آرنهایم، رودلف (1392)، هنر و ادراک بصری: روانشناسی چشم خلاق، ترجمه مجید اخگر، چ5، سمت، تهران.
افشار، ایرج (1355)، کتابشناسی فردوسی، ج 2، شرکت سهامی خاص، تهران.
پاکباز، رویین (1385)، نقاشی ایران، چ 5، زرین و سیمین، تهران.
خلیلی، ناصر و ورنویت، استیون (1383)،گرایش به غرب در هنر قاجار عثمانی و هند، ترجمه پیام بهتاش،کارنگ، تهران.
دیبا، لیلا (1374)، «نقاشی زیرلاکی»، در: هنرهای ایران، گردآوری ر، دبلیو فریه، ترجمه پرویز مرزبان، فروزانفر، تهران، صص 254- 243.
رابی، جولیان (1384)، «چهرههای قاجاری»، فصلنامه هنر، ترجمه مریم خلیلی، شماره 23، صص 55 – 48.
سودآور، ابوالعلاء (1380)، هنر دربارهای ایران، ترجمه محمد شمیرانی، کارنگ، تهران.
علیمحمدی اردکانی، جواد (1392)، همگامی ادبیات و نقاشی قاجار، یساولی، تهران.
فالک، اس.جی (1393)، شمایلنگاران قاجار، ترجمه علیرضا بهارلو، پیکره، تهران.
فدوی، سید محمد (1386)، تصویرسازی در عصر صفویه و قاجار، دانشگاه تهران، تهران.
گودرزی، مصطفی (1393)، تاریخ نقاشی ایران، چ4، سمت، تهران.
نوایی لواسانی، زهرا (1392)، نگاهی به نقاشی دوره قاجار، نیک خرد، تهران.
Arnheim, Rudolf (1954), Art & Visual Perception: A Psychology of the Creative Art, University of California Press, California.
Arnheim, Rudolf (1969), Visual Thinking, University of California Press, Berkeley.
Ginger, Serge (2007), Gestalt Therapy, Trans. By Sarah Spargo & Sally Reeder, 9nd Ed, Kranc Book, London.
Diba, Layla (1998), Royal Persian Paintings, I.B. Tauris Publication, London.
Rotman, Roger & Verstegen, Ian (2007), Arnheim's lesson: Cubism, collage and Gestalt psychology, Aesthetics and Art Criticism, Vol. 65, No. 3, pp. 287-298.
Verstegen, Ian (2010), Arnheim and Ingarden on the Ontology of the Arts, Gestalt Theory,
Vol. 32, No.4, pp.307-322.
Verstegen, Ian (2014), Cognitive Iconology, Rodopi, New York.
URL1:http://www.britishmuseum.org/research/collection_online/collection_object_details/collection_image_gallery.aspx?assetId=303098001&objectId=231726&partId=1
(Access date: 30/08/2017, 19:15)
URL3:https://imagesonline.bl.uk/?service=search&action=do_quick_search&language=en&q=+K90059-64 (Access date: 30/08/2017, 17:40)