اثنیعشری، نفیسه، آشوری، محمدتقی (1396)، «بهرهگیری فتحعلیشاه از زبان تصویر در قدرتنمایی»، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی،ش 20: صص58_47.
امانی، حجت (1394)، «زایش سیاست در تابلو»، روزنامه شرق، ش 2465:ص 9.
افتخارییکتا، شراره، محمدزاده، مهدی و نصری، امیر (1398)، «تحلیل گفتمانی نحوه قرارگیری بدن فتحعلیشاه و بدن ناصرالدینشاه در سپهرِ نشانهای قاجار»، مطالعات تطبیقی هنر، ش 18: صص125_121.
افسریان، ایمان (1397)، «جوانان سعادتمند»، در جستوجوی زمان نو، تهران: حرفه هنرمند.
آفرین، فریده (1397)، «تحلیل مکانیسم قدرت حاکمیتمند در آثار سیامک فیلیزاده بر اساس آرای فوکو»، مطالعات رسانههای نوین، ش 15: صص251_218.
پنجهباشی، الهه (1398)، «مطالعه نقش میرزابابا بهعنوان هنرمند نقاشباشی در دوره قاجار»، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، ش 3: صص 84_68.
دادور، ابوالقاسم، و نمازعلیزاده، سهیلا (1397)، «مقایسه تطبیقی پیکرههای ایستاده فتحعلیشاه قاجار به رقم مهرعلی با پیکرههای انسانی در هنر سغدی»، هنرهای زیبا_هنرهای تجسمی، ش 23:صص 50_41.
رابی، جولین (1384)، «چهرههای قاجاری»، ترجمه مریم خلیلی، نشریه هنرهای تجسمی، ش23: صص 55_49.
رفاهی، هدی (1395)، تحلیل جامعهشناختی گفتمان نوسنتگرای هنر معاصر ایران دهه 70، پایاننامه کارشناسی ارشد، راهنما: فریده آفرین، مشاور: مهدی کشاورز افشار، دانشکده هنر سمنان.
سعدالدین، مسعود (1396)، «چیزهایی پنهان از چشم و گوشها»، روزنامه شرق، ش3005 : ص 9.
شیرازی، ماه منیر، موسویلر، اشرفالسادات (1396)، «بازیابی لایههای هویتی در هنر دوره قاجار» (مطالعه موردی روی کاشیهای دوره قاجار)، نگره، ش41: صص 29_17.
طاهری، علیرضا، معاذالهی، بتول (1394)، «تأثیر حرمسرا بر شیوه پیکرنگاری فتحعلیشاهی»، زن در فرهنگ و هنر، ش2: صص 205_187. حجازی، ناهید (1399)، «بررسی تاریخگرایی نو در خاموشی دریا اثر ورکور»، فصلنامه پژوهشهای ادبیات تطبیقی، ش 1: 131صص_110. کشمیرشکن، حمید (1396)، هنر معاصر ایران (ریشهها و دیدگاههای نوین)، تهران: نظر. علیمحمدی، جواد (1392)، همگامی ادبیات و نقاشی قاجار، تهران: یساولی.
مقبلی، آناهیتا، سلیمیزاده، بابک (1390)، «مشروطه استاتیکی در عصر قاجار»، هنرهای زیبا_هنرهای تجسمی، ش 48: صص 59_68. مکالا، سیبیین (1395)، بنیادهای علم تاریخ: چیستی و اعتبار شناخت تاریخی، ترجمه احمد گل محمدی، تهران: نی.
مهدوینژاد، محمدجواد، ابراهیمی، رویا، مهیادی، فاطمه (1390)، «نشانهشناسی قدرت در پیکرههای فتحعلیشاه قاجار»، پژوهش هنر ، ش:1.ص1.
نوذری، حسینعلی، طاهری، محبوبه، افضل طوسی، عفتالسادات (1399)، «واکاوی نظریه انتقادی در گفتمان هنر اجتماعی_ سیاسی پستمدرن»، هنرهای زیبا_هنرهای تجسمی، ش 25:صص 16_5.
هال، جیمز (1380)، فرهنگ نگارهای نمادها در شرق و غرب، ترجمه رقیه بهزادی، تهران: فرهنگ معاصر.
Harpham, G. G. (1991). Foucault and the New Historicism. American Literary History, 3(2), 360–375 .URL 9.
Veenstra, J. R. (1995). The New Historicism of Stephen Greenblatt: On Poetics of Culture and the Interpretation of Shakespeare. History and Theory, 34(3), 174–198. URL 10.
URL 2 :https://negarestan.ut.ac.ir/fa/page/6561.
URL 3 :https:// Aga_Khan_Museum-_Toronto,_Canada_-_DSC07113.jpg.
URL 4 :https://bpimuseum.ir/artists/103.
URL 5 :https://www.cbi.ir/page/2408.aspx.
URL 9 :http://www.jstor.org/stable/490057.
URL 10: https://doi.org/10.2307/2505620.