Quality Function Deployment: The School Furniture Case in Developing Countries", Quality Engineering 16(1), 47–58.
Haapalainen, M., Kivisto-Rahnasto, J., and Mattila, M (2000), "Ergonomic design of non-powered hand tools: An application of quality function deployment (QFD)", Occupational Ergonomics 2 (3), 179-190.
Kahraman, C., Ertay, T. and Buyukozkan, G (2006), A Fuzzy Optimization Model for QFD Planning Process Using Analytic Network Approach, European Journal of Operational Research, 171(2), 390-411.
Li, M (2012), "The Extension of Quality Function Deployment Based on 2-Tuple Linguistic Representation Model for Product Design under Multigranularity Linguistic Environment", Hindawi Publishing Corporation, Mathematical Problems in Engineering, Volume 2012, 1-18.
Liu, E. and Zhang, L (2000), Quality Function Deployment Theories and Methods-Review on research progress, System Engineering, Vol.18, Feb.2000, 1-5.
Mazur, G (1996b), "The Application Quality Function Deployment (QFD) to Design a Curse in Total Quality Management (TQM) at the University Michigan College of Engineering, (1996)," Paper presented at International Conference on Quality, ICQ '96- Yokohama, Japan, JUSE, October, 15-18.
Mazur, G (1996a), "Voice of Customer Analysis: A Modern System of Front-End QFD Tools, with Case Studies", Paper presented at Proceeding of AQC 1997, Orlando, May 5-7, 1997, ASQC.
QFD Institute (2008), QFD: Transactions from the Twentieth Symposium on Quality Function Deployment, Santa Fe, NM, October 24, 2008.
Qu, L (2000), "Review on Quality Function Deployment Technology and Application", Journal of Industrial Engineering 14, 52-60.
Quesada, G (1997), Design of Quality Strategies Focused on Customer Service (ECSEC), Unpublished dissertation, Cartago, Costa Rica Institute of Technology of Costa Rica, 50–57.
Terninko, J (1997), Step-by-Step QFD: Customer- Driven Product Design, St. Lucie press, Nottingham, 1-180.
Utne, I. B (2009), Improving the Environmental Performance of the Fishing Fleet by Use of Quality Function Deployment (QFD), Journal of Cleaner Production, 17(8), 724-731.
Verma, D., and Knezevic, J (1996), "A Fuzzy weighted wedge mechanism for feasibility assessment of system reliability during conceptual design", Fuzzy Sets and Systems, 83 (2), 179-187.