نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آبستره هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]
  • آیکونوگرافی امکان سنجی استفاده از آیکونولوژی جهت تفسیر آثار هنری آبستره [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 37-46]
  • آیکونولوژی امکان سنجی استفاده از آیکونولوژی جهت تفسیر آثار هنری آبستره [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 37-46]
  • آینه کاری ایرانی مطالعه تطبیقی نشانه های بصری در آینه کاری ایرانی و هنر فتوکلاژ* (مورد مطالعاتی فتوکلاژهای دیوید هاکنی) [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 81-95]

ا

  • اخلاقیات طراحی زیبایی شناسی رویکردهای زیست پایدار در طراحی منسوجات [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 65-76]
  • ادراک زیبایی‌شناختی نقش قوة خیال در پدیدارشناسی ادراک زیبایی‌شناختی از دیدگاه میکل دوفرن مطالعة موردی: نقاشی شارل هشتم [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 4-14]
  • ادراک مشتری استفاده از مهندسی کانسی در بررسی تصویر ذهنی برندهای تلفن‌همراه در بین طراحان جوان ایرانی [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 83-90]
  • ارتباط تصویری رویکرد آشنایی زدایی در فرآیند ارتباط تصویری حوزه تصویر سازی تبلیغاتی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 25-36]
  • اصفهان نشانه شناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 67-76]
  • الحشایش نقش خاندان قرچغای‌خان در پیشبرد هنرهای مکتوب قرن یازدهم شهر مشهد [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 27-38]
  • الگوپذیری بررسی و تحلیل نقش‌برجسته‌های قاجاری مجموعه‌ سنگ تاق‌بستان، کرمانشاه* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 27-36]
  • الگوهای گره‌چینی تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 55-66]
  • انتزاع هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]
  • ایران باستان بررسی و تحلیل نقش‌برجسته‌های قاجاری مجموعه‌ سنگ تاق‌بستان، کرمانشاه* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 27-36]
  • ایلام بررسی نقشمایه های مردانه در تمدن ایلام (از اوایل هزاره سوم تا اواسط هزاره اول ق م) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 17-26]

ب

  • بازار تلفن‌همراه استفاده از مهندسی کانسی در بررسی تصویر ذهنی برندهای تلفن‌همراه در بین طراحان جوان ایرانی [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 83-90]
  • بازنمایی هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]
  • بیشاپور مطالعه بازشناسی مواد، مصالح و تکنیک ساخت موزاییک‌های تزیینی ساسانی (کاخ بیشاپور) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 37-48]
  • بینامتنیت تحلیل بینانشانه ای روابط فرم و فضا [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 25-36]
  • بینانشانگی تحلیل بینانشانه ای روابط فرم و فضا [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 25-36]

پ

  • پساساختارگرایی چالش‌های نشانه‌شناختی نقاشی و نقد نقاشی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 5-12]
  • پل ریکور بررسی هرمنوتیک پل ریکور و تأویل مخاطب از اثر هنری با تکیه بر عنوان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 19-26]
  • پوستر مطالعه تطبیقی پوسترهای شیگئو فوکودا و روش‌های ایجاد خطای دید* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 37-48]
  • پیکرتراشی مطالعۀ تنوع بیان در آثار پیکر‌تراشی دوناتلّو [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 73-84]

ت

  • تأویل بررسی هرمنوتیک پل ریکور و تأویل مخاطب از اثر هنری با تکیه بر عنوان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 19-26]
  • تالار اصلی کاخ گلستان بررسی مضامین تصویری کاشی های نقش برجسته موجود در تالار اصلی کاخ موزه گلستان* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 59-72]
  • تخت فولاد نشانه شناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 67-76]
  • تزیینات معماری ایران تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 55-66]
  • تصویر تحلیل ساختاری نقد نقاشی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 5-12]
  • تصویر ذهنی برند استفاده از مهندسی کانسی در بررسی تصویر ذهنی برندهای تلفن‌همراه در بین طراحان جوان ایرانی [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 83-90]
  • تصویرسازی تبلیغاتی رویکرد آشنایی زدایی در فرآیند ارتباط تصویری حوزه تصویر سازی تبلیغاتی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 25-36]
  • تصویرسازی علمی نقش خاندان قرچغای‌خان در پیشبرد هنرهای مکتوب قرن یازدهم شهر مشهد [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 27-38]
  • تفسیر تحلیل ساختاری نقد نقاشی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 5-12]
  • تمدن بررسی نقشمایه های مردانه در تمدن ایلام (از اوایل هزاره سوم تا اواسط هزاره اول ق م) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 17-26]
  • تنوع بیان مطالعۀ تنوع بیان در آثار پیکر‌تراشی دوناتلّو [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 73-84]
  • توصیف تحلیل ساختاری نقد نقاشی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 5-12]

چ

  • چین‌نامه بازکاوی یک اشتباه* محمدزمان فرنگی‌خوان (مترجم)؛ محمدزمان فرنگی‌ساز (نقاش) [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 39-44]

ح

  • حکمت تأملاتی در باب نسبت «حکمت هنراسلامی» و «فلسفه هنر اسلامی» [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 13-24]

خ

  • خطای باصره تصویری مطالعه تطبیقی پوسترهای شیگئو فوکودا و روش‌های ایجاد خطای دید* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 37-48]
  • خطای باصره هندسی مطالعه تطبیقی پوسترهای شیگئو فوکودا و روش‌های ایجاد خطای دید* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 37-48]
  • خیال نقش قوة خیال در پدیدارشناسی ادراک زیبایی‌شناختی از دیدگاه میکل دوفرن مطالعة موردی: نقاشی شارل هشتم [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 4-14]

د

  • دلالت صریح نگاهی به عناصر تاثیرگذار در شکل گیری نگاره ایرانی مطالعه موردی: نگاره زاری بر مرگ رستم در شاهنامه بایسنقری [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 47-54]
  • دلالت ضمنی رویکرد آشنایی زدایی در فرآیند ارتباط تصویری حوزه تصویر سازی تبلیغاتی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 25-36]
  • دلالت ضمنی نگاهی به عناصر تاثیرگذار در شکل گیری نگاره ایرانی مطالعه موردی: نگاره زاری بر مرگ رستم در شاهنامه بایسنقری [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 47-54]
  • دوناتلّو مطالعۀ تنوع بیان در آثار پیکر‌تراشی دوناتلّو [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 73-84]
  • دیوید هاکنی مطالعه تطبیقی نشانه های بصری در آینه کاری ایرانی و هنر فتوکلاژ* (مورد مطالعاتی فتوکلاژهای دیوید هاکنی) [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 81-95]

ر

  • رم مطالعه بازشناسی مواد، مصالح و تکنیک ساخت موزاییک‌های تزیینی ساسانی (کاخ بیشاپور) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 37-48]
  • روایت هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]
  • رویکرد هنرمندان ایرانیِ لباس مفهومی لباس به مثابه اثر هنری: رویکرد هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های دهه ی 1380* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 69-82]

ز

  • زمین بازی بکارگیری روش کاربرمحور مبتنی بر رفتارگرایی در طراحی محصول* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 85-92]
  • زیبایی‌شناسی زیبایی شناسی رویکردهای زیست پایدار در طراحی منسوجات [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 65-76]

ژ

  • ژانر بررسی تطبیقی ژانرشناسی کمیک ایرانی با نگاهی به کمیک امریکایی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 45-54]

س

  • سارتر نقش قوة خیال در پدیدارشناسی ادراک زیبایی‌شناختی از دیدگاه میکل دوفرن مطالعة موردی: نقاشی شارل هشتم [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 4-14]
  • ساسانی مطالعه بازشناسی مواد، مصالح و تکنیک ساخت موزاییک‌های تزیینی ساسانی (کاخ بیشاپور) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 37-48]
  • سده بیستم بررسی هرمنوتیک پل ریکور و تأویل مخاطب از اثر هنری با تکیه بر عنوان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 19-26]
  • سفیدچاه سفید چاه، نمایه ای فراتر از یک گورستان :شناخت و بررسی مضامین و نقوش تصویری گورستان سفید چاه [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 49-56]
  • سکوت بصری هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]
  • سنگ رسوبی مطالعه بازشناسی مواد، مصالح و تکنیک ساخت موزاییک‌های تزیینی ساسانی (کاخ بیشاپور) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 37-48]
  • سنگ قبر نشانه شناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 67-76]
  • سوگواری نگاهی به عناصر تاثیرگذار در شکل گیری نگاره ایرانی مطالعه موردی: نگاره زاری بر مرگ رستم در شاهنامه بایسنقری [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 47-54]

ش

  • شاهنامة بایسنقری نگاهی به عناصر تاثیرگذار در شکل گیری نگاره ایرانی مطالعه موردی: نگاره زاری بر مرگ رستم در شاهنامه بایسنقری [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 47-54]
  • شهرک تاریخی ماسوله تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 55-66]
  • شیر نشانه شناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 67-76]
  • شیگئو فوکودا مطالعه تطبیقی پوسترهای شیگئو فوکودا و روش‌های ایجاد خطای دید* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 37-48]

ص

  • صفحات وب ایران تکوین معیارهای زیبایی‌شناسی صفحات وب ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 57-68]
  • صورت‌نگاری عریان از تحریم صورتگری تا صورت‌نگاری عریان:نگاهی به سیر تحول نمایش پیکرة انسان در تاریخ هنر و به ویژه ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 5-16]

ط

  • طراحی تحلیل بینانشانه ای روابط فرم و فضا [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 25-36]
  • طراحی پارچه زیبایی شناسی رویکردهای زیست پایدار در طراحی منسوجات [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 65-76]
  • طراحی رفتارگرا بکارگیری روش کاربرمحور مبتنی بر رفتارگرایی در طراحی محصول* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 85-92]
  • طراحی زیست‌پایدار زیبایی شناسی رویکردهای زیست پایدار در طراحی منسوجات [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 65-76]
  • طراحی صنعتی مفاهیم کاربردی نظریه افردنس، از روانشناسی تا فرایند طراحی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 55-64]
  • طراحی کاربر محور بکارگیری روش کاربرمحور مبتنی بر رفتارگرایی در طراحی محصول* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 85-92]
  • طراحی محصول مفاهیم کاربردی نظریه افردنس، از روانشناسی تا فرایند طراحی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 55-64]

ع

  • عقل تأملاتی در باب نسبت «حکمت هنراسلامی» و «فلسفه هنر اسلامی» [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 13-24]
  • عکس بررسی نقش و جایگاه عنوان در کارکردهای بیانیِ عکس [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 49-58]
  • عنوان بررسی هرمنوتیک پل ریکور و تأویل مخاطب از اثر هنری با تکیه بر عنوان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 19-26]

غ

  • غرب بررسی و تحلیل نقش‌برجسته‌های قاجاری مجموعه‌ سنگ تاق‌بستان، کرمانشاه* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 27-36]

ف

  • فتوکلاژ مطالعه تطبیقی نشانه های بصری در آینه کاری ایرانی و هنر فتوکلاژ* (مورد مطالعاتی فتوکلاژهای دیوید هاکنی) [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 81-95]
  • فرایند طراحی مبتنی بر افردنس مفاهیم کاربردی نظریه افردنس، از روانشناسی تا فرایند طراحی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 55-64]
  • فرم تحلیل بینانشانه ای روابط فرم و فضا [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 25-36]
  • فرمالیسم فرمالیسم از نگاه کلایو بل و نیکلاس لومان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 13-18]
  • فرم معنادار فرمالیسم از نگاه کلایو بل و نیکلاس لومان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 13-18]
  • فرنگی‌خوان بازکاوی یک اشتباه* محمدزمان فرنگی‌خوان (مترجم)؛ محمدزمان فرنگی‌ساز (نقاش) [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 39-44]
  • فرنگی‌ساز بازکاوی یک اشتباه* محمدزمان فرنگی‌خوان (مترجم)؛ محمدزمان فرنگی‌ساز (نقاش) [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 39-44]
  • فضا تحلیل بینانشانه ای روابط فرم و فضا [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 25-36]
  • فلسفه تأملاتی در باب نسبت «حکمت هنراسلامی» و «فلسفه هنر اسلامی» [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 13-24]
  • فلسفه هنر اسلامی تأملاتی در باب نسبت «حکمت هنراسلامی» و «فلسفه هنر اسلامی» [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 13-24]

ق

  • قاجار بررسی و تحلیل نقش‌برجسته‌های قاجاری مجموعه‌ سنگ تاق‌بستان، کرمانشاه* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 27-36]
  • قرچغای‌خان نقش خاندان قرچغای‌خان در پیشبرد هنرهای مکتوب قرن یازدهم شهر مشهد [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 27-38]
  • قیاس هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]

ک

  • کارکرد بیانی عکس بررسی نقش و جایگاه عنوان در کارکردهای بیانیِ عکس [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 49-58]
  • کاشی نقش برجسته بررسی مضامین تصویری کاشی های نقش برجسته موجود در تالار اصلی کاخ موزه گلستان* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 59-72]
  • کلایو بل فرمالیسم از نگاه کلایو بل و نیکلاس لومان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 13-18]
  • کمیک بررسی تطبیقی ژانرشناسی کمیک ایرانی با نگاهی به کمیک امریکایی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 45-54]
  • کمیک امریکایی بررسی تطبیقی ژانرشناسی کمیک ایرانی با نگاهی به کمیک امریکایی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 45-54]
  • کمیک ایرانی بررسی تطبیقی ژانرشناسی کمیک ایرانی با نگاهی به کمیک امریکایی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 45-54]

گ

  • گره چینی تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 55-66]
  • گشتالت و افردنس تکوین معیارهای زیبایی‌شناسی صفحات وب ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 57-68]

ل

  • لباسِ مفهومی لباس به مثابه اثر هنری: رویکرد هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های دهه ی 1380* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 69-82]
  • لسان‌الارض نشانه شناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 67-76]

م

  • ماهی نشانه شناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 67-76]
  • مبلمان بکارگیری روش کاربرمحور مبتنی بر رفتارگرایی در طراحی محصول* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 85-92]
  • مجموعه سنگ بررسی و تحلیل نقش‌برجسته‌های قاجاری مجموعه‌ سنگ تاق‌بستان، کرمانشاه* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 27-36]
  • محله خانه‌بر ماسوله تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 55-66]
  • محمّد باقر الحافظ نقش خاندان قرچغای‌خان در پیشبرد هنرهای مکتوب قرن یازدهم شهر مشهد [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 27-38]
  • محمدزمان بازکاوی یک اشتباه* محمدزمان فرنگی‌خوان (مترجم)؛ محمدزمان فرنگی‌ساز (نقاش) [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 39-44]
  • مخاطب تکوین معیارهای زیبایی‌شناسی صفحات وب ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 57-68]
  • مخاطب بررسی هرمنوتیک پل ریکور و تأویل مخاطب از اثر هنری با تکیه بر عنوان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 19-26]
  • مرد بررسی نقشمایه های مردانه در تمدن ایلام (از اوایل هزاره سوم تا اواسط هزاره اول ق م) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 17-26]
  • مشاهده فرمالیسم از نگاه کلایو بل و نیکلاس لومان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 13-18]
  • مضامین بررسی مضامین تصویری کاشی های نقش برجسته موجود در تالار اصلی کاخ موزه گلستان* [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 59-72]
  • معنا بررسی نقش و جایگاه عنوان در کارکردهای بیانیِ عکس [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 49-58]
  • معنا امکان سنجی استفاده از آیکونولوژی جهت تفسیر آثار هنری آبستره [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 37-46]
  • ملات آهکی مطالعه بازشناسی مواد، مصالح و تکنیک ساخت موزاییک‌های تزیینی ساسانی (کاخ بیشاپور) [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 37-48]
  • ملک حسین اصفهانی نقش خاندان قرچغای‌خان در پیشبرد هنرهای مکتوب قرن یازدهم شهر مشهد [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 27-38]
  • منسوجات زیست‌پایدار زیبایی شناسی رویکردهای زیست پایدار در طراحی منسوجات [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 65-76]
  • منوچهرخان نقش خاندان قرچغای‌خان در پیشبرد هنرهای مکتوب قرن یازدهم شهر مشهد [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 27-38]
  • میکل دوفرن نقش قوة خیال در پدیدارشناسی ادراک زیبایی‌شناختی از دیدگاه میکل دوفرن مطالعة موردی: نقاشی شارل هشتم [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 4-14]

ن

  • نسبی گرایی امکان سنجی استفاده از آیکونولوژی جهت تفسیر آثار هنری آبستره [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 37-46]
  • نشانه‌شناسی تکوین معیارهای زیبایی‌شناسی صفحات وب ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 57-68]
  • نشانه‌شناسی‏ چالش‌های نشانه‌شناختی نقاشی و نقد نقاشی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 5-12]
  • نظریه افردنس مفاهیم کاربردی نظریه افردنس، از روانشناسی تا فرایند طراحی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 55-64]
  • نقاشی تحلیل ساختاری نقد نقاشی [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 5-12]
  • نقاشی چالش‌های نشانه‌شناختی نقاشی و نقد نقاشی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 5-12]
  • نقاشی بررسی هرمنوتیک پل ریکور و تأویل مخاطب از اثر هنری با تکیه بر عنوان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 19-26]
  • نقاشی شارل هشتم نقش قوة خیال در پدیدارشناسی ادراک زیبایی‌شناختی از دیدگاه میکل دوفرن مطالعة موردی: نقاشی شارل هشتم [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 4-14]
  • نقد چالش‌های نشانه‌شناختی نقاشی و نقد نقاشی [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 5-12]
  • نقوش نمادین سفید چاه، نمایه ای فراتر از یک گورستان :شناخت و بررسی مضامین و نقوش تصویری گورستان سفید چاه [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 49-56]
  • نگاره سفید چاه، نمایه ای فراتر از یک گورستان :شناخت و بررسی مضامین و نقوش تصویری گورستان سفید چاه [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 49-56]
  • نمایشگاه لباسِ مفهومی در ایران لباس به مثابه اثر هنری: رویکرد هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های دهه ی 1380* [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 69-82]
  • نیکلاس لومان فرمالیسم از نگاه کلایو بل و نیکلاس لومان [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 13-18]

و

ه

  • هندسه تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 55-66]
  • هنر آبستره امکان سنجی استفاده از آیکونولوژی جهت تفسیر آثار هنری آبستره [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 37-46]
  • هنر اسلامی تأملاتی در باب نسبت «حکمت هنراسلامی» و «فلسفه هنر اسلامی» [دوره 19، شماره1، 1393، صفحه 13-24]
  • هنر پیکرنما از تحریم صورتگری تا صورت‌نگاری عریان:نگاهی به سیر تحول نمایش پیکرة انسان در تاریخ هنر و به ویژه ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 5-16]
  • هنر در ادیان از تحریم صورتگری تا صورت‌نگاری عریان:نگاهی به سیر تحول نمایش پیکرة انسان در تاریخ هنر و به ویژه ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 5-16]
  • هنر قاجار از تحریم صورتگری تا صورت‌نگاری عریان:نگاهی به سیر تحول نمایش پیکرة انسان در تاریخ هنر و به ویژه ایران [دوره 19، شماره2، 1393، صفحه 5-16]
  • هنر مدرن هنر آبستره و حذف روایت [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 15-24]
  • هنر نوین مطالعه تطبیقی نشانه های بصری در آینه کاری ایرانی و هنر فتوکلاژ* (مورد مطالعاتی فتوکلاژهای دیوید هاکنی) [دوره 19، شماره 4، 1393، صفحه 81-95]

ی

  • یا صاحب‌الزمان بازکاوی یک اشتباه* محمدزمان فرنگی‌خوان (مترجم)؛ محمدزمان فرنگی‌ساز (نقاش) [دوره 19، شماره 3، 1393، صفحه 39-44]