بزرگ زاده، عبداسلام(1390الف)،
آب و باورهای آن در بلوچستان، سایت انسان شناسی و فرهنگ،
http://anthropology.ir (تاریخ دسترسی 18/9/90).
بزرگ زاده، عبداسلام (1390ب)، موسیقی کار در بلوچستان، سایت انسان شناسی و فرهنگ، http://anthropology.ir (تاریخ دسترسی 18/9/90).
بختورتاش، نصرت الله (1380)، نشان رازآمیز(گردونه خورشید یا گردونه مهر)، فروهر، تهران.
پرهام، سیروس( 1382)، گفتگوی دکتر سیروس پرهام با نشریۀ هنر و مردم، دوماهنامۀ پژوهشی هنر و مردم، سال اول، شماره اول، صص 42-51.
توزی، مورتیزیو( 1385)، پیش از تاریخ سیستان، ترجمۀ دکتر رضا مهر آفرین، پاژ، مشهد.
دوبوکور، مونیک(1373)، رمزهای زنده جان، ترجمۀ جلال ستاری، مرکز، تهران.
دهواری، محمد صدیق(1384)، سراوان شکوه گذشته، مؤلف با همکاری کتابفروشی خالدبن ولید، سراوان.
رضی، هاشم(1371)، آیین مهر میترائیسم، ترجمۀ مامک نوربخش، بهجت، تهران.
شه بخش، محمد(1384)، نقوش تزیینی بلوچ، کتاب ماه هنر، بهمن و اسفند، صص 140-146.
عبدالهیان، بهناز (1378)، مفاهیم نمادهای مهر و ماه در سفالینه های پیش از تاریخ، فصلنامه هنرنامه، شماره 2، صص 46-64.
هال، جیمز(1380)، فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب، ترجمۀرقیه بهزادی، فرهنگ معاصر، تهران.
هرتسفلد، ارنست(1381)، ایران در شرق باستان، ترجمۀ همایون صنعتی زاده، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه شهید با هنر کرمان، تهران.
Biebuyk, Daniel (1969), Introduction, In Tradition and Creativity in Tribal Art, edited by Berkeley, University of Californiia Press, pp:1-23.
Boas, F (1955), Race, language and culture, The Macmillan Company, New York.
Bunzel, Ruth (1938), Art, in General Anthropology, Edited by Franz Boas, Boston, D.C. Heath & company.
Coote, Jeremy and Anthony Shelton (eds) (1992), Anthropology, Art and Aesthetics, Clarendon Press, Oxford.
Ember, Carol R & Melvin Ember (1993), Anthropology, Prentice-Hall of ndia Ergin, New Dehli.
Forge, Anthony (1966), Art and Environment in the Sepik, Proceeding of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland 1965, pp: 23-31.
Forge, Anthony (1967/2006), The Abelam Artist, In The Anthropology of Art, edited by H. Morphy & M. Prkins, MA: Blackwell, pp: 109-121.
Halbwachs, M (1982), Psychology of social class, Printing of London.
Leach, Edmond R (1967), Aesthetics, In The Institutions of Primitive Society, edited by E. E. Evans-Pritchard, Oxford: Basil Blackwell, pp: 25-38.
Morphy, H (1994), The Anthropology of Art. In T. IN gold (Ed), Companion Encyclopedia to Anthropology, Edited by Tim In gold, London: Routledge, 648-685
Morphy, Howard & Morgan Perkins (2006),The anthropology of art, Blackwell Publishing, Oxford.
Scott-Hoy, Karen (2003), Form Carriers Experience: A Story of Art and Form on Knowledge, in Qualitative Inquiry, Sage Publication, Vol.9, no. 2, pp: 268-280.
Silver, Harry A (1979), Ethnoart, in Annual Review of Anthropology, pp 267-307.
Shapiro, Meyer (1953), Style, in Anthropology Today, ed. A. L. Kroeber, Chicago: Aldine, pp: 287-312.25.
Shelton, Anthony Alan (2006), Museums and Anthropologies: Practices and Narratives, In Companion to Museums Studies, edited by Sh. Macdonald, MA: Blackwell, pp: 64-80.
Tosis, M (1970), A Tomb from Damin and the Problem of the Bampur Sequence in the Third Millennium B.C, New Series, Vol.20. Nos. 1-2.