سدیطاری، محمدحسن (1372)،ٌٍّ تاریخچه تبلیغات بازرگانی، رسانه، شماره 13، صص 54–59.
افشار مهاجر، کامران (1388)، گرافیک تبلیغات چاپی در رسانهها، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی، تهران.
حکیمآرا، محمدعلی (1379)، تبلیغات: تبلیغ، کوششی برای متقاعدسازی، رسانه، شماره 42، صص 96–101.
خویه، علی (1388)، دگرگونی رسانه ها در تبلیغات فرانوگرایی، تدبیر، مدیریت، شماره 188، صص ۸۵–۸۶.
خداداده، یاسمن، یعقوبیان، شادی (1386)، طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات، هنرهای زیبا، شماره 29، صص ۸۶–۷۹.
روستا، احمد (1379)، تبلیغات برای صـادرات، هشدارها و راه کـارها، در: مجموعه مـقالات اولین همایش صـنعت تبلیغات، کوروش اسعدی بیگی، اداره کل تبلیغات (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، تهران.
سیدمحسنی، شهاب (1377)، روابط عمومی و تبلیغات کدام ابزار تبلیغی برای کدام پیام؟، رسانه، شماره 4، 9، صص 94–101.
سیدمحسنی، شهاب (1381)، تبلیغات، مخاطب پژوهی و اثربخشی، هنر هشتم، دوره 2، شماره 7، صص 65–71.
صوراسرافیل، بهروز (1352)، پوستر، زبان گویای خطوط و رنگها، هنر و مردم، دوره 1، شماره 12، صص 39–43.
مؤمنینورآبادی، مهدی (1382)، روابط عمومی الکترونیک چشم اندازها و فرصت ها، هنر هشتم، دوره 1، شماره 8، صص 34–47.
میرحسینی، حسین (1383)، تبلیغات اینترنتی، تدبیر، شماره 148، صص 52–57.
ولز، ویلیام.؛ برنت، جان.، ماریارتی؛ ساندرا ارنست (1388)، تبلیغات تجاری: اصول و شیوههای عمل، سینا قربانلو، مبلغان، تهران.
Baldwin, J.M (1901), Dictionary of philosophy and psychology, Macmillan, London.
Bialoskorski، L.S.S.; Westerink، J.H.D.M. & Van den Broek، E.L (2009), Mood Swings: An Affective Interactive Art System. (In) Intelligent Technologies for Interactive Entertainment. Nijholt، A.، Reidsma، D.، Hondorp، H. (Ed), Springer Berlin Heidelberg, Berlin، Heidelberg, 181-186.
Bettinghaus, E.P. & Cody, M.J (1987), Persuasive communication , Holt, Rinehart, and Winston, New York.
Crilly، N.; Moultrie، J. & Clarkson، P.J (2004), Seeing things: consumer response to the visual domain in product design, Design Studies، Vol. 25, pp.577–547.
Dijkstra، M. & Raaij، W.F. van (2002), Media Effects by Involvement Under Voluntary Exposure: A Comparison of Television، Print and Static Internet, Journal of Euromarketing, No.11, pp.1-21.
Fulk, J. & Boyd, B )1991(, Emerging Theories of Communication in Organizations, Journal of Management, No.17, pp.407–446.
Hallnäs, L. & Redström, J (2006), Interaction design: foundations, experiments, The Interactive Institute ; The Textile Research Centre, The Swedish School of Textiles, University College of Borås, Borås.
Heart in distress )2012(, Adland, http://adland.tv/ooh/asss-heart-distress-sound-billboard-canada. Accessed on 2015/03/15.
Ju-Yuan, C )2004(, Exploring the Human Computer Interactive Design: Interactive Billboard, GLIDE’08 Conference Proceedings, No.1, pp.32-43.
Li, H. & Leckenby, J.D (2004), Internet advertising formats and effectiveness, Center for Interactive Advertising, pp.1–31.
Lister, M.; Dovey, J.& Giddings, S )2008(, New Media: A Critical Introduction,routledg, USA & canada.
Manzari, J )2005(, The Importance of Interactivity in Twenty-first Century Design: A Call for the Creation of the Interaction Designer, Stanford University, CA, US, 1-14.
McLuhan, M )1964(, Understanding media: the extensions of man, McGraw-Hill.
Misereor: The Social Swipe (2014), Kolle Rebbe, http://www.kolle-rebbe.de/en/arbeit/misereor/das-placard/ . Accessed on 2015/09/13
Poynor, R )2004(, Communicate: Independent British graphic design since the Sixties, Laurence King Publishing, London.
Roberts, M.S )2005(, Internet Uses And Gratifications: A Structural Equation Model of Interactive Advertising, Journal of Advertising, Published online, pp.57–70. (http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00913367.2005.10639191) Accessed on 2015/11/28.
Saffer, D )2007(, Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices, illustrated, ed. , New Riders.
McMillan Sally J، Jang-Sun Hwang )2002(,"Measures of Perceived Interactivity: An Exploration of the Role of Direction of Communication، User Control، and Time in Shaping Perceptions of Interactivity", Journal of Advertising, 31, 29-42.
Screven, C )1999(, Information design in informal settings: Museums and other public settings, Information design, MA: MIT Press, Cambridge.
Thackara, J)2001(,Why is Interaction Design Important? November 2001 http://www.doorsofperception.com/archives/2001/11/why_is_interact.php.
“TRAVELLERS INTERACTIVE WALL” Outdoor Advert by Fallon Minneapolis )2007(, Advertising Archive, Commercials database, http://www.coloribus.com/adsarchive/outdoor/travelers-travellers-interactive-wall-10687155/ .Accessed on 2015/08/20
van Dijk, J )2006(, The Network Society, SAGE Publications Ltd, SAGE Publications Ltd,London.
Verplank,B )2001 (, Interaction Design Sketchbook, Unpublished paper for CCRMA course Music.
https://hci.rwth-aachen.de/tiki-download_wiki_attachment.php?attId=797
Wei Kian، T )2010( Study Of The Flow Of Enjoyment In Interactive Installations.