اسماگولا، هواردجی (1381)، گرایشهای معاصر در هنرهای بصری، ترجمه فرهاد غبرائی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
داندیس، دونیس اِ (1371)، مبادی سواد بصری، ترجمه مسعود سپهر، سروش، تهران.
راش، مایکل (1389)، رسانههای نوین در هنر قرن بیستم، ترجمه بیتا روشنی، نظر، تهران.
رضازاده، طاهر (1387)، کاربرد نظریه گشتالت در هنر و طراحی، آینه خیال، شماره 9، صص 31 تا 37.
شاپوریان، رضا (1386)، اصول کلی روانشناسی گشتالت، رشد، تهران.
فرانک جو، برونو (1386)، فرهنگ توصیفی روانشناسی، ترجمه فرزانه طاهری، رشد، تهران.
کپس، گئورگی (1368)، زبان تصویر، ترجمه فیروزه مهاجر، سروش، تهران.
گروتر، یورگ (1384)، زیباییشناختی در معماری، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
لینتن، نوربرت (1382)، هنر مدرن، ترجمه علی رامین، نشر نی، تهران.
Bradly, Steven (2014), Design principles: Visual perception and the principles of Gestalt, Smashing magazine, 3, 28, pp1-18, retrieved from http://smashingmagzine.com, access date: 2016/11/5.
Carvalho, G. A & Moura, A. C. M (2009), Applying gestalt theories and graphical semiology as visual reading systems supporting thematic cartography, International Cartographic Conference, Santiago, pp 1-10.
Gölge, Burak & Gözlükçü, Tevfik R (2015), Nota Bene`s describes their work in order to control, retrieved from http://artandalgorithems.com, access date: 2016/11/5.
Graham, Lisa (2008), Gestalt theory in interactive media design, Humanities & Social Sciences, 2(1), pp 1-12.
Jury, David (2006), What is Typography, Rotovision, Switzerland.
Lieser, W & Baumgärtel, T (2009), Digital art, Königswinter, hf ullmann.- Merleau-Ponty, Maurice (2000), Phenomenology of Perception, Translated by C. Smith, Routledge, London.
Muller, L; Edmonds, E & Connell, M (2006), Living Laboratories for Interactive Art, Co Design: International Journal of Co Creation in Design and the Arts, Special Issue on Interactive Art Collaboration, 2(4), 195-207.
Park, Chan Ik & Ho run, Lee (2013), Emotional expression and effective communication on kinetic typography, International journal of digital content technology and its applications (JDCTA), 7(12), pp 393-400.
Paul, C (2003), Digital Art, Thames & Hudson, London.
Petermann, B (2013), The Gestalt theory and the problem of configuration, Routledge, london.
Pomerantz, J. R & Kubovy, M (2011), Theoretical approaches to perceptual organization: Simplicity and likelihood principles, Organization, 36 (3), pp1-46.
Popper, F (1993), the Art of the Electronic Age, Thames and Hudson, London.
Sternberg, Robert J (2003), Cognitive Psychology, third edition, Thomson wadsworth, USA.
Moore, P & Fitz, C (1993), Gestalt theory and instructional design, Journal of technical writing and communication, 23(2), 137-157.
Welkian, T (2010), Study on the flow of enjoyment in study in interactive installation, BMM, Multimedia University, Malaysia.
- http://www.notabenevisul.com