نمایه کلیدواژه ها

آ

ا

  • ابرکوه پیر حمزه سبزه پوش (بررسی تطبیقی کتیبه ها و نقوش تزیینی دو محراب گچبری مسجد جامع و بقعه پیر حمزه سبزه پوش (عزیز الدین نسفی) ابرکوه استان یزد) [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 25-38]
  • ابوزید کاشانی گاهنگاری سفال مینایی براساس نمونههای کتیبه دار [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 45-56]
  • اجازه آموزش خوشنویسی، به مثابه نسخه کامل آموزش سنتی هنر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 51-62]
  • ارتباط تصویری بررسی رویکرد کیچ در عرصه ارتباطات بصری [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 5-16]
  • اژی باژگونی مفهوم یک نماد (بررسی کهن‌الگوی مار در ایران و سرزمین‌های همجوار) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 25-34]
  • اساطیر تحلیلی نقشمایه های نمادین و اساطیری در هنر کلماکره لرستان [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 63-76]
  • اساطیر تبیین کارکرد معراج در روایات اساطیری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 1-13]
  • استاد آموزش خوشنویسی، به مثابه نسخه کامل آموزش سنتی هنر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 51-62]
  • استایل گونه شناسی خودروهای سواری سدان موجود در بازار جهانی به‌وسیله‌ی بررسی قوانین شکلی استایل [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 77-84]
  • استعاره مطالعه نقش استعاره درمحصولات صنعتی در دوره ی پست مدرن [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 85-92]
  • ایلام نو تحلیلی نقشمایه های نمادین و اساطیری در هنر کلماکره لرستان [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 63-76]
  • ایلخانی مطالعۀ تطبیقی و جامعه‌شناختی دو نگاره از کتاب جامع التواریخ رشیدی و ظفرنامۀ تیموری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 15-25]

پ

  • پارچه ساسانی بررسی سیر تحول مدالیون بافته های ساسانی و تاثیر آنها بر نمونه های هنر اسلامی و مسیحی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 39-48]
  • پل ریکور تفسیر نگاره‌های دیوان حافظ (سام‌میرزا. تبریز) با تأکید بر هرمنوتیک متن‌محور ریکور [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 23-38]
  • پیکره‌نگاری مجسمه های گچی سلجوقی [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 39-50]

ت

  • تبارشناسی سیاست و بازنمایی* (بررسی نقش ایدئولوژیک دوربین عکاسی و عکس در دوره‌ی پهلوی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 79-92]
  • تجربه زیباشناختی هم پوشانی نقد و امر زیباشناختی در هنر [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 5-12]
  • تحلیل ساختاری متن مطالعه نقش استعاره درمحصولات صنعتی در دوره ی پست مدرن [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 85-92]
  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل معناشناختی دو نگاره از شاهنامۀ فردوسی بر اساس الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 5-12]
  • ترکیبات لعاب ساخت لعاب زرین فام ایرانی بر اساس کتاب «جواهر نامه نظامی» [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 59-66]
  • ترکیب‌بندی گواه نظام شبکه‌ای در ترکیب‌بندی نگاره‌های نسخۀ خطی شاهنامۀ بایسنقری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 39-47]
  • تشبیهات حروفی زبان بصری مَحاجِر در کوفی تزیینی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 59-72]
  • تفسیر تفسیر نگاره‌های دیوان حافظ (سام‌میرزا. تبریز) با تأکید بر هرمنوتیک متن‌محور ریکور [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 23-38]
  • تقلید بررسی رویکرد کیچ در عرصه ارتباطات بصری [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 5-16]
  • تکرار در آثار هنری بررسی رویکرد کیچ در عرصه ارتباطات بصری [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 5-16]
  • تکنیک مجسمه های گچی سلجوقی [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 39-50]
  • توسعه پایدار طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفه‌های توسعه پایدار [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 77-84]
  • توسعه عملکرد کیفیت بهبود طراحی محصول با استفاده از تحلیل مشخصه های کیفی در روش توسعه عملکرد کیفیت (QFD): مطالعه موردی مبلمان مدارس راهنمایی شهر تهران* [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 67-76]
  • تیزرهای شخصیت محور شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 71-78]
  • تیموری مطالعۀ تطبیقی و جامعه‌شناختی دو نگاره از کتاب جامع التواریخ رشیدی و ظفرنامۀ تیموری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 15-25]

ج

  • جام سفالین بیژن ومنیژه روایت شاهنامه بر جام سفالین بیژن و منیژه [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 49-58]
  • جامع‌التواریخ رشیدی مطالعۀ تطبیقی و جامعه‌شناختی دو نگاره از کتاب جامع التواریخ رشیدی و ظفرنامۀ تیموری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 15-25]
  • جامعه‌شناسی هنر مطالعۀ تطبیقی و جامعه‌شناختی دو نگاره از کتاب جامع التواریخ رشیدی و ظفرنامۀ تیموری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 15-25]
  • جهانگیرشاه مقایسۀ تطبیقی دو نگارۀ راجستانی و گورکانی هند، شری راگا و جهانگیرشاه بر سریر ساعت شنی، از نگاه زیبایی‌شناختی و نمادشناختی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 49-58]
  • جواهر نامه نظامی ساخت لعاب زرین فام ایرانی بر اساس کتاب «جواهر نامه نظامی» [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 59-66]

خ

  • خطوط نامتعارف و ناشناخته بررسی اسلوب خط در نسخه‌ای از شرح الشافیه* (مقدمه ای بر شناسایی و طبقه بندی خطوط نامتعارف در تمدن اسلامی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 35-44]
  • خواسته‌های مشتریان طراحی محصول با نگرش کاربرمحور به مدل کانو و روش رگرسیونی (مطالعۀ موردی: خودکار تحریری) [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 85-95]
  • خودروهای سدان گونه شناسی خودروهای سواری سدان موجود در بازار جهانی به‌وسیله‌ی بررسی قوانین شکلی استایل [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 77-84]
  • خوشنویسی آموزش خوشنویسی، به مثابه نسخه کامل آموزش سنتی هنر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 51-62]
  • خوشنویسی سنتی بررسی اسلوب خط در نسخه‌ای از شرح الشافیه* (مقدمه ای بر شناسایی و طبقه بندی خطوط نامتعارف در تمدن اسلامی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 35-44]

د

  • داستان اسکندر در شاهنامه تحلیل معناشناختی دو نگاره از شاهنامۀ فردوسی بر اساس الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 5-12]
  • داستان بیژن ومنیژه روایت شاهنامه بر جام سفالین بیژن و منیژه [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 49-58]
  • دال پژوهشی بر ارتباط موضوعی نقوش به‌کار رفته بر سطوح ابینه‌ ‌با متن ادبی‌ آنها در نگاره‌های شاهنامه‌ی شاه تهماسب [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 13-22]
  • دانشگاه طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفه‌های توسعه پایدار [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 77-84]
  • دانشگاه تهران کاربرد میراث کهن ساسانی در طراحی نشانه مطالعه موردی: نشانه دانشگاه تهران [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 17-24]
  • دسته‌بندی خوشه‌ای گونه شناسی خودروهای سواری سدان موجود در بازار جهانی به‌وسیله‌ی بررسی قوانین شکلی استایل [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 77-84]
  • دلالت پژوهشی بر ارتباط موضوعی نقوش به‌کار رفته بر سطوح ابینه‌ ‌با متن ادبی‌ آنها در نگاره‌های شاهنامه‌ی شاه تهماسب [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 13-22]
  • دوره میانی اسلامی گاهنگاری سفال مینایی براساس نمونههای کتیبه دار [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 45-56]

ر

  • راجستانی مقایسۀ تطبیقی دو نگارۀ راجستانی و گورکانی هند، شری راگا و جهانگیرشاه بر سریر ساعت شنی، از نگاه زیبایی‌شناختی و نمادشناختی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 49-58]
  • راگامالا مقایسۀ تطبیقی دو نگارۀ راجستانی و گورکانی هند، شری راگا و جهانگیرشاه بر سریر ساعت شنی، از نگاه زیبایی‌شناختی و نمادشناختی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 49-58]
  • رضایتمندی کاربر بهبود طراحی محصول با استفاده از تحلیل مشخصه های کیفی در روش توسعه عملکرد کیفیت (QFD): مطالعه موردی مبلمان مدارس راهنمایی شهر تهران* [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 67-76]
  • روش ویکور طراحی محصول با نگرش کاربرمحور به مدل کانو و روش رگرسیونی (مطالعۀ موردی: خودکار تحریری) [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 85-95]
  • رویکرد کیچ بررسی رویکرد کیچ در عرصه ارتباطات بصری [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 5-16]

ز

س

  • سخن‌گویان تبلیغاتی ایرانی شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 71-78]
  • سفال مینایی گاهنگاری سفال مینایی براساس نمونههای کتیبه دار [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 45-56]
  • سفالنگاره روایت شاهنامه بر جام سفالین بیژن و منیژه [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 49-58]
  • سفالینهنگاری گاهنگاری سفال مینایی براساس نمونههای کتیبه دار [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 45-56]
  • سلجوقیان مجسمه های گچی سلجوقی [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 39-50]
  • سوبژکتیویسم هم پوشانی نقد و امر زیباشناختی در هنر [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 5-12]
  • سیاست سیاست و بازنمایی* (بررسی نقش ایدئولوژیک دوربین عکاسی و عکس در دوره‌ی پهلوی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 79-92]

ش

  • شاگرد آموزش خوشنویسی، به مثابه نسخه کامل آموزش سنتی هنر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 51-62]
  • شاهنامه روایت شاهنامه بر جام سفالین بیژن و منیژه [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 49-58]
  • شاهنامه‌ی شاه تهماسب پژوهشی بر ارتباط موضوعی نقوش به‌کار رفته بر سطوح ابینه‌ ‌با متن ادبی‌ آنها در نگاره‌های شاهنامه‌ی شاه تهماسب [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 13-22]
  • شاهنامۀ بایسنقری گواه نظام شبکه‌ای در ترکیب‌بندی نگاره‌های نسخۀ خطی شاهنامۀ بایسنقری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 39-47]
  • شخصیت‌های تبلیغاتی ایرانی شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 71-78]
  • شرح الشافیه بررسی اسلوب خط در نسخه‌ای از شرح الشافیه* (مقدمه ای بر شناسایی و طبقه بندی خطوط نامتعارف در تمدن اسلامی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 35-44]

ص

  • صفات خداوند بررسی هویت معنوی مبتنی بر صفات در طراحی محصول [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 73-84]

ط

  • طراحی پست مدرن مطالعه نقش استعاره درمحصولات صنعتی در دوره ی پست مدرن [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 85-92]
  • طراحی کاربر محور طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفه‌های توسعه پایدار [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 77-84]
  • طراحی محصول بررسی هویت معنوی مبتنی بر صفات در طراحی محصول [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 73-84]
  • طراحی محصول طراحی محصول با نگرش کاربرمحور به مدل کانو و روش رگرسیونی (مطالعۀ موردی: خودکار تحریری) [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 85-95]

ظ

  • ظفرنامۀ تیموری مطالعۀ تطبیقی و جامعه‌شناختی دو نگاره از کتاب جامع التواریخ رشیدی و ظفرنامۀ تیموری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 15-25]

ع

  • عصرصفوی بررسی ویژگی های تزیینی قرآن نگاری مکتب شیراز عصر صفوی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 13-24]
  • عکاسی سیاست و بازنمایی* (بررسی نقش ایدئولوژیک دوربین عکاسی و عکس در دوره‌ی پهلوی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 79-92]
  • علی اشرف کارستان هنری محمد باقر [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 27-37]

غ

  • غار کلماکره تحلیلی نقشمایه های نمادین و اساطیری در هنر کلماکره لرستان [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 63-76]

ق

  • قدرت سیاست و بازنمایی* (بررسی نقش ایدئولوژیک دوربین عکاسی و عکس در دوره‌ی پهلوی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 79-92]
  • قرآن کریم بررسی هویت معنوی مبتنی بر صفات در طراحی محصول [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 73-84]
  • قرآن نگاری بررسی ویژگی های تزیینی قرآن نگاری مکتب شیراز عصر صفوی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 13-24]
  • قوانین شکلی گونه شناسی خودروهای سواری سدان موجود در بازار جهانی به‌وسیله‌ی بررسی قوانین شکلی استایل [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 77-84]

ک

  • کارکرد استعلایی تبیین کارکرد معراج در روایات اساطیری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 1-13]
  • کارکرد استفهامی تبیین کارکرد معراج در روایات اساطیری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 1-13]
  • کارکرد استنتاجی تبیین کارکرد معراج در روایات اساطیری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 1-13]
  • کاکتوس خاستگاه و دگرش مفاهیم در نمادپردازی‌های تصویری هنر فلسطین، با تاکید بر نقاشی معاصر و نقش‌مایه‌ی کاکتوس [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 57-70]
  • کتیبه پیر حمزه سبزه پوش (بررسی تطبیقی کتیبه ها و نقوش تزیینی دو محراب گچبری مسجد جامع و بقعه پیر حمزه سبزه پوش (عزیز الدین نسفی) ابرکوه استان یزد) [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 25-38]
  • کتیبهنگاری گاهنگاری سفال مینایی براساس نمونههای کتیبه دار [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 45-56]
  • کوفی تزیینی زبان بصری مَحاجِر در کوفی تزیینی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 59-72]

گ

  • گچبری پیر حمزه سبزه پوش (بررسی تطبیقی کتیبه ها و نقوش تزیینی دو محراب گچبری مسجد جامع و بقعه پیر حمزه سبزه پوش (عزیز الدین نسفی) ابرکوه استان یزد) [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 25-38]
  • گرافولوژی زبان بصری مَحاجِر در کوفی تزیینی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 59-72]
  • گفتمان سیاست و بازنمایی* (بررسی نقش ایدئولوژیک دوربین عکاسی و عکس در دوره‌ی پهلوی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 79-92]
  • گورکانی مقایسۀ تطبیقی دو نگارۀ راجستانی و گورکانی هند، شری راگا و جهانگیرشاه بر سریر ساعت شنی، از نگاه زیبایی‌شناختی و نمادشناختی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 49-58]

ل

  • لذت زیباشناختی هم پوشانی نقد و امر زیباشناختی در هنر [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 5-12]
  • لرستان تحلیلی نقشمایه های نمادین و اساطیری در هنر کلماکره لرستان [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 63-76]
  • لعاب زرین فام ساخت لعاب زرین فام ایرانی بر اساس کتاب «جواهر نامه نظامی» [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 59-66]

م

  • مار باژگونی مفهوم یک نماد (بررسی کهن‌الگوی مار در ایران و سرزمین‌های همجوار) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 25-34]
  • مبلمان فضای باز طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفه‌های توسعه پایدار [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 77-84]
  • مبلمان مدارس بهبود طراحی محصول با استفاده از تحلیل مشخصه های کیفی در روش توسعه عملکرد کیفیت (QFD): مطالعه موردی مبلمان مدارس راهنمایی شهر تهران* [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 67-76]
  • متن‌محور تفسیر نگاره‌های دیوان حافظ (سام‌میرزا. تبریز) با تأکید بر هرمنوتیک متن‌محور ریکور [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 23-38]
  • مجسمه‌های گچی مجسمه های گچی سلجوقی [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 39-50]
  • مَحاجِر زبان بصری مَحاجِر در کوفی تزیینی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 59-72]
  • محتوا مجسمه های گچی سلجوقی [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 39-50]
  • محدودیت مجسمه های گچی سلجوقی [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 39-50]
  • محراب پیر حمزه سبزه پوش (بررسی تطبیقی کتیبه ها و نقوش تزیینی دو محراب گچبری مسجد جامع و بقعه پیر حمزه سبزه پوش (عزیز الدین نسفی) ابرکوه استان یزد) [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 25-38]
  • محصولات صنعتی مطالعه نقش استعاره درمحصولات صنعتی در دوره ی پست مدرن [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 85-92]
  • محمدباقر کارستان هنری محمد باقر [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 27-37]
  • محمدحسن کارستان هنری محمد باقر [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 27-37]
  • محمدعلی بیک نقاش‌باشی کارستان هنری محمد باقر [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 27-37]
  • محور همنشینی و جانشینی مطالعه نقش استعاره درمحصولات صنعتی در دوره ی پست مدرن [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 85-92]
  • مدالیون بررسی سیر تحول مدالیون بافته های ساسانی و تاثیر آنها بر نمونه های هنر اسلامی و مسیحی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 39-48]
  • مدل کانو طراحی محصول با نگرش کاربرمحور به مدل کانو و روش رگرسیونی (مطالعۀ موردی: خودکار تحریری) [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 85-95]
  • مدلول پژوهشی بر ارتباط موضوعی نقوش به‌کار رفته بر سطوح ابینه‌ ‌با متن ادبی‌ آنها در نگاره‌های شاهنامه‌ی شاه تهماسب [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 13-22]
  • مدوسا باژگونی مفهوم یک نماد (بررسی کهن‌الگوی مار در ایران و سرزمین‌های همجوار) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 25-34]
  • مسکات‌ تجاری ایرانی شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 71-78]
  • مشق آموزش خوشنویسی، به مثابه نسخه کامل آموزش سنتی هنر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 51-62]
  • معراج تبیین کارکرد معراج در روایات اساطیری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 1-13]
  • مکتب شیراز بررسی ویژگی های تزیینی قرآن نگاری مکتب شیراز عصر صفوی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 13-24]

ن

  • ناگا باژگونی مفهوم یک نماد (بررسی کهن‌الگوی مار در ایران و سرزمین‌های همجوار) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 25-34]
  • ندای مشتری بهبود طراحی محصول با استفاده از تحلیل مشخصه های کیفی در روش توسعه عملکرد کیفیت (QFD): مطالعه موردی مبلمان مدارس راهنمایی شهر تهران* [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 67-76]
  • نُسَخ خطی بررسی اسلوب خط در نسخه‌ای از شرح الشافیه* (مقدمه ای بر شناسایی و طبقه بندی خطوط نامتعارف در تمدن اسلامی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 35-44]
  • نشانه کاربرد میراث کهن ساسانی در طراحی نشانه مطالعه موردی: نشانه دانشگاه تهران [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 17-24]
  • نشانه شناسی تصویر تحلیل معناشناختی دو نگاره از شاهنامۀ فردوسی بر اساس الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 5-12]
  • نظام شبکه‌ای گواه نظام شبکه‌ای در ترکیب‌بندی نگاره‌های نسخۀ خطی شاهنامۀ بایسنقری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 39-47]
  • نقاشی ایرانی تحلیل معناشناختی دو نگاره از شاهنامۀ فردوسی بر اساس الگوی نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 5-12]
  • نقاشی دیواری پژوهشی بر ارتباط موضوعی نقوش به‌کار رفته بر سطوح ابینه‌ ‌با متن ادبی‌ آنها در نگاره‌های شاهنامه‌ی شاه تهماسب [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 13-22]
  • نقاشی معاصر خاستگاه و دگرش مفاهیم در نمادپردازی‌های تصویری هنر فلسطین، با تاکید بر نقاشی معاصر و نقش‌مایه‌ی کاکتوس [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 57-70]
  • نقد هم پوشانی نقد و امر زیباشناختی در هنر [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 5-12]
  • نقش‌مایه خاستگاه و دگرش مفاهیم در نمادپردازی‌های تصویری هنر فلسطین، با تاکید بر نقاشی معاصر و نقش‌مایه‌ی کاکتوس [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 57-70]
  • نقشمایه‌‌های نمادین تحلیلی نقشمایه های نمادین و اساطیری در هنر کلماکره لرستان [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 63-76]
  • نقوش پیر حمزه سبزه پوش (بررسی تطبیقی کتیبه ها و نقوش تزیینی دو محراب گچبری مسجد جامع و بقعه پیر حمزه سبزه پوش (عزیز الدین نسفی) ابرکوه استان یزد) [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 25-38]
  • نگارگری گواه نظام شبکه‌ای در ترکیب‌بندی نگاره‌های نسخۀ خطی شاهنامۀ بایسنقری [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 39-47]
  • نگارگری هند مقایسۀ تطبیقی دو نگارۀ راجستانی و گورکانی هند، شری راگا و جهانگیرشاه بر سریر ساعت شنی، از نگاه زیبایی‌شناختی و نمادشناختی [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 49-58]
  • نگاره تفسیر نگاره‌های دیوان حافظ (سام‌میرزا. تبریز) با تأکید بر هرمنوتیک متن‌محور ریکور [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 23-38]
  • نماد کاربرد میراث کهن ساسانی در طراحی نشانه مطالعه موردی: نشانه دانشگاه تهران [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 17-24]
  • نماد خاستگاه و دگرش مفاهیم در نمادپردازی‌های تصویری هنر فلسطین، با تاکید بر نقاشی معاصر و نقش‌مایه‌ی کاکتوس [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 57-70]

و

  • واجت باژگونی مفهوم یک نماد (بررسی کهن‌الگوی مار در ایران و سرزمین‌های همجوار) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 25-34]
  • ویژگی های تزیینی بررسی ویژگی های تزیینی قرآن نگاری مکتب شیراز عصر صفوی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 13-24]

ه

  • هرمنوتیک تفسیر نگاره‌های دیوان حافظ (سام‌میرزا. تبریز) با تأکید بر هرمنوتیک متن‌محور ریکور [دوره 20، شماره 2، 1394، صفحه 23-38]
  • هنر هم پوشانی نقد و امر زیباشناختی در هنر [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 5-12]
  • هنر اسلامی بررسی سیر تحول مدالیون بافته های ساسانی و تاثیر آنها بر نمونه های هنر اسلامی و مسیحی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 39-48]
  • هنر ساسانی بررسی سیر تحول مدالیون بافته های ساسانی و تاثیر آنها بر نمونه های هنر اسلامی و مسیحی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 39-48]
  • هنر ساسانی کاربرد میراث کهن ساسانی در طراحی نشانه مطالعه موردی: نشانه دانشگاه تهران [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 17-24]
  • هنر فلسطین خاستگاه و دگرش مفاهیم در نمادپردازی‌های تصویری هنر فلسطین، با تاکید بر نقاشی معاصر و نقش‌مایه‌ی کاکتوس [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 57-70]
  • هنر مسیحی بررسی سیر تحول مدالیون بافته های ساسانی و تاثیر آنها بر نمونه های هنر اسلامی و مسیحی [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 39-48]
  • هویت سیاست و بازنمایی* (بررسی نقش ایدئولوژیک دوربین عکاسی و عکس در دوره‌ی پهلوی) [دوره 20، شماره 3، 1394، صفحه 79-92]
  • هویت محصول گونه شناسی خودروهای سواری سدان موجود در بازار جهانی به‌وسیله‌ی بررسی قوانین شکلی استایل [دوره 20، شماره 1، 1394، صفحه 77-84]
  • هویت معنوی بررسی هویت معنوی مبتنی بر صفات در طراحی محصول [دوره 20، شماره 4، 1394، صفحه 73-84]