آرتور اپم پوپکاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشدهای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
آشناییزداییتحلیل انواع گونههای هنجار گریزی در برخی از نقاشیهای مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
آلبرشت دورربررسی آثار و دیدگاه طبیعتگرایانهی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
آلبویهبازشناسی طراحی فرهنگمحور در منسوجات عصر آلبویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچههای تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
آناهیتاتبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
ا
احساس امنیتچیدمان فضایی پارکهای شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
ارامنه سیرکپژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنهی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
اردشیر بابکانتبارشناسی مفهوم شاهی در نقشبرجستههای اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
ارزش زیباشناختی«تبیین مولفههای زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
ارزش نشانهتولید و تفسیر نشانه ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
ارزیابی شاخصه های حسیکاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
ازارهبررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازارههای کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازارههای موجود در نگارههای نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
اسطورهشناسیمطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
اسطورهشناسی تمثیلیمطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
اسلوب سیاهقلمبازشناسی عنصر بصری خط در سیاه قلمهای مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
اسلیمیتبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
اصفهانِ صفویواکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگارههای کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
اصولشناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
اقتباس ادبیمطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
اکتیویسم هنریبازشناسی کنشورزی سیاسی هنر زیستمحیطی معاصر با رویکرد ارجشناسی در نظریهانتقادی (مطالعهموردی: اکتیویسم لیبریتتیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
اکولوژیک آرتبازشناسی کنشورزی سیاسی هنر زیستمحیطی معاصر با رویکرد ارجشناسی در نظریهانتقادی (مطالعهموردی: اکتیویسم لیبریتتیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
الگوی کنشیتحلیل ساختار روایت در متن و نگاره جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
الگوی گلوبوتهتحلیل«انطباقپذیری فرهنگی» بر بستر قالیهای «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچههای غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گلوبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
امامزاده طیب و طاهربازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
امر والاتحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقعگرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
اهورامزداتبارشناسی مفهوم شاهی در نقشبرجستههای اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
ب
بازشناسیاز کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
بازنماییمطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
بازنماییاز کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
بازنماییتحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقعگرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
بازنمایی موجودات زندهبازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
بافتههای داریتحلیل«انطباقپذیری فرهنگی» بر بستر قالیهای «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچههای غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گلوبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
برجستهسازیتحلیل انواع گونههای هنجار گریزی در برخی از نقاشیهای مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
برداشت ذهنیمطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
بزلر هفشجانپژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنهی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
بزمواکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگارههای کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
بلوچیدوزیمقایسۀ هنر بلوچیدوزی ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقشپردازی، رنگبندی و تکنیکهای دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
به رسمیت شناختنبازشناسی کنشورزی سیاسی هنر زیستمحیطی معاصر با رویکرد ارجشناسی در نظریهانتقادی (مطالعهموردی: اکتیویسم لیبریتتیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
تجربه ارزشمندیکاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
تجهیزات آموزشیشناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
تختگونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
تذهیبمطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفههای تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
تذهیب تیموریمطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفههای تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
تذهیب صفویمطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفههای تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
تذهیب گورکانیمطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفههای تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
ترامتنیتتحلیل نگاره سفینةالنجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
ترس از جرمچیدمان فضایی پارکهای شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
ترکیب رنگمقایسۀ هنر بلوچیدوزی ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقشپردازی، رنگبندی و تکنیکهای دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
تزئینات معماریبنیانهای بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
تصویرسازیبررسی آثار و دیدگاه طبیعتگرایانهی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
تفکرطراحیبه سوی بازاندیشی تفکرطراحی از دریچه قابلیت [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-17]
تکنیکدوختمقایسۀ هنر بلوچیدوزی ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقشپردازی، رنگبندی و تکنیکهای دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
تنکهتبیین نقش در تنکه کوبههای قلمزنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
تیم لبتولید و تفسیر نشانه ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
ج
جستجوی مکان اصیلکاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشدهای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
جنی ساویلخوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
چ
چهارچوبشناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
چهارمحال و بختیاریپژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنهی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
چیدمان (نحو) فضاچیدمان فضایی پارکهای شهری؛ تعیین نقاط القا کننده حس ترس از جرم (مطالعه موردی: پارک تپه باشی شهر نقده) [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 157-170]
خ
خاندان صفیبازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
خستگی چشمبررسی عوامل تاثیرگذار بر روانخوانی تایپهای حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
خط افقپیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال نگاره های سلجوقی تا نسخه نگاره های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
خطِّ نستعلیقاصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
خطوط تزئینیبنیانهای بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
خواناییبررسی عوامل تاثیرگذار بر روانخوانی تایپهای حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
خوشنویسیاصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
خوشنویسی ایرانیبنیانهای بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
د
دانش طراحیاستخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
درام«درام» در برگزیدهای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعهای در چهارچوب روایتشناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
درخت زندگیمطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
درک کیفی محصولکاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
دریاتحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقعگرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
دستمال یزدیپیشدامن (پیشبند) اصناف دورهگرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخگلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
دورة تیموریبررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازارههای کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازارههای موجود در نگارههای نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
دوره تانگمطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
دوره سامانیمطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
دوره ی اول ابتداییشناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
دیدن-دراز کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
ر
رئالیسمتحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقعگرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
راوی سینمایی«درام» در برگزیدهای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعهای در چهارچوب روایتشناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
رمزگانتولید و تفسیر نشانه ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
رنسانس شمالیبررسی آثار و دیدگاه طبیعتگرایانهی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
روانخوانیبررسی عوامل تاثیرگذار بر روانخوانی تایپهای حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
روایت در نگارگریتحلیل ساختار روایت در متن و نگاره جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
روایتشناسی«درام» در برگزیدهای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعهای در چهارچوب روایتشناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
روششناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
روشتحقیق هنرتحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 17-26]
روندیابیبه سوی بازاندیشی تفکرطراحی از دریچه قابلیت [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-17]
ز
زاویه قلمگذاریاصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
زنبقتبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
زیباشناسی زشتی«تبیین مولفههای زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
ژ
ژان بودریارتولید و تفسیر نشانه ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
ژرار ژنتتحلیل نگاره سفینةالنجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
س
ساسانیانتبارشناسی مفهوم شاهی در نقشبرجستههای اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
سرعت خواندنبررسی عوامل تاثیرگذار بر روانخوانی تایپهای حوزه چاپ بر اساس عادت خواننده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 91-102]
سفال چانگشامطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
سفال نگاره های سلجوقیپیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال نگاره های سلجوقی تا نسخه نگاره های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
سفال نیشابورتحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 17-26]
سفال نیشابورمطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
سفینةالنجاتتحلیل نگاره سفینةالنجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
سنگ قبرپژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنهی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
سوژهاز کلاسیک به فراکلاسیک:جستاری در جایگاهِ مخاطب در رویکردِ دومینیک مَک آیوِر لوپِس [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 19-26]
سوسنتبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
ش
شاهنامه تهماسبیگونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
شاهیتبارشناسی مفهوم شاهی در نقشبرجستههای اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
شخصیت محصولکاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
شرفهمطالعه تطبیقی ساختار شرفه در تذهیب مکاتب تیموری و صفوی و تأثیر آن بر شرفههای تذهیب گورکانی [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 21-33]
شفیع عباسیبازشناسی عنصر بصری خط در سیاه قلمهای مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
ص
صرفهجویینقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفهجویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]
ط
طبیعتگراییبررسی آثار و دیدگاه طبیعتگرایانهی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
طراحیاستخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
طراحیشناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
طراحی احساس گراکاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 37-44]
طراحی پایدارنقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفهجویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]
طراحی فرهنگمحوربازشناسی طراحی فرهنگمحور در منسوجات عصر آلبویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچههای تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
طراحی محصولنقش طراحی در نهادینه کردن فرهنگ صرفهجویی در نوجوانان با محوریت پایداری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 147-157]
طراحی مشارکتیشناسایی اصول اجرایی در طراحی مشارکتی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 111-122]
طرح و نقشپژوهشی در طرح و نقش سنگ قبرهای گورستان بُزلَر هفشجان و قبرستان ارامنهی سیرَک با رویکرد تطبیقی-تحلیلی (با تاکید بر طرح و نقوش گیاهی و حیوانی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 127-139]
ظ
ظفرنامه تیموریتحلیل ساختار روایت در متن و نگاره جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
ع
عجایب المخلوقاتبازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
عکاسی صحنه پردازی شدهمطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-80]
علم طراحیاستخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-15]
عناصر جلوسگونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
عنصر خطبازشناسی عنصر بصری خط در سیاه قلمهای مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
کاخ چهلستونواکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگارههای کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
کارناوالخوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
کاشی زرین فامبازشناسی فرم و مضمون موجودات زنده غیر انسانی در کاشی های زرین فام امامزاده علی بن جعفر قم [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 133-142]
کاشیکاریبررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازارههای کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازارههای موجود در نگارههای نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
کانتتحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقعگرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
کوبهتبیین نقش در تنکه کوبههای قلمزنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
کوفی معقلیبنیانهای بصری خط گلزار در هنر ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 115-131]
کیف در مدرسهشناسایی و تبیین مولفه های طراحی تجهیزات فضای آموزشی مدارس جهت اجرای طرح کیف در مدرسه (نمونه موردی دوره ی اول ابتدایی) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 89-100]
گ
گروتسکخوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
گروه آزادواکاوی شکلگیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاههای برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
گریماستحلیل ساختار روایت در متن و نگاره جنگ تیمور با سلطان محمود والی هندوستان بر مبنای الگوی کنشی گریماس [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 41-51]
گشتالتمطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
گفتمانِ اقتصادی-سیاسیواکاوی مضامین پنهان مجالس بزم در دیوارنگارههای کوچک تالار مرکزی کاخ چهلستون [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 143-155]
گل و مرغتبارشناسی گل سوسن (زنبق) در گل و مرغ ایرانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 135-146]
گونه شناسیگونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
ل
لایههای روایی«درام» در برگزیدهای از پوسترهای سینمای ایران: مطالعهای در چهارچوب روایتشناسی ساختارگرا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 141-154]
لیچتحلیل انواع گونههای هنجار گریزی در برخی از نقاشیهای مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
م
مؤسسۀ هنر شیکاگوکاشی شمارۀ ۱۱۸۶- ۱۹۲۶ مؤسسۀ هنر شیکاگو: گمشدهای از جلوخان مسجد جامع عباسی اصفهان [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-63]
ناصرالدینشاه قاجارپیشدامن (پیشبند) اصناف دورهگرد عصر ناصری بر پایۀ مرقعات اصناف در کاخگلستان و موزۀ بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 77-88]
نخستین نمایشگاه هنر مفهومی ایرانواکاوی شکلگیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاههای برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
نسخ خطی مصوربررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازارههای کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازارههای موجود در نگارههای نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
نظریه انتقادیبازشناسی کنشورزی سیاسی هنر زیستمحیطی معاصر با رویکرد ارجشناسی در نظریهانتقادی (مطالعهموردی: اکتیویسم لیبریتتیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
نظریه گفتمانتبیین گفتمانهای غالب در شکلگیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
نقاشیخوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 81-91]
نقاشیتحلیل بازنمایی دریا در نقاشی واقعگرا مبتنی بر مفهوم امر والا در فلسفۀ کانت (مورد مطالعاتی: آثار برگزیدۀ قرن نوزدهم اروپا و امریکا) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-15]
نقاشی ایرانیپیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال نگاره های سلجوقی تا نسخه نگاره های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
نقاشی ایلخانیپیدایی خط افق در نقاشی با نگاه به سفال نگاره های سلجوقی تا نسخه نگاره های ایلخانی [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 97-109]
نقاشی گل و مرغبازشناسی عنصر بصری خط در سیاه قلمهای مرقوم شفیع عباسی محفوظ در موزه بریتانیا [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 65-76]
نقاشی مدرنتحلیل انواع گونههای هنجار گریزی در برخی از نقاشیهای مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
نقشتبیین نقش در تنکه کوبههای قلمزنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
نقشبرجستهتبارشناسی مفهوم شاهی در نقشبرجستههای اردشیر بابکان [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 115-126]
نقشمایه ویسبوبیسمطالعه نقش درخت ویسبوبیش در ترمه کرمانی دوره قاجار از منظر اسطوره شناسی تمثیلی کروزر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-89]
نقطهاصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها * [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 119-128]
نقوش بلوچیمقایسۀ هنر بلوچیدوزی ایران و پاکستان از نظر شیوۀ نقشپردازی، رنگبندی و تکنیکهای دوخت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 101-113]
نقوش سفالمطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 45-55]
نقوش هندسیبررسی و و مقایسه نقوش هندسی ازارههای کاشی ابنیه دورة تیموری ایران با ازارههای موجود در نگارههای نسخ خطی مصور همزمان [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 85-96]
نگارگریتحلیل نگاره سفینةالنجات اثر محمدعلی رجبی بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 29-40]
نگاره هاگونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی. [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
نمایشگاه آبیواکاوی شکلگیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاههای برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
نمایشگاه گنج و گسترهواکاوی شکلگیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاههای برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
نورمن فرکلافتبیین گفتمانهای غالب در شکلگیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
نیمۀ دوم سدۀ دوازدهم هجریتحلیل«انطباقپذیری فرهنگی» بر بستر قالیهای «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچههای غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گلوبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
و
وانماییتولید و تفسیر نشانه ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
ویژگیهای زیباشناختی«تبیین مولفههای زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
ه
هنجار گریزیتحلیل انواع گونههای هنجار گریزی در برخی از نقاشیهای مدرن بر اساس الگوی لیچ [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 123-133]
هنر آلبویهبازشناسی طراحی فرهنگمحور در منسوجات عصر آلبویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچههای تدفینی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 129-138]
هنر پیشااسلامیتبیین گفتمانهای غالب در شکلگیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
هنر تعاملیتولید و تفسیر نشانه ها در هنر تعاملی بر اساس نظریه ی بودریار، مورد مطالعاتی آثار گروه تیم لب [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-71]
هنر عربستانتبیین گفتمانهای غالب در شکلگیری هنر پیشااسلامی عربستان با رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 53-63]
هنر قرن 15مبررسی آثار و دیدگاه طبیعتگرایانهی آلبرشت دورر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 103-114]
هنر گورکانیان هندتحلیل«انطباقپذیری فرهنگی» بر بستر قالیهای «طرح گلستان» سدۀ دوازدهم هجری از ورای پارچههای غیاث در دورۀ صفوی و منسوجات «گلوبوته دار» گورکانیان هند [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]
هنر معاصرتفسیر انتقادی بازآفرینی نقشمایه فتحعلیشاه در آثار هنرمندان معاصر ایران باتوجه به «پیکرنگاری درباری قاجار» [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 105-117]
هنر معاصربازشناسی کنشورزی سیاسی هنر زیستمحیطی معاصر با رویکرد ارجشناسی در نظریهانتقادی (مطالعهموردی: اکتیویسم لیبریتتیت و سمفونی درختان آبی) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 31-43]
هنر معاصر«تبیین مولفههای زیباشناسی زشتی بر اساس کلوایکا اثر ویم دلووی» [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-28]
هنر مفهومیواکاوی شکلگیری جریان هنر مفهومی در ایران با تاکید بر اولین نمایشگاههای برگزار شده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-19]
ی
یزدتبیین نقش در تنکه کوبههای قلمزنی شده شهر یزد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 45-59]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد