اسلین، مارتین (1382)، دنیای درام، ترجمه محمد شهبا، انتشارات هرمس، تهران.
اکو، امبرتو (1376)، درباره سهم فیلم در نشانهشناسی، نظریههای زیباییشناسی فیلم، ترجمه امید نیکفرجام، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، تهران.
اکو، امبرتو (1385)، سطوح تجزیه رمزگان سینما، ساختگرایی، نشانهشناسی، سینما، گردآوری بیلنیکولز، ترجمه علاءالدین طباطبایی، انتشارات هرمس، تهران.
اکو، امبرتو (1387)، نشانهشناسی ، ترجمه پیروز ایزدی، نشر ثالث، تهران.
شپرد،آن (1383)، مبانی فلسفه هنر، ترجمه علی رامین، انتشارات علمی و فرهنگی، تهران.
کاندینسکی، واسیلی (1384)، معنویت در هنر، ترجمه اعظم نورالهخانی، اسرار دانش، تهران.
لینتن، نوربرت (1388)، هنر مدرن، ترجمه علی رامین، نشر نی، تهران.
Eco,Umberto (1976), A Theory of Semiotics, Indiana University Press, Bloomingtion,IN. Eco,Umberto (1977 Mar.), Semiotics of Theatrical Performance, The Drama Review, TDR,Vol. 21, No.1, pp.107-117.
Eco, Umberto (1979), The role of the reader : Explorations in the semiotics of texts, University of Indiana Press, Bloomigton,IN.
Eco,Umberto (1988), La structure absente, trad. Uccio Esposito – Torrigiani, Mercure de France, Paris.
Hjlmslev, Louis (1961), prolegomena to a Theory of language,trans Francis J. withfied, University of Wisconsin press, Madison.
Gomberich, E (1972), Art and Iliousion, Princeton University Press, Princeton.
Peirce,Charles Sanders (1931-1935), Collected Papers, Ed. Charles Hartshorne, Paul Weiss & Arthure W Burks, 8 vols, vol. 2 , Harvard U.P, Cambrige.