آژند، یعقوب (1385)، مکتب نگارگری اصفهان، انتشارات فرهنگستان هنر، تهران.
آیتاللهی، حبیبالله (1388)، طبیعت در هنر مشرق زمین، در مجموعه مقالات همایش طبیعت در هنر شرق، فرهنگستان هنر، تهران.
اسپیگلبرگ، هربرت (1391)، جنبش پدیدارشناسی: درآمدی تاریخی، ترجمة مسعود علیا، مینوی خرد، تهران.
اقبال، مظفر (1391). اسلام و علم، ترجمة فرشته ناصری و علی آخشینی، انتشارات آستان قدس، مشهد.
بینیون، لوریس؛ ویلکینسون، ج.و.س و گری، بازیل (1367)، سیر تاریخ نقاشی ایرانی، ترجمة محمد ایرانمنش، انتشارات امیرکبیر، تهران.
پاکباز، رویین (1390)، نقاشی ایران از دیرباز تا امروز، زرین و سیمین، تهران.
داوری اردکانی، رضا (1379)، اتوپی و عصر جدید، ساقی، تهران.
داوری اردکانی، رضا (1391)، سیر تجدد و علم جدید در ایران، رستا، تهران.
شایگان، داریوش (1388)، بت های ذهنی و خاطره ازلی. انتشارات امیرکبیر، تهران.
کنبی، شیلا (1389)، نگارگری ایرانی، ترجمۀ مهدی حسینی، موسسه مطالعات هنر اسلامی، تهران.
کویره، الکساندر (1387)، گذار از جهان بسته به کیهان بیکران، ترجمة علیرضا شمالی، نگاه معاصر، تهران.
نصر، حسین (1373)، عالم خیال و مفهوم فضا در مینیاتور ایرانی، فصلنامۀ هنر، شماره 26، صفحات 86-79
----------- (1386)، علم و تمدن در اسلام، انتشارات علمی فرهنگی، تهران.
هایدگر، مارتین (1393)، پرسش از تکنولوژی، در فلسفه تکنولوژی، ترجمة شاپور اعتماد، نشر مرکز، تهران.
هوسرل، ادموند (1388)، بحران علوم اروپایی و پدیدارشناسی استعلایی: مقدمه ای بر پدیدارشناسی، ترجمة غلامعباس جمالی، انتشارات گام نو، تهران.
Andersen, Kirsti. (2007). The Geometry of an Art: The History of the Mathematical Theory of Perspective from Alberti to Monge. Springer Press, New York.
Bronstein, Leo (1994), Space in Persian Painting, Transaction Publisher, London.
Da Vinci, Leonardo (2008), Notebooks, Ed. by THEREZA WELLS, Oxford University Press, Oxford.
Dunning, William V (1991), Changing Image of Pictorial space (Kindle Version), Syracuse University Press New York and Syracuse.
Grignon, Orbay (1996), Remarks on the concept of pictorial space in Islamic painting, In METU JFA, No. 16, PP. 45-57.
Glazebrook, Trish (2012), “Why Read Heidegger on Science?”. In. Heidegger on Science, Ed. Trish Glazebrook, State University of New York Press, New York.
Heidegger, Martin (1967), what is a Thing? Tr. W. B. Barton, Gateway Editions, New York.
Hyman, John (2006), the Objective Eye: Color, Form, and Reality in the Theory of Art, University Of Chicago Press, Chicago.
Koyre, Alexandre (1978), Galileo Studies (European Philosophy and the Human Sciences), Tr. By John mepham, Humanities Press, London.
McGinnis, Joan, (2013). “Arabic and Islamic Natural philosophy and Natural Science”, In Online Stanford Encyclopedia of Philosophy, Ed. Edward N. Zalta.
Neher, Allister (2000), Panofsky; Cassirer and Perspective as Symbolic Form, Doctoral Thesis, University of Concorrdia, Montreal, Canada Revisited from
www.collectionscanada.gc.ca.
Panofsky, Ervin (1991), Perspective as a Symbolic Form, Trans. By Christopher S. Wood, Zone books, New York.
Topper, David R (2014), Idolatry and Infinity: of Art, Math, and God, Brown Walk Press, Florida.
Wood, Christopher S (1991), Introduction to Perspective as Symbolic Form, Zone Book, New York.