برگسون، هانری (1354)، زمان و اراده آزاد، جستاری در دادههای بیواسطه وجدان، ترجمه احمد سعادت. تهران: امیرکبیر.
برگسون، هانری (1375)، ماده و یاد؛ رهیافتی به رابطه ی جسم و روح، ترجمه علی قلی بیانی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
دلوز، ژیل؛ کولبروک، کلر و باگیو، رونالد (1390)، ادراک، زمان و سینما. ترجمه مهرداد پارسا. تهران: نشر رخداد نو.
رمضانی، علی و محمدنژاد، قربانعلی (1392)، پژوهشی در فلسفه هایدگر در باب مفهوم «هستی و زمان» از منظر مابعدالطبیعی و تأویلی، تاریخ فلسفه، (4)3، 89- 104.
سهرابی، بابک؛ یزدانی، حمیدرضا؛ رجبزاده، علی و محبوب، حامد (1400)، واکاوی نظریههای نیازهای روانشناختی بنیادین انسان: یک رویکرد فرانظری، ماهنامه علوم روانشناختی، (103)20، 979- 998. DOI:
https://doi.org/10.52547/JPS.20.103.979.
مککواری، جان (1376)، مارتین هایدگر، ترجمه محمد سعید حنایی کاشانی. کرج: نشرگروس. موسوی حجازی، بهار (1382)، شئی و زمان: مطالعهای در تأثیر زمان بر تولید اشیاء، کتاب ماه هنر، 61 و 62، 60 – 64.
نجومیان، امیرعلی و حیدریمقدم، زینب (1399)، نقد تصور فردگرایانه از زمانمندی نزد برگسون و هایدگر از منظر زمانمندی اخلاقی در اندیشه لویناس، دو فصلنامه فلسفی شناخت، (82)1، 217- 231.
نورمن، دانلد (1398)، طراحی حسی، ترجمه معصومه حقپرست و جهانبخش سادگیراد. تهران: حرفه هنرمند.
هایدگر، مارتین (1388)، هستی و زمان، ترجمه سیاوش جمادی. تهران: ققنوس.
Acevedo, A. (2018). A personalistic appraisal of Maslow’s needs theory of motivation: From “Humanistic” psychology to integral humanism. Journal of Business Ethics, 148(4), 741-763. DOI:
https://doi.org/10.1007/s10551-015-2970-0.
Becker, S., Bräscher, A., Bannister, S., Bensafi, M., Calma-Birling, D., Chan, R. C. K & Wang, Y. (2019). The role of hedonics in the human affectome. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 102, 221-241. DOI:
https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2019.05.003
Bergson, H. (1913). an Introduction to Metaphysics, trans. T.E. Hulme. London: Macmillan and Co.
Brown, B., & Juhlin, O. (2018). What Is Pleasure? In Mark Blythe & Monk, Andrew (Editors): Funology 2: From Usability to Enjoyment. Switzerland. Springer International Publishing AG. DOI:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-682136
Desmet, P.M.A, & Fokkinga, S. (2020). Beyond Maslow’s pyramid: Introducing a typology of thirteen fundamental needs for human-centered design. Multimodal Technologies and Interaction, 4(3), 1-22. DOI:
https://doi.org/10.3390/mti4030038
Desmet, P.M.A., Vastenburg, M.H. & Romero, N. (2016). ‘Mood measurement with Pick-A-Mood: review of current methods and design of a pictorial self-report scale’. Design Research, 14 (3), 241–279. DOI:
https://doi.org/10.1504/JDR.2016.079751.
Fokkinga, S. F., Desmet, P. M. A., & Hekkert, P. (2020). Impact-centered design: Introducing an integrated framework of the psychological and behavioral effects of design. International Journal of Design, 14(3), 97-116.
Gartman, D. (2014). [Review of the book The People’s Car: A Global History of the Volkswagen Beetle, by Bernhard Rieger]. Journal of Design History, 27(3), 319-320. DOI:
https://doi.org/10.1093/jdh/epu008
Hassenzahl, M., Eckoldt, K., Diefenbach, S., Laschke, M., Lenz, E., & Kim, J. (2013). Designing moments of meaning and pleasure. Experience design and happiness. International Journal of Design, 7(3), 21-31.
Hekkert, PPM. (2006). Design aesthetics: Principles of pleasure in design. Psychology Science, 48(2), 157-172.
Kristensen, J C. (2014). The Sony Walkman (Nobutoshi Kihara, 1978). In: Grace Lees-Maffei, ed. Iconic Designs: 50 Stories About 50 Things. London: Bloomsbury Visual Arts, pp. 226-229. ISBN 9780857853523 [Book Section]
Moccia, L., Mazza, M., Di, Nicola. M., & Janiri, L. (2018) the Experience of Pleasure: A Perspective between Neuroscience and Psychoanalysis. Front. Hum. Neurosci. 12:359. DOI:
https://doi.org/10.3389/fnhum.2018.00359
Ryan, R M., Bradshaw, E., & Deci, E L. (2019). A history of human motivation theories in psychology. The Cambridge Handbook of the Intellectual History of Psychology. Sternberg RJ, Pickren WE. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 391-411.
Van Gameren, V. (2013). Needs. [Glossary entry.] Environmental Justice. Available at: http:// www.envjustice.org/2012/12/needs/ (accessed 3 Jan 2023).
Yoon, J., Kim, C., & Kang, R. (2020). Positive user experience over product usage life cycle and the influence of demographic factors. International Journal of Design, 14(2), 85-102.
URL 3: Retrieved March 24, 2023, from https://playback.fm/blog/sony-walkman-revolutionized-music-tech-world.