اخلاصی، امیر (1393)، برندسازی برای مکان، مراکز خرید و مقاصد گردشگری، چاپ اول، انتشارات علمی، تهران.
دینی، کیت ( 1392)، برندینگ شهری، نظریهها و موارد، محمدرضا رستمی، چاپ اول، تبلور، تهران.
سپهر، مسعود (1393)، شرحی بر نشانهها، چاپ اول، هرمس، تهران.
قاسمی، مروارید (1385)، اهل کجا هستیم؟ (هویتبخشی به بافتهای مسکونی)، چاپ اول، روزنه، تهران.
مقدم، فرزاد (1390)، تبلیغات شگفتانگیز، 10 نمونهی برتر بازاریابی و ساخت برند در گردشگری، چاپ اول، انتشارات سیته، تهران.
Dinnie, Kieth (2011), city branding; Theory and cases, Palgrave Mcmillan.
Florek, Magdanela; Insch, Andrea & Gnoth, Juergen (2006), City Council websites as a means of place brand identity communication, Place Branding, 2, 4, pp.276–296.
Hosany, Sameer; Ekinci, Yuksel & Uysal, Muzaffer (2006), Destination image and destination personality: an application of branding theories to tourism places, Journal of Business Research, 59, pp.638 – 642.
Kavaratzis, Mihalis (2007), Cities and their brands: Lessons from corporate branding, Place Branding and Public Diplomacy, 5, 1, pp.26 – 37.
Kongprasert, Nattapong and Porngarm Virutamasen (2015), Tourist Perceptions to Cultural Identity: The Case of Thai Experience, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195, pp.167 – 174.
Riza, Muge; Doratli, Naciye & Fasli, Mukaddes (2012), City Branding and Identity, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 35, pp.293 - 300.
Wahyurini, Octaviyanti Dwi (2011), The Significance of City Logo in City Branding Strategy, Urban & Naval Transportation and Tourism, 4, pp.79-84.
Winfield-pfefferkorn, Julia (2005), the branding of cities,Master thesis, Syracuse university, Advertising design faculty.