• آرچر، مایکل (1388)، هنر بعد از1960، ترجمۀ کتایون یوسفی، تهران: حرفه هنرمند.
                                                                                                                • پهلوان، فهیمه (1390)، درآمدی بر تحلیل عناصر تصویری در آرم، تهران: دانشگاه هنر.
                                                                                                                • ترنینکو، جان؛ زوسمن، آلا و بوریس، زلاتین (1388)، Triz نوآوری نظام یافته، ترجمۀ مصطفی جعفری و دیگران، تهران: رسا.
                                                                                                                • حقیقت، صادق (1386)، از ساختارگرایی تا پساساختارگرایی. فصلنامۀ روششناسی علوم انسانی، 51 (13)، 91-110.
                                                                                                                • دریدا، ژاک (1396)، دربارۀ گراماتولوژی، ترجمۀ مهدی پارسا، تهران: نشر شوند.
                                                                                                                • سپهر، مسعود (1393)، شرحی بر نشانهها، تهران: هرمس.
                                                                                                                • سپهر، مسعود (1396)، طراحی نشانه، تهران: فاطمی.
                                                                                                                • سوسور، فردینان دو (1382)، دورۀ زبانشناسی عمومی، ترجمۀ کورش صفوی، تهران: هرمس.
                                                                                                                • شولیاک، لف (1385)، 40 اصل شاهکلیدهای Triz برای نوآوری، ترجمۀ محمود کریمی و نونا میرخانی، تهران: رسا.
                                                                                                                • ضیمران، محمد (1386)، ژاک دریدا و متافیزیک حضور، تهران: هرمس.
                                                                                                                • گشایش، فرهاد (1380)، طراحی نشانه، تهران: لوتوس.
                                                                                                                • لاوسون، برایان (1395)، طراحان چگونه میاندیشند، ترجمۀ حمید ندیمی، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
                                                                                                                • لوسیاسمیت، ادوارد (1387)، آخرین جنبشهای هنری، ترجمۀ علیرضا سمیعآذر، تهران: نظر.
                                                                                                                • محمدزادهمیانجی، مهناز (1400)، معرفی روش پژوهشی مبتنیبرکنش هنری در دورۀ تحصیلات تکمیلی با تأکید بر هنرهای صناعی. فصلنامۀ رهپویۀ هنرهای صناعی، (1)1، 89-102. Doi: 10.22034/RAC.2021.249253
                                                                                                                • محمدزادهمیانجی، مهناز؛ شفیعیسرارودی، مهرنوش و سرپولکی، حسین (۱۳۹۶)، پژوهش کنشمحور در قلمرو هنر، جنبشی نوین در روششناسی پژوهشی. نشریۀ هنرهای زیبا هنرهای تجسمی، (22)3، 17-28. Doi: 10.22059/JFAVA.2017.63164
                                                                                                                • میه، کاترین(1390)، هنر معاصر: تاریخ و جغرافیا، ترجمۀ مهشید نونهالی، تهران: نظر.
                                                                                                                • وود، پال (1383)، هنر مفهومی، ترجمۀ مدیا فرزین، تهران: نشر هنر ایران.
                                                                                                                • Altshuller, Genrikh Saulovich (1984). Creativity as an exact science, NY: Gordon & Breach.
                                                                                                                • Cascini, G., Jantschgi, J., Khomenko, N., Murashkovska, I., Sokol, A. & Tomasi, F. (2008). TETRIS: Teaching TRIZ at School-Meeting the educational requirements of heterogeneous curricula, Paper presented at the Proceedings of the 8th ETRIA TRIZ Future, November Conference, Netherlands: Twente University.
                                                                                                                • Dallow, P. (1998). Media Arts, Research and the University, Practice: A Journal of Visual, Performing and Media Arts, 1(3), 36-45.
                                                                                                                • DeBono, Edward (1999). New thinking for the new millennium, NY: Viking Adult.
                                                                                                                • DeBono, E. (1971). The Use of lateral thinking, Harmondsworth: Penguin Books.
                                                                                                                • Derrida, J. (1987). The Truth In Painting, G. Benington & I. McLoad (Trans.), Chicago Press.
                                                                                                                • Derrida, J. (2002). Writing and Difference, A. Bass (Trans.), London: Routledge.
                                                                                                                • Douglas, A. (1998). The Creative Process as Material for Research Degrees, Matrix 2: A Conference on Postgraduate Research Degrees in Design and the Visual Arts, London Institute: Central Saint Martin College of Art.
                                                                                                                • Heidegger, Martin (1996). Being and Time, Joan Stambaugh (Trans.), NY: State university press.
                                                                                                                • Heidegger, Martin (1998). "Plato's Doctrine of Truth" in William McNeill (ed.), Martin Heidegger Pathmarks, Thomas Sheehan (Trans.), NY: Cambridge university press, 155–182.
                                                                                                                • McKernan, J. (1998). Curriculum Action Research: A Handbook of Methods and Resources for the Reflective Practitioner, chapter 1, London: Kogan Page.
                                                                                                                • Steier, F. (1992). Research and Reflexivity, California: Sage.
                                                                                                                • Strand, D. (1998). Research in the Creative Arts, Canberra: Department of Employment, Education, Training and Youth Affairs.
                                                                                                                • Wild, L. (1998). That was then: Corrections and amplifications, The education of a graphic designer, NY: Allworth Press, 39–52.
                                                                                                                • URL1: http:// newmuseum.org
                                                                                                                • URL2: http://centrepompidou.fr •
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                • URL18: http://moca.org