اسکات، کلایو(1393)، انگارهی سخنگو، کیهان ولینژاد، آوینه، تهران.
بارت، رولان (1352)، نقد تفسیری، محمد تقی غیاثی، امیرکبیر، تهران.
بارت، رولان (1377)، نقد و حقیقت، شیرین دُخت دقیقیان، نشر مرکز، تهران.
بارت، رولان (1387)، اتاق روشن، فرشید آذرنگ، حرفه نویسنده، تهران.
بارت، رولان (1388)، پیام عکس، راز گلستانی فرد، نشر مرکز، تهران.
برت، تری(1379)، نقد عکس( درآمدی بر درک تصویر)، اسماعیل عباسی و کاوه میرعباسی، نشر مرکز، تهران.
برجر، جان (1377)، دربارهی نگریستن، فیروزه مهاجر، آگه، تهران.
سجودی، فرزان (1383)، نشانه شناسی کاربردی، چاپ دوم، نشر قصه، تهران.
سونسون، گوران (1387)، نشانهشناسی عکاسی، مهدی مقیمنژاد، نشر علم، تهران.
ضیمران، محمد (1383)، درآمدی بر نشانهشناسی هنر، چاپ دوم، نشر قصه، تهران.
عبداللهآبادی، الهه (1391)، بررسی نقش عنوان در کارکردهای بیانی عکس، پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد عکاسی، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
گیرو، پییر(1383)، نشانهشناسی، محمد نبوی، آگه، تهران.
مقیم نژاد، مهدی (1393)، عکاسی و نظریه، سوره مهر، تهران.
Jussim, Estelle (1989), Propaganda and Persuasion, in Estelle Jussim, The Eternal Moment,(pp.153-160), Aperture, New York.
Burgin, Victor (1990), Art theory and Photography Practice, in Victor Burgin(Ed), Thinking Photography, (pp. 39-83), Macmillan, Hampshire.
Bernard, Bruce, (2002), Century, Phaidon, London.
منابع اینترنتی:
archives.nbclearn. com
arknowledenews. Com
mentalfloss.com
www.pinterest. com