کلینی ممقانی، ناصر و خرم، مهدی (1387)، اثرگذاری و نقش احساس در فرایند طراحی محصول؛ درآمدی بر روششناسی مهندسی کانسی، نشریۀ بینالمللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران، جلد 19، شمارۀ 10- ب، 151-160.
Lee, S., Harada, A. and Stappers, P. J. (2002), Pleasure with Products: Design based Kansei, In W. Green and P. Jordan (Eds.), Pleasure with Products: Beyond usability (pp.219-229, Taylor & Francis), London.
Nagamachi, M. (1997), Kansei Engineering: The Framework and Methods, In M. Nagamachi (Ed.), Kansei Engineering 1 (pp.1-9), Kaibundo Publishing, Kure.
Nagamura, N. (1991), Measurement of Kansei, In H. Kuriyama (Ed.), Handbook of Advanced Technology of Kansei Measurement, Science Forum.
Nagasawa, S. Y. (2002), Kansei and Business, International Journal of Kansei Engineering, vol. 3, 2-12.
Schütte, S. (2005), Engineering Emotional Values in Product Design - Kansei Engineering in Development, Linköping University, Linköping.