تعامل بین کاربران و محصولات، یکی از عوامل کلیدی در فرایند طراحی و همچنین ارزشیابی یک محصول است. به منظور درک اینکه چگونه فرم و سایر خصایص فیزیکی محصولات و همچنین نیات و ارزشهای کاربر، بر تعامل بین کاربر و محصول تاثیر میگذارند و اینکه چگونه یک محصول میتواند اطلاعات عملکردی را به کاربر انتقال دهد، طراحان به روانشناسی و نظریههای مرتبط، رجوع میکنند. نظریه افردنس، ارتباط بین درک ویژگیهای فیزیکی محصولات و کنشهای کاربر را تشریح میکند. در این پژوهش سعی شده است تا مفاهیم کاربردی مرتبط با نظریه افردنس، به تفصیل بررسی و تشریح گردد. بنابراین در آغاز، واژه افردنس تعریف شده و به پیدایش و مفاهیم اولیه آن در روانشناسی و طراحی صنعتی اشاره میگردد. سپس کاربرد آن در سطح ارتباط کنش کاربر با محیط و محصول بررسی میشود و مفاهیم افردنس درک شده، ویژگی مثبت و منفی افردنس، ارتباط عوامل کنترلکننده و کنترلشونده، خطاهای مبتنی بر افردنس و ... مطرح میگردد. در پایان، فرایند کامل طراحی که مبتنی بر افردنس است و میتواند این نظریه را به محصولی کاربردی و پاسخگوی نیاز کاربر تبدیل نماید، ارائه شده و وظایف طراح تشریح میگردد.