افشار، ایرج (1381)، نسخه شناسی: مقام انجامه در نسخه، نامه بهارستان، شماره 5، صص 100-39.
افشارمهاجر،کامران (1394)، گواه نظام شبکهای در ترکیببندی نگارههای نسخه خطی شاهنامه بایسنقری، نشریه هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره 20، شماره 4، صص 48-39.
پاکباز، رویین (1393)، نقاشی ایرانی از دیرباز تا امروز، نشر زرین وسیمین، چاپ دوازدهم، تهران.
خیری، فروزان (1386)، تصویرسازی روشی کارامد در گرافیک، فصلنامه گرافیک و چاپ، شماره1، ص43.
رسولی، آتوسا (1384)، تاثیر خط شکسته نستعلیق بر طرحهای مکتب اصفهان، فصلنامه هنر-هنر و معماری، شماره 65، صص 119-84.
کیاشمشکی، زهرا (۱۳۹۳)، بررسی چگونگی شکل گیری گفتمان نقاشی خط در ایران دهه ی 1340 ه ش، کنفرانس بین المللی مهندسی، هنر و محیط زیست، کشور لهستان، International Center of Academic Communication (ICOAC)، University of Szczecin، http://www.civilica.com/Paper-CEAE01-CEAE01_210.html.
گروه مترجمان (1390)، نشانه شناسی فرهنگی، به کوشش فرزان سجودی، چاپ اول، نشر علم، تهران.
مقدم اشرفی، م ( 1367)، همگامی نقاشی با ادبیات ایران، رویین پاکباز، چاپ اول، انتشارات نگاه، تهران.
میرحسینی، جواد (1390)، جایگاه متن در نگارگری ایران و تطبیق ان با گرافیک (صفحه آرایی)، پیام بهارستان، شماره 12، صص 880-862.
موزه هنرهای معاصر تهران(1384)، شاهکارهای نگارگری ایران، مرکز توسعه هنرهای تجسمی ایران، تهران.
مهران، فرهاد (1386-1387)، بیت مصور (پیوند متن و نقش در نسخه های شاهنامه)، نامه بهارستان، شماره سیزدهم و چهاردهم، صص 109-103.