آرچر، مایکل (1388)، هنر بعد از 1960، ترجمه کتایون یوسفی، نشر حرفه هنرمند، تهران.
فوکو، میشل (1378)، مراقبت وتنبیه: تولد زندان، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، نشر نی، تهران.
دریفوس، هیوبرت؛ رابینو، پل(1392)، میشل فوکو: فراسوی ساختگرایی و هرمنوتیک، ترجمه حسین بشیریه، نشر نی، تهران.
ضیمران، محمد (1384)، میشل فوکو: دانش و قدرت، نشر هرمس، تهران.
ماتیوز، اریک (1378)، فلسفهی فرانسه در قرن بیستم، ترجمه محسن حکیمی، نشر ققنوس، تهران.
Baudrillard, Jean (1984), The Hyper-realism of Simulation. In Art in Theory 1900- 2000, Edited by Charles Harrison and Paul Wood, 2002, Blackwell Publishing, Oxford.
Crowther, Paul (2003), Critical Aesthetics and Postmodernism, Clarendon Press, Oxford.
Foucault, Michel (1970), the Order of Things: An Archaeology of the Human Science. Tr. M. A. Sheridan Smith, Tavistock, London.
Foucault, Michel (2002), the Archaeology of Knowledge, Tr. A. M. Sheridan Smith, Pantheon Book, New York.
Halley Peter (1983), Nature and Culture, Published in Arts Magazine, 58, No.1 (September1983), New York.
Halley Peter (1976), From Criticism to Complicity, in Art in Theory 1900-2000, Edited by Charles Harrison and Paul Wood, 2002, Blackwell Publishing, Oxford.
Loveday, Thomas (2006),
The Darkened Room: painting as the image of thought, Sydney coledge of the Art, download:
www.ses. Library. usyd. edu. Au /handle/ 2123/1103
Smart, Barry (2010), A Dictionary of Cultural and Critical Theory, Editors: Michael Payne and Jessica Rea Barbera , Second Edition, Wiley-Blackwell Publishing ,Oxford.
The 20th- century Art Book, Phaidon Press, 1999.
Wallis, Brian (1987), Blasted Allegories: An Anthology of writings by contemporary Artist,
MIT Press, Cambridge.