نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرایه‌های معماری گونه‌شناسی و قابلیت گرافیکی آرایه‌های معماری مسجد امام کرمان (مسجد ملک) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 101-110]
  • آیکونولوژی خوانش آیکونولوژیک «مجنون» در نگارههای دوران صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 59-68]
  • آیکونولوژی واکاوی لایه‌های معنایی در نگاره‌های فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 51-64]

ا

  • ابن‎هیثم نگرشی بر ژرفانمایی در نگارگری ایرانی برپایۀ آرای ابن‎هیثم در المناظر [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 77-90]
  • ادبیات بررسی مفاهیم ذهنی و تاثیر آن در خلق فضاهای عینی هنر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 29-38]
  • ادراک بصری نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی مرلوپونتی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 33-38]
  • ایران کارستان هنری ولی‌جان تبریزی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 47-56]
  • ایرج مطالعه تقابل هویت ایرانی و غیر ایرانی در مجلس «آوردن سر ایرج نزد سلم و تور» اثر محمد زمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 57-64]
  • استراتژی‌های برندسازی پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری، مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • استعمار سرآغاز تاریخ‌نگاری هنر اسلامی در بوتۀ استشراق، استعمار، مجموعه داری [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 15-24]
  • اسطوره‌سنجی خوانش رویکرد اسطوره‌سنجی نزد ژیلبردوران، با نگاهی به "زیورآرایه های باغ ایرانی" [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 31-42]
  • اصالتِ فرم اثربخشیِ سبک‌هایِ هُنریِ پس از سده‌یِ بیستم بر معماریِ تندیس‌وارِ معاصر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • ایلخانی تحلیل بازنمایی فضاهای جنسیتی در نگارگری دوره ایلخانی بررسی فضاهای جنسیتی شده بر اساس نگاره‌های جامع‌التواریخ و شاهنامه بزرگ ایلخانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 57-68]
  • ایلخانان سیر تطوّر جاذبه‌های بصری «ی معکوس» در کتیبه‌های ثلث از عصر مغول تا صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 79-92]
  • امر زیبا تبیین و تطبیق وجوه بی‌علاقگی در تجربه‌ی زیباشناختی از نظر کانت، شوپنهاور و نیچه [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 5-16]
  • انسان پدیده شناسی زمان در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 8-18]

ب

  • بازنمایی سیاست، جنسیت، بازنمایی (تحلیل انتقادی دیدمان‌ جنسیت در دوره‌ی ناصری) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 39-48]
  • بازنمایی خویشتن گذار از مدل فرمان بر به فرمان ده در رخ نگاره های سدۀ نوزدهم میلادی فرانسه [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 103-112]
  • بانک کشاورزی ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه‌شناسی بر نگرش مشتریان به برند [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 43-50]
  • بانک مسکن ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه‌شناسی بر نگرش مشتریان به برند [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 43-50]
  • بت وارگی کالا فرآیند شیء گونگی در طراحی محصول در جامعه معاصربا رویکردی به نظریه صنعت فرهنگ بررسی موردی تلفن همراه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 125-134]
  • بدن زیسته نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی مرلوپونتی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 33-38]
  • برنامه‌های سلامت تلفن همراه اثربخشی مداخلات طراحی کاربرگرا در طراحی محصولات (طراحی بسته‌بندی نگهدارنده دارو برای سالمندان با استفاده از مهندسی کانسی) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 111-122]
  • برندسازی استراتژیک شهری پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری، مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • برندینگ فرآیند شیء گونگی در طراحی محصول در جامعه معاصربا رویکردی به نظریه صنعت فرهنگ بررسی موردی تلفن همراه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 125-134]
  • بسته‌بندی نگهدارنده دارو اثربخشی مداخلات طراحی کاربرگرا در طراحی محصولات (طراحی بسته‌بندی نگهدارنده دارو برای سالمندان با استفاده از مهندسی کانسی) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 111-122]
  • بی علاقگی تبیین و تطبیق وجوه بی‌علاقگی در تجربه‌ی زیباشناختی از نظر کانت، شوپنهاور و نیچه [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 5-16]
  • بیگانه سازی نقش عکاسی و بیگانه سازی در هنر زمینی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 93-104]
  • بینامتنیت مقاله بازنمایی زال کودکی اسطوره ای در نگاره ای از شاهنامه شاه طهماسبی (با استفاده از رویکرد بینامتنیت) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-78]

پ

  • پیام رسانی پیام رسانی فضای منفی در پوستر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 117-124]
  • پانوفسکی خوانش آیکونولوژیک «مجنون» در نگارههای دوران صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 59-68]
  • پدیده شناسی پدیده شناسی زمان در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 8-18]
  • پیربوداق شیوه شیراز مکتب ترکمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 49-56]
  • پرتره گذار از مدل فرمان بر به فرمان ده در رخ نگاره های سدۀ نوزدهم میلادی فرانسه [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 103-112]
  • پیرس تحلیل نشانه شناسی پوسترهای فرهنگی به مثابه متن در آغازدهه‌ 80 [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 81-90]
  • پرسه زن تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 91-100]
  • پروتوتایپ طراحی محصول با تکیه بر کارکردهای پروتوتایپ [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 113-122]
  • پزشکی طراحی محصول با تکیه بر کارکردهای پروتوتایپ [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 113-122]
  • پست بانک ایران ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه‌شناسی بر نگرش مشتریان به برند [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 43-50]
  • پوسترهای فرهنگی تحلیل نشانه شناسی پوسترهای فرهنگی به مثابه متن در آغازدهه‌ 80 [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 81-90]

ت

  • تاریخ سیاست، جنسیت، بازنمایی (تحلیل انتقادی دیدمان‌ جنسیت در دوره‌ی ناصری) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 39-48]
  • تاریخ‌نگاری سرآغاز تاریخ‌نگاری هنر اسلامی در بوتۀ استشراق، استعمار، مجموعه داری [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 15-24]
  • تأویلی خوانش انتزاعی مردان و خوانش انضمامی زنان مطالعه کانونی گروه‌های مخاطبان از برخی عکس های ایرانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 91-102]
  • تبلیغات محیطی تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 91-100]
  • تجربه‌ی زیباشناختی تبیین و تطبیق وجوه بی‌علاقگی در تجربه‌ی زیباشناختی از نظر کانت، شوپنهاور و نیچه [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 5-16]
  • تجهیزایت طراحی محصول با تکیه بر کارکردهای پروتوتایپ [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 113-122]
  • تذهیب کارستان هنری ولی‌جان تبریزی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 47-56]
  • ترکیب‌بندی تحلیل فرم و ترکیب‌بندی در خط نستعلیق بر اساس اصول نظریه گشتالت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 27-36]
  • تزیینات گونه‌شناسی و قابلیت گرافیکی آرایه‌های معماری مسجد امام کرمان (مسجد ملک) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 101-110]
  • تصویر سازی ذهنی بررسی مفاهیم ذهنی و تاثیر آن در خلق فضاهای عینی هنر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 29-38]
  • تصویر شهر پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری، مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • تغییر هویت تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 91-100]
  • تفسیری خوانش انتزاعی مردان و خوانش انضمامی زنان مطالعه کانونی گروه‌های مخاطبان از برخی عکس های ایرانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 91-102]
  • تیموری سیر تطوّر جاذبه‌های بصری «ی معکوس» در کتیبه‌های ثلث از عصر مغول تا صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 79-92]
  • توانیاب نیازشناسی طراحی برای افراد توانیاب جسمی و حرکتی در پارک های عمومی شهر تهران [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 123-130]

ج

  • جامع‌التواریخ تحلیل بازنمایی فضاهای جنسیتی در نگارگری دوره ایلخانی بررسی فضاهای جنسیتی شده بر اساس نگاره‌های جامع‌التواریخ و شاهنامه بزرگ ایلخانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 57-68]
  • جنسیت سیاست، جنسیت، بازنمایی (تحلیل انتقادی دیدمان‌ جنسیت در دوره‌ی ناصری) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 39-48]
  • جوزف ادیسون توانایی‌های خیال و نسبت میان زیبایی طبیعی و هنری از نظر جوزف ادیسون [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 25-32]

چ

  • چاپ سنگی کلیشه سازی در گذار از صفحه آرایی سنتی به چاپ سنگی دوره قاجار [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 37-46]

ح

  • حالت گرفتن گذار از مدل فرمان بر به فرمان ده در رخ نگاره های سدۀ نوزدهم میلادی فرانسه [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 103-112]
  • حسین بهزاد بازخوانی نگاره های حسین بهزاد با توجه به نظریه هرمونوتیک مدرن گادامر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 49-58]
  • حفاظت پدیده شناسی زمان در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 8-18]

خ

  • خیال توانایی‌های خیال و نسبت میان زیبایی طبیعی و هنری از نظر جوزف ادیسون [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 25-32]
  • خواب‌نگاره ریخت شناسی خواب نگاره‌های شاهنامه‌ی تهماسبی بر اساس نظریه پراپ [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 65-76]
  • خوارزمشاهیان مطالعه کتیبه ها و آرایه های تزیینی مسجد جامع خوارزمشاهی گناباد [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 77-88]
  • خوانش جنسیتی خوانش انتزاعی مردان و خوانش انضمامی زنان مطالعه کانونی گروه‌های مخاطبان از برخی عکس های ایرانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 91-102]
  • خوشنویسی تحلیل فرم و ترکیب‌بندی در خط نستعلیق بر اساس اصول نظریه گشتالت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 27-36]

د

  • دانش مناظرومرایا (نورشناسی) نگرشی بر ژرفانمایی در نگارگری ایرانی برپایۀ آرای ابن‎هیثم در المناظر [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 77-90]
  • دیدمان سیاست، جنسیت، بازنمایی (تحلیل انتقادی دیدمان‌ جنسیت در دوره‌ی ناصری) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 39-48]
  • درویش محمد شیوه شیراز مکتب ترکمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 49-56]
  • دیزاین هویت بصری پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری، مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • دی‌کانستراکتیویسم اثربخشیِ سبک‌هایِ هُنریِ پس از سده‌یِ بیستم بر معماریِ تندیس‌وارِ معاصر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • دگرگونی ادراک تحلیل ادراک اثر هنری در نسبت میان آشنایی زدایی و فرآیند نشانگی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 39-48]
  • دوره سلجوقی گونه‌شناسی و قابلیت گرافیکی آرایه‌های معماری مسجد امام کرمان (مسجد ملک) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 101-110]

ذ

  • ذهن و زبان بررسی مفاهیم ذهنی و تاثیر آن در خلق فضاهای عینی هنر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 29-38]

ر

  • ریخت شناسی ریخت شناسی خواب نگاره‌های شاهنامه‌ی تهماسبی بر اساس نظریه پراپ [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 65-76]
  • رخ نگاره گذار از مدل فرمان بر به فرمان ده در رخ نگاره های سدۀ نوزدهم میلادی فرانسه [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 103-112]
  • رسانه بازنمود شبیه ‌سازی فرهنگی متأثر از رسانه‌ها در هنرهای تجسمی معاصر بر اساس نظریه ژان بودریار (مطالعه‌ی موردی آثار کاترینا فریچ) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 5-14]
  • روش طراحی بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی :روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 107-114]

ز

  • زال مقاله بازنمایی زال کودکی اسطوره ای در نگاره ای از شاهنامه شاه طهماسبی (با استفاده از رویکرد بینامتنیت) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-78]
  • زیبایی تبیین و تطبیق وجوه بی‌علاقگی در تجربه‌ی زیباشناختی از نظر کانت، شوپنهاور و نیچه [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 5-16]
  • زیباشناسی آلمانی تبیین و تطبیق وجوه بی‌علاقگی در تجربه‌ی زیباشناختی از نظر کانت، شوپنهاور و نیچه [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 5-16]
  • زیبایی طبیعی توانایی‌های خیال و نسبت میان زیبایی طبیعی و هنری از نظر جوزف ادیسون [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 25-32]
  • زیبایی هنری توانایی‌های خیال و نسبت میان زیبایی طبیعی و هنری از نظر جوزف ادیسون [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 25-32]
  • زمان پدیده شناسی زمان در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 8-18]
  • زیورآرایه‌ی باغ‌ایرانی خوانش رویکرد اسطوره‌سنجی نزد ژیلبردوران، با نگاهی به "زیورآرایه های باغ ایرانی" [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 31-42]
  • زیورآلات خوانش رویکرد اسطوره‌سنجی نزد ژیلبردوران، با نگاهی به "زیورآرایه های باغ ایرانی" [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 31-42]

ژ

  • ژان بودریار بازنمود شبیه ‌سازی فرهنگی متأثر از رسانه‌ها در هنرهای تجسمی معاصر بر اساس نظریه ژان بودریار (مطالعه‌ی موردی آثار کاترینا فریچ) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 5-14]
  • ژرفانمایی (پرسپکتیو) نگرشی بر ژرفانمایی در نگارگری ایرانی برپایۀ آرای ابن‎هیثم در المناظر [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 77-90]
  • ژیلبردوران خوانش رویکرد اسطوره‌سنجی نزد ژیلبردوران، با نگاهی به "زیورآرایه های باغ ایرانی" [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 31-42]

س

  • ساختار شکنی نقش عکاسی و بیگانه سازی در هنر زمینی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 93-104]
  • ساختار هندسی بررسی ویژگی های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص مدرسه باوهاوس [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 97-106]
  • سیاست سیاست، جنسیت، بازنمایی (تحلیل انتقادی دیدمان‌ جنسیت در دوره‌ی ناصری) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 39-48]
  • سده چهارم تا نهم قمری بررسی روند تکامل و نقش مورب‌نویسی در صفحه‌آراییِ نسخ‌خطی از سده چهارم تا نهم هجری [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 65-76]
  • سلطان خلیل شیوه شیراز مکتب ترکمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 49-56]
  • سوسور تحلیل نشانه شناسی پوسترهای فرهنگی به مثابه متن در آغازدهه‌ 80 [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 81-90]

ش

  • شاهنامه بزرگ ایلخانی تحلیل بازنمایی فضاهای جنسیتی در نگارگری دوره ایلخانی بررسی فضاهای جنسیتی شده بر اساس نگاره‌های جامع‌التواریخ و شاهنامه بزرگ ایلخانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 57-68]
  • شاهنامه‌ی تهماسبی ریخت شناسی خواب نگاره‌های شاهنامه‌ی تهماسبی بر اساس نظریه پراپ [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 65-76]
  • شاهنامه شاه عباس مطالعه تقابل هویت ایرانی و غیر ایرانی در مجلس «آوردن سر ایرج نزد سلم و تور» اثر محمد زمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 57-64]
  • شاهنامه طهماسبی مقاله بازنمایی زال کودکی اسطوره ای در نگاره ای از شاهنامه شاه طهماسبی (با استفاده از رویکرد بینامتنیت) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-78]
  • شبیه سازی فرهنگی بازنمود شبیه ‌سازی فرهنگی متأثر از رسانه‌ها در هنرهای تجسمی معاصر بر اساس نظریه ژان بودریار (مطالعه‌ی موردی آثار کاترینا فریچ) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 5-14]
  • شیخی شیوه شیراز مکتب ترکمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 49-56]
  • شیخ محمود هروی شیوه شیراز مکتب ترکمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 49-56]
  • شرق‌شناسی سرآغاز تاریخ‌نگاری هنر اسلامی در بوتۀ استشراق، استعمار، مجموعه داری [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 15-24]

ص

  • صفحه آرایی بررسی روند تکامل و نقش مورب‌نویسی در صفحه‌آراییِ نسخ‌خطی از سده چهارم تا نهم هجری [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 65-76]
  • صفوی سیر تطوّر جاذبه‌های بصری «ی معکوس» در کتیبه‌های ثلث از عصر مغول تا صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 79-92]
  • صفویه خوانش آیکونولوژیک «مجنون» در نگارههای دوران صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 59-68]

ط

  • طبقه بررسی نقش دوربین عکاسی و عکس در فرآیند مدرنیته ی ایرانی مابین انقلاب سفید و انقلاب اسلامی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 105-116]
  • طراحی طراحی محصول با تکیه بر کارکردهای پروتوتایپ [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 113-122]
  • طراحی فراگیر نیازشناسی طراحی برای افراد توانیاب جسمی و حرکتی در پارک های عمومی شهر تهران [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 123-130]
  • طراحی کاربرمحور اثربخشی مداخلات طراحی کاربرگرا در طراحی محصولات (طراحی بسته‌بندی نگهدارنده دارو برای سالمندان با استفاده از مهندسی کانسی) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 111-122]
  • طراحی گرافیک بررسی ویژگی های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص مدرسه باوهاوس [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 97-106]
  • طراحی محصول فرآیند شیء گونگی در طراحی محصول در جامعه معاصربا رویکردی به نظریه صنعت فرهنگ بررسی موردی تلفن همراه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 125-134]

ع

  • عثمانی کارستان هنری ولی‌جان تبریزی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 47-56]
  • عکّاسی بررسی نقش دوربین عکاسی و عکس در فرآیند مدرنیته ی ایرانی مابین انقلاب سفید و انقلاب اسلامی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 105-116]
  • عکّاسی گذار از مدل فرمان بر به فرمان ده در رخ نگاره های سدۀ نوزدهم میلادی فرانسه [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 103-112]
  • عکاسی در هنر زمینی نقش عکاسی و بیگانه سازی در هنر زمینی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 93-104]
  • عکس سیاست، جنسیت، بازنمایی (تحلیل انتقادی دیدمان‌ جنسیت در دوره‌ی ناصری) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 39-48]
  • عکس خوانش انتزاعی مردان و خوانش انضمامی زنان مطالعه کانونی گروه‌های مخاطبان از برخی عکس های ایرانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 91-102]

ف

  • فالنامه طهماسبی (پراکنده) واکاوی لایه‌های معنایی در نگاره‌های فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 51-64]
  • فرانکفورت فرآیند شیء گونگی در طراحی محصول در جامعه معاصربا رویکردی به نظریه صنعت فرهنگ بررسی موردی تلفن همراه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 125-134]
  • فرم تحلیل فرم و ترکیب‌بندی در خط نستعلیق بر اساس اصول نظریه گشتالت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 27-36]
  • فرهنگ مادّه ای پدیده شناسی زمان در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 8-18]
  • فضای پارکی نیازشناسی طراحی برای افراد توانیاب جسمی و حرکتی در پارک های عمومی شهر تهران [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 123-130]
  • فضای فیلمیک تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 91-100]
  • فضاهای جنسیتی تحلیل بازنمایی فضاهای جنسیتی در نگارگری دوره ایلخانی بررسی فضاهای جنسیتی شده بر اساس نگاره‌های جامع‌التواریخ و شاهنامه بزرگ ایلخانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 57-68]
  • فضاهای عینی بررسی مفاهیم ذهنی و تاثیر آن در خلق فضاهای عینی هنر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 29-38]

ق

  • قدمگاه بودا نماد و نمون قدمگاه در تاریخ شرق، با تأکید بر نگاره قدمگاه فالنامه تهماسبی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 69-80]
  • قدمگاه نیشابور نماد و نمون قدمگاه در تاریخ شرق، با تأکید بر نگاره قدمگاه فالنامه تهماسبی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 69-80]
  • قدمگاه‌های ایران نماد و نمون قدمگاه در تاریخ شرق، با تأکید بر نگاره قدمگاه فالنامه تهماسبی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 69-80]
  • قلم ثلث سیر تطوّر جاذبه‌های بصری «ی معکوس» در کتیبه‌های ثلث از عصر مغول تا صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 79-92]

ک

  • کاترینا فریچ بازنمود شبیه ‌سازی فرهنگی متأثر از رسانه‌ها در هنرهای تجسمی معاصر بر اساس نظریه ژان بودریار (مطالعه‌ی موردی آثار کاترینا فریچ) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 5-14]
  • کارکردهای طراحی محصول با تکیه بر کارکردهای پروتوتایپ [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 113-122]
  • کتاب آرایی کلیشه سازی در گذار از صفحه آرایی سنتی به چاپ سنگی دوره قاجار [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 37-46]
  • کتیبه‌نگاری سیر تطوّر جاذبه‌های بصری «ی معکوس» در کتیبه‌های ثلث از عصر مغول تا صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 79-92]
  • کلان شهر تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 91-100]
  • کلیشه سازی کلیشه سازی در گذار از صفحه آرایی سنتی به چاپ سنگی دوره قاجار [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 37-46]
  • کمپبل مقاله بازنمایی زال کودکی اسطوره ای در نگاره ای از شاهنامه شاه طهماسبی (با استفاده از رویکرد بینامتنیت) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-78]
  • کهن الگوی قهرمان مقاله بازنمایی زال کودکی اسطوره ای در نگاره ای از شاهنامه شاه طهماسبی (با استفاده از رویکرد بینامتنیت) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-78]
  • کودک اسطوره ای مقاله بازنمایی زال کودکی اسطوره ای در نگاره ای از شاهنامه شاه طهماسبی (با استفاده از رویکرد بینامتنیت) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-78]
  • کومرال شیوه شیراز مکتب ترکمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 49-56]

گ

  • گادامر بازخوانی نگاره های حسین بهزاد با توجه به نظریه هرمونوتیک مدرن گادامر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 49-58]
  • گرافیک تحلیل ادراک اثر هنری در نسبت میان آشنایی زدایی و فرآیند نشانگی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 39-48]
  • گشتالت تحلیل فرم و ترکیب‌بندی در خط نستعلیق بر اساس اصول نظریه گشتالت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 27-36]

ل

  • لباس خوانش آیکونولوژیک «مجنون» در نگارههای دوران صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 59-68]
  • لذات اولیه توانایی‌های خیال و نسبت میان زیبایی طبیعی و هنری از نظر جوزف ادیسون [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 25-32]
  • لذات ثانویه توانایی‌های خیال و نسبت میان زیبایی طبیعی و هنری از نظر جوزف ادیسون [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 25-32]
  • لوگو ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه‌شناسی بر نگرش مشتریان به برند [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 43-50]

م

  • متوسّط بررسی نقش دوربین عکاسی و عکس در فرآیند مدرنیته ی ایرانی مابین انقلاب سفید و انقلاب اسلامی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 105-116]
  • مجموعه‌داری سرآغاز تاریخ‌نگاری هنر اسلامی در بوتۀ استشراق، استعمار، مجموعه داری [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 15-24]
  • مجنون خوانش آیکونولوژیک «مجنون» در نگارههای دوران صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 59-68]
  • محصول طراحی محصول با تکیه بر کارکردهای پروتوتایپ [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 113-122]
  • محمد زمان مطالعه تقابل هویت ایرانی و غیر ایرانی در مجلس «آوردن سر ایرج نزد سلم و تور» اثر محمد زمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 57-64]
  • مدرسه باوهاوس آلمان بررسی ویژگی های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص مدرسه باوهاوس [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 97-106]
  • مدرنیته بررسی نقش دوربین عکاسی و عکس در فرآیند مدرنیته ی ایرانی مابین انقلاب سفید و انقلاب اسلامی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 105-116]
  • مدل گذار از مدل فرمان بر به فرمان ده در رخ نگاره های سدۀ نوزدهم میلادی فرانسه [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 103-112]
  • مرلوپونتی نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی مرلوپونتی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 33-38]
  • مرمت پدیده شناسی زمان در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 8-18]
  • مسجد امام کرمان گونه‌شناسی و قابلیت گرافیکی آرایه‌های معماری مسجد امام کرمان (مسجد ملک) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 101-110]
  • مسجدگناباد؛کتیبه؛ آرایه مطالعه کتیبه ها و آرایه های تزیینی مسجد جامع خوارزمشاهی گناباد [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 77-88]
  • مسجد ملک کرمان گونه‌شناسی و قابلیت گرافیکی آرایه‌های معماری مسجد امام کرمان (مسجد ملک) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 101-110]
  • معماری اسلامی سیر تطوّر جاذبه‌های بصری «ی معکوس» در کتیبه‌های ثلث از عصر مغول تا صفویه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 79-92]
  • معماری-تندیسگری اثربخشیِ سبک‌هایِ هُنریِ پس از سده‌یِ بیستم بر معماریِ تندیس‌وارِ معاصر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • مفاهیم ذهنی بررسی مفاهیم ذهنی و تاثیر آن در خلق فضاهای عینی هنر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 29-38]
  • مفهوم تحلیل ادراک اثر هنری در نسبت میان آشنایی زدایی و فرآیند نشانگی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 39-48]
  • مکتب قزوین واکاوی لایه‌های معنایی در نگاره‌های فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 51-64]
  • مکتب‌هایِ پسامدرن اثربخشیِ سبک‌هایِ هُنریِ پس از سده‌یِ بیستم بر معماریِ تندیس‌وارِ معاصر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • مهندسی کانسی اثربخشی مداخلات طراحی کاربرگرا در طراحی محصولات (طراحی بسته‌بندی نگهدارنده دارو برای سالمندان با استفاده از مهندسی کانسی) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 111-122]
  • مورب نویسی بررسی روند تکامل و نقش مورب‌نویسی در صفحه‌آراییِ نسخ‌خطی از سده چهارم تا نهم هجری [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 65-76]

ن

  • نیازشناسی نیازشناسی طراحی برای افراد توانیاب جسمی و حرکتی در پارک های عمومی شهر تهران [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 123-130]
  • نستعلیق تحلیل فرم و ترکیب‌بندی در خط نستعلیق بر اساس اصول نظریه گشتالت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 27-36]
  • نسخه دستنویس کلیشه سازی در گذار از صفحه آرایی سنتی به چاپ سنگی دوره قاجار [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 37-46]
  • نسخه های خطی اسلامی بررسی روند تکامل و نقش مورب‌نویسی در صفحه‌آراییِ نسخ‌خطی از سده چهارم تا نهم هجری [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 65-76]
  • نشانه تحلیل ادراک اثر هنری در نسبت میان آشنایی زدایی و فرآیند نشانگی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 39-48]
  • نشانه شناسی ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه‌شناسی بر نگرش مشتریان به برند [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 43-50]
  • نظام نشانه‌ای تصویری تحلیل نشانه شناسی پوسترهای فرهنگی به مثابه متن در آغازدهه‌ 80 [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 81-90]
  • نظام نشانه‌ای نوشتاری تحلیل نشانه شناسی پوسترهای فرهنگی به مثابه متن در آغازدهه‌ 80 [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 81-90]
  • نظریه‌ی پراپ ریخت شناسی خواب نگاره‌های شاهنامه‌ی تهماسبی بر اساس نظریه پراپ [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 65-76]
  • نظریه صنعت فرهنگ فرآیند شیء گونگی در طراحی محصول در جامعه معاصربا رویکردی به نظریه صنعت فرهنگ بررسی موردی تلفن همراه [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 125-134]
  • نقاشی نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی مرلوپونتی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 33-38]
  • نقاشی سنتی ایران (نگارگری) نگرشی بر ژرفانمایی در نگارگری ایرانی برپایۀ آرای ابن‎هیثم در المناظر [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 77-90]
  • نقد تحلیل فرم و ترکیب‌بندی در خط نستعلیق بر اساس اصول نظریه گشتالت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 27-36]
  • نقد هنری واکاوی لایه‌های معنایی در نگاره‌های فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 51-64]
  • نگارگری کارستان هنری ولی‌جان تبریزی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 47-56]
  • نگارگری تحلیل بازنمایی فضاهای جنسیتی در نگارگری دوره ایلخانی بررسی فضاهای جنسیتی شده بر اساس نگاره‌های جامع‌التواریخ و شاهنامه بزرگ ایلخانی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 57-68]
  • نگارگری واکاوی لایه‌های معنایی در نگاره‌های فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 51-64]
  • نگارگری معاصر بازخوانی نگاره های حسین بهزاد با توجه به نظریه هرمونوتیک مدرن گادامر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 49-58]
  • نگاره قدمگاه فالنامه تهماسبی نماد و نمون قدمگاه در تاریخ شرق، با تأکید بر نگاره قدمگاه فالنامه تهماسبی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 69-80]
  • نگاه نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی مرلوپونتی [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 33-38]
  • نگرش به برند ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه‌شناسی بر نگرش مشتریان به برند [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 43-50]
  • نیهیلیسم بررسی نقش دوربین عکاسی و عکس در فرآیند مدرنیته ی ایرانی مابین انقلاب سفید و انقلاب اسلامی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 105-116]
  • نوآوری بنیادین معنا بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی :روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 107-114]
  • نوآوری طراحی محور بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی :روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 107-114]

و

  • ولی‌جان کارستان هنری ولی‌جان تبریزی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 47-56]

ه

  • هرمنوتیک بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی :روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 107-114]
  • هرمونوتیک مدرن بازخوانی نگاره های حسین بهزاد با توجه به نظریه هرمونوتیک مدرن گادامر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 49-58]
  • هنر اسلامی سرآغاز تاریخ‌نگاری هنر اسلامی در بوتۀ استشراق، استعمار، مجموعه داری [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 15-24]
  • هنر زمینی نقش عکاسی و بیگانه سازی در هنر زمینی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 93-104]
  • هنر مدرن بررسی ویژگی های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص مدرسه باوهاوس [دوره 24، شماره 3، 1398، صفحه 97-106]
  • هنرِ مدرنیستی اثربخشیِ سبک‌هایِ هُنریِ پس از سده‌یِ بیستم بر معماریِ تندیس‌وارِ معاصر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • هنرمند بررسی نقش دوربین عکاسی و عکس در فرآیند مدرنیته ی ایرانی مابین انقلاب سفید و انقلاب اسلامی [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 105-116]
  • هنرهای تجسمی معاصر بازنمود شبیه ‌سازی فرهنگی متأثر از رسانه‌ها در هنرهای تجسمی معاصر بر اساس نظریه ژان بودریار (مطالعه‌ی موردی آثار کاترینا فریچ) [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 5-14]
  • هویت ایرانی مطالعه تقابل هویت ایرانی و غیر ایرانی در مجلس «آوردن سر ایرج نزد سلم و تور» اثر محمد زمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 57-64]
  • هویت بصری شهری پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری، مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • هویت غیر‌ایرانی مطالعه تقابل هویت ایرانی و غیر ایرانی در مجلس «آوردن سر ایرج نزد سلم و تور» اثر محمد زمان [دوره 24، شماره 4، 1398، صفحه 57-64]

ی

  • یکپارچگی پیام رسانی فضای منفی در پوستر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 117-124]