آمار، تیمور (1392)، «توانهای گردشگری چابکسر با تأکید بر قابلیتهای جغرافیایی آن»، مجموعه مقالات همایشهای علمی و پژوهشی گروههای علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر و چالوس.
ابراهیمی، علی رضا و خسرویان، محمدرضا (1384)، «عوامل مؤثر بر رشد و توسعۀ صنعت گردشگری در استان مازندران»، مجموعه مقالههای اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعة مازندران، دانشگاه مازندران، بابلسر، 18-26.
احمدوند، محمدعلی (1381)، روانشناسی بازی، چاپ پنجم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
اخواست، آسیه و همکاران (1388)، «تأثیر بازیهای آموزشی بر میزان یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی آموزشپذیر»، نشریۀ توانبخشی، دورۀ دهم، شمارۀ سوم، شمارۀ مسلسل 39، 8-18.
بلوم، بنجامین (1956)، طبقهبندی موضوعات تحصیلی (رسالۀ اول، حیطۀ شناختی)، ترجمۀ: علی اکبر سیف و خدیجه علیآبادی (1392)، تهران: دیدار.
تاجالدین، محبوبه و نوروزی، داریوش (1391)، «تأثیر بازیهای آموزشی بر یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی»، فصلنامۀ مطالعات پژوهشی راهور، سال اول، شمارۀ 2، 71-98.
خادمی، سیامک و همکاران (1389)، «استفاده از بازی علمی در بهبود یادگیری مفاهیم مکانیک برای دانشآموزان متوسطه»، نشریۀ علمیپژوهشی فناوری آموزش، سال پنجم، جلد 5، شمارۀ 1، 25-34.
درودی، فریبرز (1388)، «نگارش تصویری با تصویرسازی مفاهیم: بهرهگیری از سواد دیداری و زبان تصویر برای درک مؤثر اطلاعات»، فصلنامۀ مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شمارۀ 77، 273-288.
دریورز، آتنا و رمضانی، غزال (1389)، ترکیب بازیدرمانی با رفتاردرمانی شناختی، تهران: وانیا.
دهقانزاده، حسین و همکاران (1392)، «میزان اثربخشی رایانهای جمع اعداد در یادگیری و یادداری درس ریاضی اول ابتدایی»، فصلنامۀ روانشناسی، شمارۀ بیستوهشتم، سال نهم، 41-57.
رجبی ورزنی، مریم؛ قاسمی، حمید و خسروی، علی اکبر (1390)، «نقش بازیهای دبستانی در بهبود یادگیری دانشآموزان پسر پایۀ چهارم ابتدایی»، فصلنامۀ علوم رفتاری، دورۀ 3، شمارۀ 9، 50-70.
شارپ (1363)، اولین بازی تفکر کودک است، ترجمۀ قاسم قاضی و نعمت کدیور، چاپ دوم، (1393)، تهران: نشر آموزش.
شریعتمداری، علی و همکاران (1390)، «بررسی نقش بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم آموزش و مقایسۀ اعداد ریاضی دانشآموزان دختر پایۀ اول ابتدایی شهرری»، فصلنامۀ علوم رفتاری، دورۀ 3، شمارۀ 9، 85-100.
عظیمی، اسماعیل؛ جعفری هرندی، رضا و موسویپور، سعید (1393)، «اثربخشی بازیهای آموزشی رایانهای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم»، پژوهش در برنامهریزی درسی، سال یازدهم، دورۀ دوم، شمارۀ 15 (پیاپی 42)، 34-44.
علی آبادی، خدیجه (1390)، مقدمات تکنولوژی آموزشی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
علی اسماعیلی، عبداله و رنجگر، بایرامعلی (1387)، «تأثیر بازی ستاره بر سرعت یادگیری جمع، منها و ضرب در پایههای اول، دوم و سوم عددی»، فصلنامۀ اندیشه و رفتار، در روانشناسی بالینی، دورۀ دوم، شمارۀ 8، 45-54.
مهجور، س (1386)، روانشناسی بازی، چاپ دهم، شیراز: مامان.
میردار، شادمهر و بخشنده، امیر (1388)، «نیمرخ غرقشدگان در سواحل دریای خزر در طی سالهای 1380 الی 1385»، پژوهش در علوم ورزشی، شمارۀ 23، 13-22.
AilaKhan, Pearce, G (2015), A study into the effects of a board game on flow in undergraduate business students,The International Journal of Management Education, Volume13, Issue3, November, pp 193–201.
Brathwaite, B; Schreiber, I (2009), Challenges for Game designers, Charles River Media, Boston.
Brenner, R.A (2002), Childhood drowning is a global concern, British Medical Journal, 324, pp1049 – 1050.
Burenheide, B.J (2006), Instructional gaming in elementary schools, Master thesis, Doctoral dissertation, kansas state university, NewYork.
Djaouti, D; Alvarez, J & Jessel, JP (2015), Classifying Serious Games: the G/P/S model, University of Toulouse, France.
Dyson, H (2005), Drowning prevention strategy toward a water safe New Zealand 2005-2015, Accident Compensation Corporation, Wellington, New Zealand.
Finson, K (2002), Drawing a Scientist: What We Do and Do Not Know After Fifty Years of Drawings, School Science & Mathematics, Volume102 (7), pp335 -345.
Gibson, V & Douglas,M (2013), The experience of developing an interactive educational tool based on board games ,Nurse Education Today, Volume 33, Issue 12, December 2013, pp 1612–1616.
Gobet, F; Voogt,A & Retschitzki, J (2004), Move in mind,the psychology of Board Games, Psychology press, NewYork.
Gredler, M. E (2004), Handbook of research on educational communicationsand technology: Games and simulations andtheir relationships to learning, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
Kennedy, H (2002), Computer games liven up military recruiting, traning,National defense magazine, Arlington.
Mayer, B & Garris, C (2010), Aligned learning through modern board games, Ameriacan library association Libraries got game, Chicago.
Miele, E (2014), using the Draw-a-Scientist Test for Inquiry and Evaluation, Journal of College Science Teaching, Vol. 43, No. 4, pp36-40.
Prensky, M (2006), don’t bother me mom – I’m learning: How computer and video games are preparing your kids for 21st century success – and how you can help, Paragon House, Minnesota.
Seif, A (2010), modern educational psychology, Doran publication, Tehran.
Szpilman, D & Handley, AJ (2012), Drowning, New England Journal of Medicine, 366(22), pp2102-10
Tengku,N & Yussof,R (2012), Enhancing Grammar Using Board Game, Asia Pacific International Conference on Environment-Behaviour Studies, Egypt, 19 December, pp213–221.
Tengku,N & Yussof, R (2013), Use of ‘Time Trap Board Game’ to Teach Grammer, Asia Pacific International Conference on Environment-Behaviour Studies, London , 4-6 September,pp 398 – 409.