نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرمان‌شهر تحلیل معنای قالیچه محرابی «سلیمان نبی» با روش آیکونولوژی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 99-108]
  • آیکونوگرافی عنوان و نقاشی ایرانی؛ خوانش آیکونوگرافیک تک‌نگاره دو دلداده و پیرزن مشاطه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]
  • آیکونولوژی تحلیل معنای قالیچه محرابی «سلیمان نبی» با روش آیکونولوژی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 99-108]
  • آلوده‌انگاری بررسی بازنمایی مفهوم امر آلوده‌ی ژولیا کریستوا در خودنگاره‌های عکاسان معاصر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 59-65]
  • آموزش بررسی تاثیر الگوهای ذهنی بر ترغیب تمایل به کار گروهی در طراحان صنعتی و ارتقا کیفی طراحی، نمونه ی موردی؛ طراحی تجهیزات پزشکی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]

ا

  • ابن هیثم تحلیل و خوانش آثار هنری بر اساس نظریه ادراک زیبایی ابن هیثم (مطالعه موردی: تابلوی شب پرستاره ونسان ونگوگ) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 125-133]
  • احمد عالی خوانش نشانه‌شناسانه ی دو اثر احمد عالی با عنوان"خودنگاره" [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 109-118]
  • اخلاق اخلاق کاربردی و طراحی گرافیک [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 17-26]
  • اخلاق بصری. اخلاق کاربردی اخلاق کاربردی و طراحی گرافیک [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 17-26]
  • ادراک زیبایی تحلیل و خوانش آثار هنری بر اساس نظریه ادراک زیبایی ابن هیثم (مطالعه موردی: تابلوی شب پرستاره ونسان ونگوگ) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 125-133]
  • ارتباط دیداری بیان انتقادی در نمونه هایی از آثار تایپوگرافی متحرک [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 69-78]
  • ارسی مطالعه تطبیقی نقش و رنگ ارسی‌های قاجاری شهر تبریز با اردبیله تطبیقی نقش و رنگ ارسی های قاجاری شهر تبریز با اردبیل [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 87-98]
  • ارنست گامبریچ پوشش زنان در دو نسخه قاجاری فرهاد و شیرین صنیع‌الملک و شاهنامه عمادالکتاب از منظر افسانه چشم معصوم ارنست گامبریج [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 93-104]
  • اروتیسم بازنمایی دلدادگان شرقی در تصویرسازی‌های رباعیات خیام [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-15]
  • اسطوره عکس‌های جوئل پیتر ویتکین و ناخودآگاه جمعی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 123-130]
  • اسطوره‌کاوی عکس‌های جوئل پیتر ویتکین و ناخودآگاه جمعی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 123-130]
  • افسانه چشم معصوم پوشش زنان در دو نسخه قاجاری فرهاد و شیرین صنیع‌الملک و شاهنامه عمادالکتاب از منظر افسانه چشم معصوم ارنست گامبریج [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 93-104]
  • ایلخانان بازشناسی و معرفی محراب فراموش شده حرم مطهر امام علی (ع) [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 55-67]
  • امر آلوده بررسی بازنمایی مفهوم امر آلوده‌ی ژولیا کریستوا در خودنگاره‌های عکاسان معاصر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 59-65]
  • اندی وارهول زیبایی‌شناسی معاصر بعد از جعبه‌های صابون مارک بریلوی اندی وارهول بر مبنای نظریه «هستی شناسی کاربردی» [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 101-110]
  • اورینتالیسم بازنمایی دلدادگان شرقی در تصویرسازی‌های رباعیات خیام [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-15]

ب

  • بازنمایی بازنمایی دلدادگان شرقی در تصویرسازی‌های رباعیات خیام [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-15]
  • بافته ها بافته های موزه وزیری از دوره صفویه تا قاجاریه [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 17-26]
  • بیان انتقادی بیان انتقادی در نمونه هایی از آثار تایپوگرافی متحرک [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 69-78]
  • بخاری تحلیل ساختاری و زیبایی‌شناختی چهارشومینه سرامیکی منقوش از دوره قاجار اثر استاد علی محمد اصفهانی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 77-86]
  • بیردزلی نگاهی متفاوت به عکس‌های مستندنگار کرونایی: تحلیلی بر اساس نقد هنر بیردزلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 79-87]
  • بیش‌متنیت خوانش روابط بیش‌متنی در قالی ایلام با تکیه ‌بر آرا ژرار ژنت [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 111-121]
  • بهرام نماد شناسی نقشمایه شتر در هنر حکاکی دوره ساسانی(با تاکید بر 55 نمونه از آثار سرنمون) [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 35-45]

پ

  • پایداری خوانشی بر پنداره لذت در طراحی‌صنعتی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 37-48]
  • پدیدارشناسی هرمنوتیکی خوانشی هرمنوتیکی از نگارۀ «هفت‏واد» بر اساس پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر نزد هایدگر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 101-110]
  • پسااستعماری مطالعه‌ی تطبیقی خوانش پسااستعماری آثار نقاشی مکتب سقاخانه ایران و گروه D در ترکیه با تکیه بر فضای سوم هومی بهابها [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 33-42]
  • پست‌مدرن پست‌مدرنیسم و تاثیر آن در هنر درمانی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 105-114]
  • پیکر نگاری بررسی پیکرنگاری نقاشی دیواری دوره هخامنشی در مقبره تاتارلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 67-77]

ت

  • تایپوگرافی متحرک بیان انتقادی در نمونه هایی از آثار تایپوگرافی متحرک [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 69-78]
  • تأثیرات مطالعه تطبیقی فرم و نقش جام های فلزی مکشوفه از مارلیک و حسنلو [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 81-92]
  • تجربه اثر هنری حس‌مکان در فضای حقیقی و مجازی و نقش آن در معناسازی وتجربه اثر هنری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 71-79]
  • تجربه زیبایی شناختی تجربه زیبایی شناختی در هنر تعاملی (بر اساس نظریه جان دیویی) [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-15]
  • تجربۀ زیباشناختی نگاهی متفاوت به عکس‌های مستندنگار کرونایی: تحلیلی بر اساس نقد هنر بیردزلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 79-87]
  • تحلیل گفتمان تصوف و عرفان در مقام ویژگی گفتمانی رساله‌های خوشنویسی سده‌های هشتم تا یازدهم هجری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 115-124]
  • تزئینات معماری بررسی تاثیرات ادبیات غنایی بر نقوش کاشی نگاره‌های هفت رنگ موجود در کاخ موزه گلستان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 119-128]
  • تصویرسازی رباعیات بازنمایی دلدادگان شرقی در تصویرسازی‌های رباعیات خیام [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-15]
  • تصویرگری راقم التصویر: بررسی ویژگی‌های رقم‌های میرزا علی‌قلی خوئی، هنرمند سیاه‌قلم‌کار عهد قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-15]
  • تئودور ون لوون تحلیل تطبیقی دو نگاره از بارگاه سلیمان نبی بر اساس الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 39-50]

ج

  • جام های فلزی مطالعه تطبیقی فرم و نقش جام های فلزی مکشوفه از مارلیک و حسنلو [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 81-92]
  • جان دیویی تجربه زیبایی شناختی در هنر تعاملی (بر اساس نظریه جان دیویی) [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-15]
  • جوئل پیتر ویتکین عکس‌های جوئل پیتر ویتکین و ناخودآگاه جمعی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 123-130]

چ

  • چاپ سنگی راقم التصویر: بررسی ویژگی‌های رقم‌های میرزا علی‌قلی خوئی، هنرمند سیاه‌قلم‌کار عهد قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-15]
  • چارچوب نظری نظریة پسااستعماری به مثابة رویکردی برای مطالعات تطبیقی هنر [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 25-31]

ح

  • حرم امیرالمومنین بازشناسی و معرفی محراب فراموش شده حرم مطهر امام علی (ع) [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 55-67]
  • حس مکان حس‌مکان در فضای حقیقی و مجازی و نقش آن در معناسازی وتجربه اثر هنری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 71-79]
  • حسنلو مطالعه تطبیقی فرم و نقش جام های فلزی مکشوفه از مارلیک و حسنلو [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 81-92]

خ

  • خانه‌های قاجاری اردبیل مطالعه تطبیقی نقش و رنگ ارسی‌های قاجاری شهر تبریز با اردبیله تطبیقی نقش و رنگ ارسی های قاجاری شهر تبریز با اردبیل [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 87-98]
  • خانه‌های قاجاری تبریز مطالعه تطبیقی نقش و رنگ ارسی‌های قاجاری شهر تبریز با اردبیله تطبیقی نقش و رنگ ارسی های قاجاری شهر تبریز با اردبیل [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 87-98]
  • خراسان جنوبی گونه شناسی سفال های نقش افزوده قلعه کوه قاین [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 89-100]
  • خلاقیت روان‌سنجی خلاقیت در نقاشی‌های فرانسیس بیکن [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 129-137]
  • خلاقیت مشترک بررسی تاثیر الگوهای ذهنی بر ترغیب تمایل به کار گروهی در طراحان صنعتی و ارتقا کیفی طراحی، نمونه ی موردی؛ طراحی تجهیزات پزشکی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • خوانش آثار هنری تحلیل و خوانش آثار هنری بر اساس نظریه ادراک زیبایی ابن هیثم (مطالعه موردی: تابلوی شب پرستاره ونسان ونگوگ) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 125-133]
  • خودزنی طراحی مسئولانه، طراحی محصول با هدف کمک به روان درمانی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 111-122]
  • خودنگاره خوانش نشانه‌شناسانه ی دو اثر احمد عالی با عنوان"خودنگاره" [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 109-118]
  • خودنگاره بررسی بازنمایی مفهوم امر آلوده‌ی ژولیا کریستوا در خودنگاره‌های عکاسان معاصر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 59-65]
  • خوشنویسی تصوف و عرفان در مقام ویژگی گفتمانی رساله‌های خوشنویسی سده‌های هشتم تا یازدهم هجری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 115-124]
  • خوشنویسی راقم التصویر: بررسی ویژگی‌های رقم‌های میرزا علی‌قلی خوئی، هنرمند سیاه‌قلم‌کار عهد قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-15]
  • خوشنویسی اسلامی تصوف و عرفان در مقام ویژگی گفتمانی رساله‌های خوشنویسی سده‌های هشتم تا یازدهم هجری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 115-124]

د

  • داستان تحلیل مفهوم هنرمند کنشگر با تکیه بر اندیشۀ هانا آرنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-25]
  • دامنه فضا حس‌مکان در فضای حقیقی و مجازی و نقش آن در معناسازی وتجربه اثر هنری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 71-79]
  • دان ادی بررسی نظریه شئ‌شدگی در آثار هنرمند فتورئالیست دان ادی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 15-24]
  • دریافت و خوانش مخاطب  زیبایی‌شناسی معاصر بعد از جعبه‌های صابون مارک بریلوی اندی وارهول بر مبنای نظریه «هستی شناسی کاربردی» [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 101-110]
  • دلدادگان بازنمایی دلدادگان شرقی در تصویرسازی‌های رباعیات خیام [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-15]
  • دو دلداده و پیرزن‌مشاطه عنوان و نقاشی ایرانی؛ خوانش آیکونوگرافیک تک‌نگاره دو دلداده و پیرزن مشاطه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]
  • دورة سلجوقی گونه شناسی سفال های نقش افزوده قلعه کوه قاین [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 89-100]
  • دوره زندیه بافته های موزه وزیری از دوره صفویه تا قاجاریه [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 17-26]
  • دوره صفوی بافته های موزه وزیری از دوره صفویه تا قاجاریه [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 17-26]
  • دوره صفویه * ارزیابی شیوه‌های عمل‌آوری متفاوت رنگدانه شنگرف در رسالات کتاب‌آرایی قرون 10 و 11 هجری قمری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 61-69]
  • دوره قاجار بافته های موزه وزیری از دوره صفویه تا قاجاریه [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 17-26]

ر

  • رسالات کتاب‌آرایی * ارزیابی شیوه‌های عمل‌آوری متفاوت رنگدانه شنگرف در رسالات کتاب‌آرایی قرون 10 و 11 هجری قمری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 61-69]
  • رساله‌های خوشنویسی تصوف و عرفان در مقام ویژگی گفتمانی رساله‌های خوشنویسی سده‌های هشتم تا یازدهم هجری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 115-124]
  • رقم راقم التصویر: بررسی ویژگی‌های رقم‌های میرزا علی‌قلی خوئی، هنرمند سیاه‌قلم‌کار عهد قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-15]
  • رنگ‌سنجی * ارزیابی شیوه‌های عمل‌آوری متفاوت رنگدانه شنگرف در رسالات کتاب‌آرایی قرون 10 و 11 هجری قمری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 61-69]
  • روان درمانی طراحی مسئولانه، طراحی محصول با هدف کمک به روان درمانی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 111-122]
  • روان‌سنجی روان‌سنجی خلاقیت در نقاشی‌های فرانسیس بیکن [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 129-137]

ز

  • زیبایی خوانشی بر پنداره لذت در طراحی‌صنعتی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 37-48]
  • زیباشناسی معاصر زیبایی‌شناسی معاصر بعد از جعبه‌های صابون مارک بریلوی اندی وارهول بر مبنای نظریه «هستی شناسی کاربردی» [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 101-110]
  • زرتشت نماد شناسی نقشمایه شتر در هنر حکاکی دوره ساسانی(با تاکید بر 55 نمونه از آثار سرنمون) [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 35-45]
  • زرین فام بازشناسی و معرفی محراب فراموش شده حرم مطهر امام علی (ع) [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 55-67]
  • زن-پرنده مطالعه تطبیقی نقش‌مایه موجود ترکیبی زن- پرنده در هنر ایران عصر سلجوقی با هنر تمدن‌های بین‌النهرین، یونان، هند و آسیای جنوب‌شرقی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 27-36]

ژ

  • ژرار ژنت خوانش روابط بیش‌متنی در قالی ایلام با تکیه ‌بر آرا ژرار ژنت [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 111-121]
  • ژولیا کریستوا بررسی بازنمایی مفهوم امر آلوده‌ی ژولیا کریستوا در خودنگاره‌های عکاسان معاصر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 59-65]

س

  • ساختار بصری تحلیل و خوانش آثار هنری بر اساس نظریه ادراک زیبایی ابن هیثم (مطالعه موردی: تابلوی شب پرستاره ونسان ونگوگ) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 125-133]
  • ساختارشکنی پست‌مدرنیسم و تاثیر آن در هنر درمانی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 105-114]
  • سازه‌های اجتماعی پست‌مدرنیسم و تاثیر آن در هنر درمانی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 105-114]
  • سرمایه‌داری بررسی نظریه شئ‌شدگی در آثار هنرمند فتورئالیست دان ادی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 15-24]
  • سیرن مطالعه تطبیقی نقش‌مایه موجود ترکیبی زن- پرنده در هنر ایران عصر سلجوقی با هنر تمدن‌های بین‌النهرین، یونان، هند و آسیای جنوب‌شرقی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 27-36]
  • سفال گونه شناسی سفال های نقش افزوده قلعه کوه قاین [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 89-100]
  • سفال چند رنگ گونه شناسی سفال نگاره های چندرنگ کرمان در عصر صفوی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 47-57]
  • سفال کرمان گونه شناسی سفال نگاره های چندرنگ کرمان در عصر صفوی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 47-57]
  • سنگ‌نگاره پژوهشی در سنگ‌نگاره‌‌های نهبندان، نمونه موردی سنگ‌نگاره نخلستان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 49-60]

ش

  • شارل مورون روان‌سنجی خلاقیت در نقاشی‌های فرانسیس بیکن [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 129-137]
  • شاهنامه عمادالکتاب پوشش زنان در دو نسخه قاجاری فرهاد و شیرین صنیع‌الملک و شاهنامه عمادالکتاب از منظر افسانه چشم معصوم ارنست گامبریج [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 93-104]
  • شتر نماد شناسی نقشمایه شتر در هنر حکاکی دوره ساسانی(با تاکید بر 55 نمونه از آثار سرنمون) [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 35-45]
  • شرق‌شناسی نظریة پسااستعماری به مثابة رویکردی برای مطالعات تطبیقی هنر [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 25-31]
  • شنگرف * ارزیابی شیوه‌های عمل‌آوری متفاوت رنگدانه شنگرف در رسالات کتاب‌آرایی قرون 10 و 11 هجری قمری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 61-69]
  • شهریاری تحلیل معنای قالیچه محرابی «سلیمان نبی» با روش آیکونولوژی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 99-108]
  • شومینه تحلیل ساختاری و زیبایی‌شناختی چهارشومینه سرامیکی منقوش از دوره قاجار اثر استاد علی محمد اصفهانی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 77-86]
  • شئ‌شدگی بررسی نظریه شئ‌شدگی در آثار هنرمند فتورئالیست دان ادی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 15-24]

ص

  • صنیع‌الملک عنوان و نقاشی ایرانی؛ خوانش آیکونوگرافیک تک‌نگاره دو دلداده و پیرزن مشاطه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]

ط

  • طراحی احساسگرا طراحی مسئولانه، طراحی محصول با هدف کمک به روان درمانی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 111-122]
  • طراحی پایدار؛ پایداری محصول؛ طول عمر روانشناختی محصول نحوه افزایش طول عمر روانشناختی محصول از منظر طراحی: مطالعه موردی مبلمان منزل جوانان در تهران [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 65-76]
  • طراحی صنعتی بررسی تاثیر الگوهای ذهنی بر ترغیب تمایل به کار گروهی در طراحان صنعتی و ارتقا کیفی طراحی، نمونه ی موردی؛ طراحی تجهیزات پزشکی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • طراحی صنعتی خوانشی بر پنداره لذت در طراحی‌صنعتی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 37-48]
  • طراحی‌گرافیک اخلاق کاربردی و طراحی گرافیک [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 17-26]
  • طراحی مسئولانه طراحی مسئولانه، طراحی محصول با هدف کمک به روان درمانی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 111-122]

ع

  • عروج تحلیل معنای قالیچه محرابی «سلیمان نبی» با روش آیکونولوژی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 99-108]
  • عصر تیموری تحلیل تطبیقی دو نگاره از بارگاه سلیمان نبی بر اساس الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 39-50]
  • عصر صفوی تحلیل تطبیقی دو نگاره از بارگاه سلیمان نبی بر اساس الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 39-50]
  • عصر صفوی گونه شناسی سفال نگاره های چندرنگ کرمان در عصر صفوی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 47-57]
  • عکاسان معاصر بررسی بازنمایی مفهوم امر آلوده‌ی ژولیا کریستوا در خودنگاره‌های عکاسان معاصر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 59-65]
  • عکاس صحنه‌پرداز عکس‌های جوئل پیتر ویتکین و ناخودآگاه جمعی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 123-130]
  • علی‌قلی خوئی راقم التصویر: بررسی ویژگی‌های رقم‌های میرزا علی‌قلی خوئی، هنرمند سیاه‌قلم‌کار عهد قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-15]
  • علی محمد اصفهانی تحلیل ساختاری و زیبایی‌شناختی چهارشومینه سرامیکی منقوش از دوره قاجار اثر استاد علی محمد اصفهانی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 77-86]
  • عمل‌آوری شنگرف * ارزیابی شیوه‌های عمل‌آوری متفاوت رنگدانه شنگرف در رسالات کتاب‌آرایی قرون 10 و 11 هجری قمری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 61-69]
  • عنوان اثر عنوان و نقاشی ایرانی؛ خوانش آیکونوگرافیک تک‌نگاره دو دلداده و پیرزن مشاطه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]

ف

  • فتورئالیسم بررسی نظریه شئ‌شدگی در آثار هنرمند فتورئالیست دان ادی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 15-24]
  • فرانسیس بیکن روان‌سنجی خلاقیت در نقاشی‌های فرانسیس بیکن [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 129-137]
  • فرم و تزئینات مطالعه تطبیقی فرم و نقش جام های فلزی مکشوفه از مارلیک و حسنلو [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 81-92]
  • فرهاد و شیرین صنیع‌الملک پوشش زنان در دو نسخه قاجاری فرهاد و شیرین صنیع‌الملک و شاهنامه عمادالکتاب از منظر افسانه چشم معصوم ارنست گامبریج [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 93-104]
  • فضای سوم مطالعه‌ی تطبیقی خوانش پسااستعماری آثار نقاشی مکتب سقاخانه ایران و گروه D در ترکیه با تکیه بر فضای سوم هومی بهابها [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 33-42]
  • فن زرین‏ فام درآمدی بر شناخت و مفهوم شناسی نقوش گیاهی کاشی های زرین فام هشت پر عصر ایلخانی برپایه نمونه های موجود در موزه آستانه مقدسه قم» [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 27-38]

ق

  • قاجار پوشش زنان در دو نسخه قاجاری فرهاد و شیرین صنیع‌الملک و شاهنامه عمادالکتاب از منظر افسانه چشم معصوم ارنست گامبریج [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 93-104]
  • قاجار تحلیل ساختاری و زیبایی‌شناختی چهارشومینه سرامیکی منقوش از دوره قاجار اثر استاد علی محمد اصفهانی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 77-86]
  • قاجار بررسی تاثیرات ادبیات غنایی بر نقوش کاشی نگاره‌های هفت رنگ موجود در کاخ موزه گلستان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 119-128]
  • قالی ایلام خوانش روابط بیش‌متنی در قالی ایلام با تکیه ‌بر آرا ژرار ژنت [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 111-121]
  • قالیچه محرابی سلیمان نبی تحلیل معنای قالیچه محرابی «سلیمان نبی» با روش آیکونولوژی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 99-108]
  • قالی لری خوانش روابط بیش‌متنی در قالی ایلام با تکیه ‌بر آرا ژرار ژنت [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 111-121]
  • قرارداد تصویری عنوان و نقاشی ایرانی؛ خوانش آیکونوگرافیک تک‌نگاره دو دلداده و پیرزن مشاطه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]
  • قلعه کوه قاین گونه شناسی سفال های نقش افزوده قلعه کوه قاین [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 89-100]
  • قوانین تداعی‌ تقابل ادراک مخاطبان اثر هنری از کشف و دگرگونی در نسبت با اصل تداعی و ساختار نشانه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 79-89]

ک

  • کاخ موزه گلستان بررسی تاثیرات ادبیات غنایی بر نقوش کاشی نگاره‌های هفت رنگ موجود در کاخ موزه گلستان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 119-128]
  • کارکردهای عکاسی نگاهی متفاوت به عکس‌های مستندنگار کرونایی: تحلیلی بر اساس نقد هنر بیردزلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 79-87]
  • کارگروهی بررسی تاثیر الگوهای ذهنی بر ترغیب تمایل به کار گروهی در طراحان صنعتی و ارتقا کیفی طراحی، نمونه ی موردی؛ طراحی تجهیزات پزشکی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • کاشی تحلیل ساختاری و زیبایی‌شناختی چهارشومینه سرامیکی منقوش از دوره قاجار اثر استاد علی محمد اصفهانی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 77-86]
  • کاشی‌نگاری هفت رنگ زیرلعابی بررسی تاثیرات ادبیات غنایی بر نقوش کاشی نگاره‌های هفت رنگ موجود در کاخ موزه گلستان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 119-128]
  • کاشی هشت پر درآمدی بر شناخت و مفهوم شناسی نقوش گیاهی کاشی های زرین فام هشت پر عصر ایلخانی برپایه نمونه های موجود در موزه آستانه مقدسه قم» [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 27-38]
  • کاغذ ابری.. عناصرطبیعی. نگارگری. قرون 4تا6 آشنایی با منشأ نقوش و عناصرطبیعی موجود در نگارگری و کاغذ ابری (با تأکید بر مرکب‌سازی و رنگ‌سازی نسخه‎های قرون4 تا6 هجری). [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 27-34]
  • کاندینسکی جایگاه نقاشی در پدیدارشناسی میشل آنری [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 91-100]
  • کرونا نگاهی متفاوت به عکس‌های مستندنگار کرونایی: تحلیلی بر اساس نقد هنر بیردزلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 79-87]
  • کشف و دگرگونی تقابل ادراک مخاطبان اثر هنری از کشف و دگرگونی در نسبت با اصل تداعی و ساختار نشانه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 79-89]
  • کینارا و کیناری مطالعه تطبیقی نقش‌مایه موجود ترکیبی زن- پرنده در هنر ایران عصر سلجوقی با هنر تمدن‌های بین‌النهرین، یونان، هند و آسیای جنوب‌شرقی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 27-36]
  • کنشگری در هنر تحلیل مفهوم هنرمند کنشگر با تکیه بر اندیشۀ هانا آرنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-25]

گ

  • گرافیک تقابل ادراک مخاطبان اثر هنری از کشف و دگرگونی در نسبت با اصل تداعی و ساختار نشانه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 79-89]
  • گرافیک دیزاین بیان انتقادی در نمونه هایی از آثار تایپوگرافی متحرک [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 69-78]
  • گروه D ترکیه مطالعه‌ی تطبیقی خوانش پسااستعماری آثار نقاشی مکتب سقاخانه ایران و گروه D در ترکیه با تکیه بر فضای سوم هومی بهابها [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 33-42]
  • گروه سقاخانه مطالعه‌ی تطبیقی خوانش پسااستعماری آثار نقاشی مکتب سقاخانه ایران و گروه D در ترکیه با تکیه بر فضای سوم هومی بهابها [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 33-42]
  • گفتمان صوفیانه تصوف و عرفان در مقام ویژگی گفتمانی رساله‌های خوشنویسی سده‌های هشتم تا یازدهم هجری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 115-124]
  • گونترکرس تحلیل تطبیقی دو نگاره از بارگاه سلیمان نبی بر اساس الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 39-50]

ل

  • لذت خوانشی بر پنداره لذت در طراحی‌صنعتی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 37-48]

م

  • مارلیک مطالعه تطبیقی فرم و نقش جام های فلزی مکشوفه از مارلیک و حسنلو [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 81-92]
  • مبلمان منزل؛ جوانان تهران نحوه افزایش طول عمر روانشناختی محصول از منظر طراحی: مطالعه موردی مبلمان منزل جوانان در تهران [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 65-76]
  • محراب نجف بازشناسی و معرفی محراب فراموش شده حرم مطهر امام علی (ع) [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 55-67]
  • محصول خوانشی بر پنداره لذت در طراحی‌صنعتی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 37-48]
  • مخاطب تقابل ادراک مخاطبان اثر هنری از کشف و دگرگونی در نسبت با اصل تداعی و ساختار نشانه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 79-89]
  • مخاطب تجربه زیبایی شناختی در هنر تعاملی (بر اساس نظریه جان دیویی) [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-15]
  • مدل ذهنی بررسی تاثیر الگوهای ذهنی بر ترغیب تمایل به کار گروهی در طراحان صنعتی و ارتقا کیفی طراحی، نمونه ی موردی؛ طراحی تجهیزات پزشکی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • مدلول‌های جدید خوانش نشانه‌شناسانه ی دو اثر احمد عالی با عنوان"خودنگاره" [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 109-118]
  • مرئی جایگاه نقاشی در پدیدارشناسی میشل آنری [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 91-100]
  • مستندنگاری نگاهی متفاوت به عکس‌های مستندنگار کرونایی: تحلیلی بر اساس نقد هنر بیردزلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 79-87]
  • میشل آنری جایگاه نقاشی در پدیدارشناسی میشل آنری [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 91-100]
  • مضامین ادبیات غنایی بررسی تاثیرات ادبیات غنایی بر نقوش کاشی نگاره‌های هفت رنگ موجود در کاخ موزه گلستان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 119-128]
  • مطالعات پسااستعماری نظریة پسااستعماری به مثابة رویکردی برای مطالعات تطبیقی هنر [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 25-31]
  • مطالعات تطبیقی هنر نظریة پسااستعماری به مثابة رویکردی برای مطالعات تطبیقی هنر [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 25-31]
  • مفاهیم شیعی درآمدی بر شناخت و مفهوم شناسی نقوش گیاهی کاشی های زرین فام هشت پر عصر ایلخانی برپایه نمونه های موجود در موزه آستانه مقدسه قم» [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 27-38]
  • مقبره تاتارلی بررسی پیکرنگاری نقاشی دیواری دوره هخامنشی در مقبره تاتارلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 67-77]
  • منشأ نقوش آشنایی با منشأ نقوش و عناصرطبیعی موجود در نگارگری و کاغذ ابری (با تأکید بر مرکب‌سازی و رنگ‌سازی نسخه‎های قرون4 تا6 هجری). [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 27-34]
  • موزه مجازی حس‌مکان در فضای حقیقی و مجازی و نقش آن در معناسازی وتجربه اثر هنری [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 71-79]
  • موزه وزیری یزد بافته های موزه وزیری از دوره صفویه تا قاجاریه [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 17-26]

ن

  • ناخودآگاه جمعی عکس‌های جوئل پیتر ویتکین و ناخودآگاه جمعی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 123-130]
  • نامرئی جایگاه نقاشی در پدیدارشناسی میشل آنری [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 91-100]
  • نخلستان پژوهشی در سنگ‌نگاره‌‌های نهبندان، نمونه موردی سنگ‌نگاره نخلستان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 49-60]
  • نشانه‌شناسی خوانش نشانه‌شناسانه ی دو اثر احمد عالی با عنوان"خودنگاره" [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 109-118]
  • نشانه شناسی اجتماعی تصویر تحلیل تطبیقی دو نگاره از بارگاه سلیمان نبی بر اساس الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 39-50]
  • نشانه و مفهوم تقابل ادراک مخاطبان اثر هنری از کشف و دگرگونی در نسبت با اصل تداعی و ساختار نشانه [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 79-89]
  • نظریۀ «ذات شناسی کاربردی« زیبایی‌شناسی معاصر بعد از جعبه‌های صابون مارک بریلوی اندی وارهول بر مبنای نظریه «هستی شناسی کاربردی» [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 101-110]
  • نقاشی دیواری بررسی پیکرنگاری نقاشی دیواری دوره هخامنشی در مقبره تاتارلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 67-77]
  • نقاشی زیرلعابی گونه شناسی سفال نگاره های چندرنگ کرمان در عصر صفوی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 47-57]
  • نقاشی ویترین بررسی نظریه شئ‌شدگی در آثار هنرمند فتورئالیست دان ادی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 15-24]
  • نقد روان‌کاوانه روان‌سنجی خلاقیت در نقاشی‌های فرانسیس بیکن [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 129-137]
  • نقد هنری زیبایی‌شناسی معاصر بعد از جعبه‌های صابون مارک بریلوی اندی وارهول بر مبنای نظریه «هستی شناسی کاربردی» [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 101-110]
  • نقش افزوده گونه شناسی سفال های نقش افزوده قلعه کوه قاین [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 89-100]
  • نقش و رنگ در ارسی مطالعه تطبیقی نقش و رنگ ارسی‌های قاجاری شهر تبریز با اردبیله تطبیقی نقش و رنگ ارسی های قاجاری شهر تبریز با اردبیل [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 87-98]
  • نقوش انسانی پژوهشی در سنگ‌نگاره‌‌های نهبندان، نمونه موردی سنگ‌نگاره نخلستان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 49-60]
  • نقوش جانوری پژوهشی در سنگ‌نگاره‌‌های نهبندان، نمونه موردی سنگ‌نگاره نخلستان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 49-60]
  • نقوش گیاهی درآمدی بر شناخت و مفهوم شناسی نقوش گیاهی کاشی های زرین فام هشت پر عصر ایلخانی برپایه نمونه های موجود در موزه آستانه مقدسه قم» [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 27-38]
  • نگارگری خوانشی هرمنوتیکی از نگارۀ «هفت‏واد» بر اساس پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر نزد هایدگر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 101-110]
  • نگاره بارگاه سلیمان تحلیل تطبیقی دو نگاره از بارگاه سلیمان نبی بر اساس الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 39-50]
  • نهبندان پژوهشی در سنگ‌نگاره‌‌های نهبندان، نمونه موردی سنگ‌نگاره نخلستان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 49-60]

و

  • واقعیّت‌های چند گانه پست‌مدرنیسم و تاثیر آن در هنر درمانی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 105-114]
  • وجود خوانشی هرمنوتیکی از نگارۀ «هفت‏واد» بر اساس پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر نزد هایدگر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 101-110]
  • وجوه اشتراک مطالعه تطبیقی فرم و نقش جام های فلزی مکشوفه از مارلیک و حسنلو [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 81-92]
  • ونگوگ تحلیل و خوانش آثار هنری بر اساس نظریه ادراک زیبایی ابن هیثم (مطالعه موردی: تابلوی شب پرستاره ونسان ونگوگ) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 125-133]

ه

  • هایدگر خوانشی هرمنوتیکی از نگارۀ «هفت‏واد» بر اساس پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر نزد هایدگر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 101-110]
  • هارپی مطالعه تطبیقی نقش‌مایه موجود ترکیبی زن- پرنده در هنر ایران عصر سلجوقی با هنر تمدن‌های بین‌النهرین، یونان، هند و آسیای جنوب‌شرقی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 27-36]
  • هانا آرنت تحلیل مفهوم هنرمند کنشگر با تکیه بر اندیشۀ هانا آرنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-25]
  • هفت‏واد خوانشی هرمنوتیکی از نگارۀ «هفت‏واد» بر اساس پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر نزد هایدگر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 101-110]
  • هنر خوانشی هرمنوتیکی از نگارۀ «هفت‏واد» بر اساس پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر نزد هایدگر [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 101-110]
  • هنر آناتولی بررسی پیکرنگاری نقاشی دیواری دوره هخامنشی در مقبره تاتارلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 67-77]
  • هنر انتزاعی جایگاه نقاشی در پدیدارشناسی میشل آنری [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 91-100]
  • هنر تعاملی تجربه زیبایی شناختی در هنر تعاملی (بر اساس نظریه جان دیویی) [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-15]
  • هنر درمانی پست‌مدرنیسم و تاثیر آن در هنر درمانی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 105-114]
  • هنر دوره قاجار راقم التصویر: بررسی ویژگی‌های رقم‌های میرزا علی‌قلی خوئی، هنرمند سیاه‌قلم‌کار عهد قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-15]
  • هنر ساسانی نماد شناسی نقشمایه شتر در هنر حکاکی دوره ساسانی(با تاکید بر 55 نمونه از آثار سرنمون) [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 35-45]
  • هنر سلجوقی مطالعه تطبیقی نقش‌مایه موجود ترکیبی زن- پرنده در هنر ایران عصر سلجوقی با هنر تمدن‌های بین‌النهرین، یونان، هند و آسیای جنوب‌شرقی [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 27-36]
  • هنرمند کنشگر تحلیل مفهوم هنرمند کنشگر با تکیه بر اندیشۀ هانا آرنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-25]
  • هنر هخامنشی بررسی پیکرنگاری نقاشی دیواری دوره هخامنشی در مقبره تاتارلی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 67-77]
  • هومی بهابها مطالعه‌ی تطبیقی خوانش پسااستعماری آثار نقاشی مکتب سقاخانه ایران و گروه D در ترکیه با تکیه بر فضای سوم هومی بهابها [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 33-42]

ی

  • یشت 14 نماد شناسی نقشمایه شتر در هنر حکاکی دوره ساسانی(با تاکید بر 55 نمونه از آثار سرنمون) [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 35-45]