اثنی عشری، عاطفه (1400)، مقایسه تطبیقی فرم شناسی و نمادشناسی نقوش پرنده بر روی سفال های پیش از تاریخ و سفال های دوره اسلامی در ایران، هنرهای صناعی ایران سال چهارم پاییز و زمستان 1400 شماره 2 (پیاپی 7)،ص ۱۶۳ – ۱۷۷.
https://doi.org/10.22052/hsi.2022.246078.1009
افضل طوسی، عفت السادات، و حسن پور، مریم. (1391). نقش نمادهای آیینی و دینی در نشانه های بصری گرافیک معاصر ایران. مطالعات ملی، 13(1 (49))، 135-161. SID.
https://sid.ir/paper/404353/fa
آن باورز، مگی (1399)، رئالیسم جادویی، ترجمه: سحر رضا سلطانی، نشر:روزنه.
ایرودز، ریچارد و اریتز، آلفونسو (1378). اسطوره های و افسانه های سرخ پوستان . ترجمه: دکتر ابولقاسم اسماعیل پور . نشر چشمه. پارسانسب، محمد، و معنوی، مهسا. (1392). تطور بن مایه «کلاغ» از اسطوره تا فرهنگ عامه. فرهنگ و ادبیات عامه، 1(1)، 71-92. SID.
https://sid.ir/paper/509821/fa
پانوفسکی‚ اروین (1395). معنا در هنرهای تجسمی، ترجمه: ندا اخوان مقدم، نشر چشمه.
تاجبخش, اسماعیل و فرجی قرقانی, آسیه. (1388). کلاغ در ادب فارسی. تاریخ ادبیات, 2(3), -. 29-46
دهقانی، محمد ( 1371). ادگار آلن پو و شعر کلاغ. چیستا، (96) ، 701 -710.
شوالیه، ژان و گربران، آلن(1384). فرهنگ نمادها، ترجمه: سودابه فضایلی، انتشارات جیهون.
شیخی نارانی، هانیه، اسلامدوست، مریم، و نظریان، اُرنیب. (1395). نشانه شناسی پرنده, کلاغ . کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی. SID.
https://sid.ir/paper/859954/fa
صفاری، عباس (1388). کلاغنامه ( از اسطوره تا واقعیت). انتشارات مروارید.
ضیمران، محمد ( 1392).گذار از جهان اسطوره به فلسفه. نشر هرمس.
ماینر، ورنون هاید(1396)، تاریخ تاریخ هنر، ترجمه: مسعود قاسمیان، تهران، فرهنگستان هنر.
مک آرتور، جان (2020). تفسیر عهد عتیق مک آرتور.منتشر شده توسطGrace to you..
نصری، امیر (1391). خوانش تصویر از دیدگاه اروین پانوفسکی. کیمیای هنر، 1(6)، 7 – 20 . https://www.magiran.com/p1235171 هال، جیمز(1398). کتاب فرهنگ نگاره ای نمادها در هنر شرق و غرب،مترجم: رقیه بهزادی، نشر:فرهنگ معاصر، Akhmatovich Jumayev
, Akmal(2021), THE IMAGE OF THE CROW IN THE GERMAN AND UZBEK PEOPLES, Scientific Reports of Bukhara State University, Vol 5 (1) ,. 90-100. Doi: 10.52297/2181-1466/2021/5/1/7
Bierhorst, J. (1985). The Mythology of North America. William Morrow and Company.
Bukowick, K. E. (2004). Truth and Symbolism: Mythological Perspectives of the Wolf and Crow [Master's thesis, Boston College Electronic ]
Duran, .E. S. (2002), American Indian Belief Systems and Traditional Practices, the University of Oklahoma, Evaluation Research Center, School of Social Work.
Flaherty, T. H. (1992). THE SPIRIT WORLD, The American Indians. Time-Life Books.
Koushesh, R., & Moderrisi, F. (2018). مفاهیم رمزی، تمثیلی و نمادین پرندگان در رباعیات و قصاید عطار.
Doğu Esintileri(9). Masser, D. (2016), Quoth the Raven “Nevermore.” Research paper on “The Raven” by Edgar Allan Poe, https://www.academia.edu,1-19. DOI:10.3968/j.sll.1923156320130703.3016
Van Straten, R. (1994). An Introduction to Iconography: Symbols, Allusions and Meaning in the Visual Arts. Abingdon and New York.
URL 3: Kowch, Andrea.( 2022 May 5). biography ,www.andreakowch.com
URL26: Woolcott, I. (2015, February 8). Eagle: Power Animal, Symbol of Spirit, Vision, and Strength. ShamanicJourney.com. https://www.shamanicjourney.com/eagle-power-animal-symbol-of-spirit-vision-and-strength