اخویان، مهدی (1390)، انگارههای خیال - نقاشی ایرانی: تأثیر واقعگرایی و واقع گریزی شعر و ادبیات بر نقاشی دیواری اماکن مذهبی شیعه در ایران، فصلنامه هنر، شماره 83 و 84، صص 2-9.
اسکندری، ایرج (1385)، جنبش هنر انقلابی ایران، ماهنامه هنرهای تجسمی ایران، شماره 25، صص 53-50.
پاکباز، رویین (1383)، دایره المعارفهنر، فرهنگ معاصر، تهران .
پاکزاد، احمد (1392)، درآمدی بر نقش دیوارنگاره ها در هویت شهری انسان گرا، نشریه علمی ترویجی پژوهش هنر، شماره1، صص 5 – 4.
پوراحمد، احمد و شماعی، علی (1384)، بهسازی و نوسازی شهر از دیدگاه جغرافیا، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
حسامی، منصور (1388)، نقاشی دیواری از طرح تا مرمت، انتشارات سمت، تهران.
داندیس، دونیس (1378)، مبادی سواد بصری، مسعود سپهر، انتشارات سروش، تهران.
کرامتی، محسن (1384)، فرهنگاصطلاحاتهنرهایتجسمی، چکامه، تهران .
کفشچیان مقدم، اصغر و مظفری خواه زینب (1391)، قابلیتهای هنر کمینه در گرافیک محیطی شهری با تأکید بر نمونههای دیوارنگاریهای شهری ایران، فصلنامه پژوهشی نگره، شماره 22، صص102- 85.
کفشچیان مقدم، اصغر و همکاران (1389)، ارزیابی دیوارنگاری معاصر تهران از دیدگاه مخاطب، نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، شماره 41، صص 69 – 63.
کفشچیان مقدم، اصغر (1385)، چگونه یک نقاشی دیواری را ساماندهی کنیم، نشریه هنرهای تجسمی، شماره 25، صص 50 – 42.
کفشچیان مقدم، اصغر (1383)، بررسی ویژگیهای نقاشی دیواری، نشریه هنرهای زیبا، شماره 20، صص 78 – 67.
لاری بقال، کیانوش (1384)، اصول طراحی فضای عمومی مطلوب در شهر، ماهنامه پژوهشی شهرداری، شماره 30، صص 14-11.
موسوی لر، اشرف السادات و شمیلی، فرنوش (1390)، ساختار بصری نقاشیهای دیواری تبریز، نشریه جلوه هنر، شماره 8، صص 53-66.
McEvoy, Shannon (2012), Latino/Latin American Muralism and Social Change: A Reflection on the Social Significance of the Cold Spring Mural, BA Honors Thesis, College of Saint Benedict, Saint Johns University, p 34.
Zehtab, Zahra (2001), Pioneers of Iranian Modern Art Massoud Arabshahi, Mahriz Pub, Tehran.