نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرایه‌های هنر ایرانی-اسلامی اسطوره‌شناسی تمثیلی آرایه‌‌های کاخ چهلستون اصفهان [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 93-104]
  • آرتور اپم پوپ کاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشده‌ای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
  • آشنایی‌زدایی تحلیل انواع گونه‌های هنجار گریزی در برخی از نقاشی‌های مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
  • آلبرشت دورر بررسی آثار و دیدگاه طبیعت‌گرایانه‌ی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
  • آل‌بویه بازشناسی طراحی فرهنگ‌محور در منسوجات عصر آل‌بویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچه‌های تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
  • آناهیتا تبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]

ا

  • احساس امنیت چیدمان فضایی پارک‌های شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
  • ارامنه سیرک پژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنه‌ی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
  • اردشیر بابکان تبارشناسی مفهوم شاهی در نقش‌برجسته‌های اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
  • ارزش زیباشناختی «تبیین مولفه‌های زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
  • ارزش نشانه تولید و تفسیر نشانه ‎ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ‎ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
  • ارزیابی شاخصه های حسی کاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
  • ازاره بررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازاره‌های کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازاره‌های موجود در نگاره‌های نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
  • اسطوره‌شناسی مطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
  • اسطوره‌شناسی تمثیلی اسطوره‌شناسی تمثیلی آرایه‌‌های کاخ چهلستون اصفهان [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 93-104]
  • اسطوره‌شناسی تمثیلی مطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
  • اسلوب سیاه‌قلم بازشناسی عنصر بصری خط در سیاه ‌قلم‌های مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
  • اسلیمی تبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
  • اصفهانِ صفوی واکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگاره‌های کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
  • اصول شناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
  • اقتباس ادبی مطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
  • اکتیویسم هنری بازشناسی کنش‌ورزی سیاسی هنر زیست‌محیطی معاصر با رویکرد ارج‏شناسی در نظریه‌‏انتقادی (مطالعه‌موردی: اکتیویسم لیبریت‌تیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
  • اکولوژیک ‏آرت بازشناسی کنش‌ورزی سیاسی هنر زیست‌محیطی معاصر با رویکرد ارج‏شناسی در نظریه‌‏انتقادی (مطالعه‌موردی: اکتیویسم لیبریت‌تیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
  • الگوی کنشی تحلیل ساختار روایت در متن و نگاره‌ جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
  • الگوی گل‌وبوته تحلیل«انطباق‌پذیری فرهنگی» بر بستر قالی‌های «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچه‌های غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گل‌وبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
  • امامزاده طیب و طاهر بازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
  • امر والا تحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقع‌گرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
  • اهورامزدا تبارشناسی مفهوم شاهی در نقش‌برجسته‌های اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]

ب

  • بازشناسی از کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
  • بازنمایی مطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
  • بازنمایی از کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
  • بازنمایی تحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقع‌گرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
  • بازنمایی موجودات زنده بازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
  • بافته‌های داری تحلیل«انطباق‌پذیری فرهنگی» بر بستر قالی‌های «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچه‌های غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گل‌وبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
  • برجسته‌سازی تحلیل انواع گونه‌های هنجار گریزی در برخی از نقاشی‌های مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
  • برداشت ذهنی مطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
  • بزلر هفشجان پژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنه‌ی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
  • بزم واکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگاره‌های کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
  • بلوچی‌دوزی مقایسۀ هنر بلوچی‌دوزی‌ ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقش‌پردازی، رنگ‌بندی و تکنیک‌های دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
  • به ‏رسمیت‏ شناختن بازشناسی کنش‌ورزی سیاسی هنر زیست‌محیطی معاصر با رویکرد ارج‏شناسی در نظریه‌‏انتقادی (مطالعه‌موردی: اکتیویسم لیبریت‌تیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
  • بیش‌متنیت خوانش بیش‌متنی نگاره مثنی‌برداری‌شده «نقاش نشسته» کمال‌الدین بهزاد (فریر،32.28) از نقاشی «کاتب نشسته» جنتیله بلینی (گاردنر، P15e8) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 27-36]

پ

  • پارادایم اثباتی تحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 17-26]
  • پارچة محرمات پیش‎دامن (پیش‎بند) اصناف دوره‎گرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخ‎گلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
  • پارچه تابوت بازشناسی طراحی فرهنگ‌محور در منسوجات عصر آل‌بویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچه‌های تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
  • پارچه‌‌های غیاث تحلیل«انطباق‌پذیری فرهنگی» بر بستر قالی‌های «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچه‌های غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گل‌وبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
  • پارک تپه‌باشی چیدمان فضایی پارک‌های شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
  • پارک‌های شهری چیدمان فضایی پارک‌های شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
  • پوستر فیلم «درام» در برگزیده‌ای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعه‌ای در چهارچوب روایت‌شناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
  • پوشاک اصناف دوره‌گرد پیش‎دامن (پیش‎بند) اصناف دوره‎گرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخ‎گلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
  • پیش‌دامن پیش‎دامن (پیش‎بند) اصناف دوره‎گرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخ‎گلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
  • پیشینه خط گلزار بنیان‌های بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
  • پیکرنگاری درباری تفسیر انتقادی بازآفرینی نقش‌مایه فتحعلی‌شاه در آثار هنرمندان معاصر ایران باتوجه به «پیکرنگاری درباری قاجار» [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 105-117]

ت

  • تاثیرگذاری هنر ساسانی تحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 17-26]
  • تاریخ‌گرایی‌نوین تفسیر انتقادی بازآفرینی نقش‌مایه فتحعلی‌شاه در آثار هنرمندان معاصر ایران باتوجه به «پیکرنگاری درباری قاجار» [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 105-117]
  • تبارکاوی تبارکاوی یک صحنه‌ی اسطوره‌ای-تاریخی: فانتزیِ مهمانی زلیخا [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 65-76]
  • تجربه ارزشمندی کاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
  • تجهیزات آموزشی شناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
  • تخت گونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • تذهیب مطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفه‌های تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
  • تذهیب تیموری مطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفه‌های تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
  • تذهیب صفوی مطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفه‌های تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
  • تذهیب گورکانی مطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفه‌های تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
  • ترامتنیت تحلیل نگاره سفینة‌النجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
  • ترس از جرم چیدمان فضایی پارک‌های شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
  • ترکیب رنگ مقایسۀ هنر بلوچی‌دوزی‌ ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقش‌پردازی، رنگ‌بندی و تکنیک‌های دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
  • تزئینات معماری بنیان‌های بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
  • تصویرسازی بررسی آثار و دیدگاه طبیعت‌گرایانه‌ی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
  • تفکرطراحی به سوی بازاندیشی تفکرطراحی از دریچه قابلیت [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-17]
  • تکنیک‌دوخت مقایسۀ هنر بلوچی‌دوزی‌ ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقش‌پردازی، رنگ‌بندی و تکنیک‌های دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
  • تنکه تبیین نقش در تنکه کوبه‌های قلم‌زنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
  • تیم لب تولید و تفسیر نشانه ‎ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ‎ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]

ج

  • جستجوی مکان اصیل کاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشده‌ای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
  • جنتیله بلینی خوانش بیش‌متنی نگاره مثنی‌برداری‌شده «نقاش نشسته» کمال‌الدین بهزاد (فریر،32.28) از نقاشی «کاتب نشسته» جنتیله بلینی (گاردنر، P15e8) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 27-36]
  • جنسیت تبارکاوی یک صحنه‌ی اسطوره‌ای-تاریخی: فانتزیِ مهمانی زلیخا [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 65-76]
  • جنی ساویل خوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]

چ

  • چهارچوب شناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
  • چهارمحال و بختیاری پژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنه‌ی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
  • چیدمان (نحو) فضا چیدمان فضایی پارک‌های شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]

خ

  • خاندان صفی بازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
  • خستگی چشم بررسی عوامل تاثیرگذار بر روان‌خوانی تایپ‌های حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
  • خط افق پیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال‎ نگاره ‎های سلجوقی تا نسخه ‎نگاره ‎های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
  • خطِّ نستعلیق اصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
  • خطوط تزئینی بنیان‌های بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
  • خوانایی بررسی عوامل تاثیرگذار بر روان‌خوانی تایپ‌های حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
  • خوشنویسی اصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
  • خوشنویسی ایرانی بنیان‌های بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]

د

  • دانش طراحی استخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
  • درام «درام» در برگزیده‌ای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعه‌ای در چهارچوب روایت‌شناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
  • درخت زندگی مطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
  • درک کیفی محصول کاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
  • دریا تحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقع‌گرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
  • دستمال یزدی پیش‎دامن (پیش‎بند) اصناف دوره‎گرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخ‎گلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
  • دورة تیموری بررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازاره‌های کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازاره‌های موجود در نگاره‌های نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
  • دوره تانگ مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
  • دوره سامانی مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
  • دوره ی اول ابتدایی شناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
  • دیدن-در از کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]

ر

  • رئالیسم تحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقع‌گرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
  • راوی سینمایی «درام» در برگزیده‌ای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعه‌ای در چهارچوب روایت‌شناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
  • رمزگان تولید و تفسیر نشانه ‎ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ‎ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
  • رنسانس شمالی بررسی آثار و دیدگاه طبیعت‌گرایانه‌ی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
  • روان‌خوانی بررسی عوامل تاثیرگذار بر روان‌خوانی تایپ‌های حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
  • روایت در نگارگری تحلیل ساختار روایت در متن و نگاره‌ جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
  • روایت‌شناسی «درام» در برگزیده‌ای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعه‌ای در چهارچوب روایت‌شناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
  • روش شناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
  • روش‌تحقیق هنر تحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 17-26]
  • روندیابی به سوی بازاندیشی تفکرطراحی از دریچه قابلیت [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-17]

ز

  • زاویه قلم‌گذاری اصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
  • زنبق تبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
  • زیباشناسی زشتی «تبیین مولفه‌های زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]

ژ

  • ژان بودریار تولید و تفسیر نشانه ‎ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ‎ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
  • ژرار ژنت خوانش بیش‌متنی نگاره مثنی‌برداری‌شده «نقاش نشسته» کمال‌الدین بهزاد (فریر،32.28) از نقاشی «کاتب نشسته» جنتیله بلینی (گاردنر، P15e8) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 27-36]
  • ژرار ژنت تحلیل نگاره سفینة‌النجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]

س

  • ساسانیان تبارشناسی مفهوم شاهی در نقش‌برجسته‌های اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
  • سرعت خواندن بررسی عوامل تاثیرگذار بر روان‌خوانی تایپ‌های حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
  • سفال چانگشا مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
  • سفال ‎نگاره‎ های سلجوقی پیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال‎ نگاره ‎های سلجوقی تا نسخه ‎نگاره ‎های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
  • سفال نیشابور تحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 17-26]
  • سفال نیشابور مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
  • سفینة‌النجات تحلیل نگاره سفینة‌النجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
  • سنگ قبر پژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنه‌ی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
  • سوژه از کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
  • سوسن تبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]

ش

  • شاهنامه تهماسبی گونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • شاهی تبارشناسی مفهوم شاهی در نقش‌برجسته‌های اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
  • شخصیت محصول کاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
  • شرفه مطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفه‌های تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
  • شفیع عباسی بازشناسی عنصر بصری خط در سیاه ‌قلم‌های مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]

ص

  • صرفه‌جویی نقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]

ط

  • طبیعت‌گرایی بررسی آثار و دیدگاه طبیعت‌گرایانه‌ی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
  • طراحی استخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
  • طراحی شناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
  • طراحی احساس گرا کاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
  • طراحی پایدار نقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]
  • طراحی فرهنگ‌محور بازشناسی طراحی فرهنگ‌محور در منسوجات عصر آل‌بویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچه‌های تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
  • طراحی محصول نقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]
  • طراحی مشارکتی شناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
  • طرح و نقش پژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنه‌ی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]

ظ

  • ظفرنامه تیموری تحلیل ساختار روایت در متن و نگاره‌ جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]

ع

  • عجایب المخلوقات بازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
  • عکاسی صحنه پردازی شده مطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
  • علم طراحی استخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
  • عناصر جلوس گونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • عنصر خط بازشناسی عنصر بصری خط در سیاه ‌قلم‌های مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]

ف

  • فانتزی تبارکاوی یک صحنه‌ی اسطوره‌ای-تاریخی: فانتزیِ مهمانی زلیخا [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 65-76]
  • فتحعلی‌شاه قاجار تفسیر انتقادی بازآفرینی نقش‌مایه فتحعلی‌شاه در آثار هنرمندان معاصر ایران باتوجه به «پیکرنگاری درباری قاجار» [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 105-117]
  • فردریش کروزر مطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
  • فرهنگ نقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]
  • فضای تصویر پیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال‎ نگاره ‎های سلجوقی تا نسخه ‎نگاره ‎های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
  • فونت فارسی بررسی عوامل تاثیرگذار بر روان‌خوانی تایپ‌های حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]

ق

  • قابلیت سازمانی به سوی بازاندیشی تفکرطراحی از دریچه قابلیت [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-17]
  • قابلیت‌های طراحانه به سوی بازاندیشی تفکرطراحی از دریچه قابلیت [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-17]
  • قلم‌زنی تبیین نقش در تنکه کوبه‌های قلم‌زنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
  • قم بازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]

ک

  • کاخ چهلستون اسطوره‌شناسی تمثیلی آرایه‌‌های کاخ چهلستون اصفهان [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 93-104]
  • کاخ چهلستون واکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگاره‌های کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
  • کارناوال خوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
  • کاشی زرین فام بازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
  • کاشی‌کاری بررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازاره‌های کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازاره‌های موجود در نگاره‌های نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
  • کانت تحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقع‌گرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
  • کروزر اسطوره‌شناسی تمثیلی آرایه‌‌های کاخ چهلستون اصفهان [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 93-104]
  • کلوایکا «تبیین مولفه‌های زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
  • کمال‌الدین بهزاد خوانش بیش‌متنی نگاره مثنی‌برداری‌شده «نقاش نشسته» کمال‌الدین بهزاد (فریر،32.28) از نقاشی «کاتب نشسته» جنتیله بلینی (گاردنر، P15e8) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 27-36]
  • کوبه تبیین نقش در تنکه کوبه‌های قلم‌زنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
  • کوفی معقلی بنیان‌های بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
  • کیف در مدرسه شناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]

گ

  • گروتسک خوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
  • گروه آزاد واکاوی شکل‌گیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاه‌های برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
  • گریماس تحلیل ساختار روایت در متن و نگاره‌ جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
  • گشتالت مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
  • گفتمانِ اقتصادی-سیاسی واکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگاره‌های کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
  • گل و مرغ تبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
  • گونه شناسی گونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]

ل

  • لایه‌های روایی «درام» در برگزیده‌ای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعه‌ای در چهارچوب روایت‌شناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
  • لیچ تحلیل انواع گونه‌های هنجار گریزی در برخی از نقاشی‌های مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]

م

  • مؤسسۀ هنر شیکاگو کاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشده‌ای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
  • مثنی‌برداری خوانش بیش‌متنی نگاره مثنی‌برداری‌شده «نقاش نشسته» کمال‌الدین بهزاد (فریر،32.28) از نقاشی «کاتب نشسته» جنتیله بلینی (گاردنر، P15e8) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 27-36]
  • محمد شفیع اصفهانی بازشناسی عنصر بصری خط در سیاه ‌قلم‌های مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
  • محمدعلی رجبی تحلیل نگاره سفینة‌النجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
  • مخاطبِ فراکلاسیک از کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
  • مخاطبِ کلاسیک از کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
  • مدل شناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
  • مرقع اصناف پیش‎دامن (پیش‎بند) اصناف دوره‎گرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخ‎گلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
  • مسجد جامع عباسی اصفهان کاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشده‌ای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
  • مصرف واکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگاره‌های کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
  • مطالعات طراحی استخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
  • مکتب اصفهان بازشناسی عنصر بصری خط در سیاه ‌قلم‌های مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
  • مکتب بغداد پیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال‎ نگاره ‎های سلجوقی تا نسخه ‎نگاره ‎های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
  • منسوجات تدفینی بازشناسی طراحی فرهنگ‌محور در منسوجات عصر آل‌بویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچه‌های تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
  • مهمانی زلیخا تبارکاوی یک صحنه‌ی اسطوره‌ای-تاریخی: فانتزیِ مهمانی زلیخا [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 65-76]
  • میخائیل باختین خوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
  • میرعلی‌هروی اصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]

ن

  • ناخودآگاه جمعی تبارکاوی یک صحنه‌ی اسطوره‌ای-تاریخی: فانتزیِ مهمانی زلیخا [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 65-76]
  • ناصرالدین‌شاه قاجار پیش‎دامن (پیش‎بند) اصناف دوره‎گرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخ‎گلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
  • نخستین نمایشگاه هنر مفهومی ایران واکاوی شکل‌گیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاه‌های برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
  • نسخ خطی مصور بررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازاره‌های کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازاره‌های موجود در نگاره‌های نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
  • نظریه‎‎ انتقادی بازشناسی کنش‌ورزی سیاسی هنر زیست‌محیطی معاصر با رویکرد ارج‏شناسی در نظریه‌‏انتقادی (مطالعه‌موردی: اکتیویسم لیبریت‌تیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
  • نظریه گفتمان تبیین گفتمان‌های غالب در شکل‌گیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
  • نقاشی خوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
  • نقاشی تحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقع‌گرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
  • نقاشی ایران تبارکاوی یک صحنه‌ی اسطوره‌ای-تاریخی: فانتزیِ مهمانی زلیخا [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 65-76]
  • نقاشی ایرانی پیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال‎ نگاره ‎های سلجوقی تا نسخه ‎نگاره ‎های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
  • نقاشی ایلخانی پیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال‎ نگاره ‎های سلجوقی تا نسخه ‎نگاره ‎های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
  • نقاشی گل و مرغ بازشناسی عنصر بصری خط در سیاه ‌قلم‌های مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
  • نقاشی مدرن تحلیل انواع گونه‌های هنجار گریزی در برخی از نقاشی‌های مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
  • نقش تبیین نقش در تنکه کوبه‌های قلم‌زنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
  • نقش‌برجسته تبارشناسی مفهوم شاهی در نقش‌برجسته‌های اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
  • نقش‌مایه ویسبوبیس مطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
  • نقطه اصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
  • نقوش بلوچی مقایسۀ هنر بلوچی‌دوزی‌ ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقش‌پردازی، رنگ‌بندی و تکنیک‌های دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
  • نقوش سفال مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
  • نقوش هندسی بررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازاره‌های کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازاره‌های موجود در نگاره‌های نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
  • نگارگری تحلیل نگاره سفینة‌النجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
  • نگاره ها گونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • نمایشگاه آبی واکاوی شکل‌گیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاه‌های برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
  • نمایشگاه گنج و گستره واکاوی شکل‌گیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاه‌های برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
  • نورمن فرکلاف تبیین گفتمان‌های غالب در شکل‌گیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
  • نیمۀ دوم سدۀ دوازدهم هجری تحلیل«انطباق‌پذیری فرهنگی» بر بستر قالی‌های «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچه‌های غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گل‌وبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]

و

  • وانمایی تولید و تفسیر نشانه ‎ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ‎ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
  • ویژگی‌های زیباشناختی «تبیین مولفه‌های زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]

ه

  • هنجار گریزی تحلیل انواع گونه‌های هنجار گریزی در برخی از نقاشی‌های مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
  • هنر آل‌بویه بازشناسی طراحی فرهنگ‌محور در منسوجات عصر آل‌بویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچه‌های تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
  • هنر پیشااسلامی تبیین گفتمان‌های غالب در شکل‌گیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
  • هنر تعاملی تولید و تفسیر نشانه ‎ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ‎ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
  • هنر تمثیلی اسطوره‌شناسی تمثیلی آرایه‌‌های کاخ چهلستون اصفهان [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 93-104]
  • هنر عربستان تبیین گفتمان‌های غالب در شکل‌گیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
  • هنر قرن 15م بررسی آثار و دیدگاه طبیعت‌گرایانه‌ی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
  • هنر گورکانیان هند تحلیل«انطباق‌پذیری فرهنگی» بر بستر قالی‌های «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچه‌های غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گل‌وبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
  • هنر معاصر تفسیر انتقادی بازآفرینی نقش‌مایه فتحعلی‌شاه در آثار هنرمندان معاصر ایران باتوجه به «پیکرنگاری درباری قاجار» [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 105-117]
  • هنر معاصر بازشناسی کنش‌ورزی سیاسی هنر زیست‌محیطی معاصر با رویکرد ارج‏شناسی در نظریه‌‏انتقادی (مطالعه‌موردی: اکتیویسم لیبریت‌تیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
  • هنر معاصر «تبیین مولفه‌های زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
  • هنر مفهومی واکاوی شکل‌گیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاه‌های برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]

ی

  • یزد تبیین نقش در تنکه کوبه‌های قلم‌زنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]