قرآن کریم. ترجمه مهدی الهی قمشهای. قم: نشر وفائی.
ابن عاشور، طاهربن محمد.(1984ه). التحریر والتنویر.تونس: الدار التونسیه لنشر.
بابائی فلاح، هادی. (1393). مطالعه تطبیقی قصص انبیاء در قرآن کریم و سرگذشت پیامبران در متن و نگارههای کتاب جامع التواریخ. نگارینه هنر اسلامی. شماره (2)15-24.
پایدارفرد، آرزو. و دیگران. (1397). تحلیل پادگفتمان قرآنی دو نگارهی حضرت یوسف در زندان و حضرت یونس (ع) و ماهی از فالنامه شاهتهماسبی. باغ نظر. شمارهی 69. 29-38.
داوودی زاده جلگه، فاطمه.(1392). بررسی تطبیقی مفهوم انذار و تبشیر و گستره آن در قرآن کریم و انجیل. پایان نامه کارشناسی ارشد. استاد راهنما: اعظم پویازاده. رشته الهیات و معارف اسلامی- علوم قرآن و حدیث. دانشگاه تهران: دانشکده الهیات.
رضائی نبرد، امیر. (1397). جایگاه حضرت یونس (ع) در مجموعه آثار محمود فرشچیان با رویکرد نظریه تک اسطوره جوزف کمبل. هنرهای صناعی اسلامی. سال سوم. شماره ی (1) 39-50.
شاقلانی پور، زهرا. قاضیزاده، خشایار. (1394). رمزپردازی نگاره معراج پیامبر(ص) در فالنامه تهماسبی به روش آیکونولوژی اروین پانوفسکی. پیکره، دورهی چهارم. شماره 8.
طریحی، فخرالدین. (1375). مجمع البحرین. تهران: مرتضوی.
گرامی، سیدمحمدهادی.(1398). بازیابی و بررسی پیرفتهای قصه یونس (ع)و ماهی براساس قرآن و روایات اسلامی. پژوهشنامهی تقسیر و زبان قرآن. دورهی 7. شماره (2) 45-60.
نیکویی، مژگان. و دیگران. (1398). تطبیق مفهومی نماد ماهی در اساطیر، قرآن و مثنوی معنوی و کاربرد آن در آثار هنری. مطالعات هنر اسلامی. شمارهی(36). 259-278.
وزیری بزرگ، رقیهالسادات. احمدی، بهرام. (1397). بررسی نگاره معراج پیامبر اثر سلطان محمد بر اساس آراء پانوفسکی. پژوهش در هنر و علوم انسانی. شماره 2.
Holy Bible Old and New Testaments. (2012). King James Version. Duke Classics.
Panofsky, Erwin. (1955), Meaning in the Visual Arts, New York: Anchor Books.
Panofsky, Erwin. (1972). Studies in Iconology: Humanistic Themes in the Art of the Renaissance. Westview Press.
https://collections.ed.ac.uk/calendars/record/19410- 1
digitalgallery.nypl.org
tali-virtualmidrash.org.il
muze.gen.tr/Museums
manuscripts.kb.nl
gallica.bnf.fr