آگاهیسوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
آموزش برخطبررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
آموزش مثبتبررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
آینده پژوهی هنرعلل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
ا
ابراهیمسلطانتبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامهی تیموری با تکیه بر متون اسبشناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
ابژکتیوسوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
اپوخهیک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
استایلمفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
استعاره بصرینوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
اسکندرمعناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
اصول نئوپلاستیسیزمانطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
اطلاق جنسیتکلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
اعتمادالسلطنهآگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
افقیک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
اقتباساقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
امارات متحده عربیتغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
امشاسپندانپیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
انتزاعیک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
انذار و تبشیرمطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگارههای اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
ایران خودرومفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
اینستاگرامنوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
ب
بایسنغریتبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامهی تیموری با تکیه بر متون اسبشناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
برندمفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
برند اچاندامتبیین نمادهای رمانتیسیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچاندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
برونو لاتوربررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
بنای ارسلان جاذبتزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]
بهزادمطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
بینامتنیتخوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
پ
پانوفسکیمطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگارههای اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
پدیدارشناسییک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
پست مدرنیسمبازتعریف عدالت اجتماعی در هنر پست مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
پُ ِل َ چینودبررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
پوئسیسسوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
پیت مو ندریانانطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
ت
تأثیر غربشمایلنگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاشباشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
تألیفتألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
تاریخنگاری هنرآگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
تاریخ هنر ایرانآگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
تبارشناسیتبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسمالله» در فضای بصری سفالینههای منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
تبلیغات تجارینوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
تحصیلات تکمیلیعلل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
تحلیل لایه ای علت هاعلل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
تصویرگری اسبتبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامهی تیموری با تکیه بر متون اسبشناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
تغییر فرهنگیبررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
تفردتألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
تفکر طراحیبررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
تقدیر انکشافسوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
تقلیل پدیدارشناختییک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
ج
جاودانگینسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
جنسیتواکاوی یک فانتزی تاریخی: انگارهی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
چ
چلیپامقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
چینبررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
ح
حُسنتشکیلمطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفههای زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
حُسنوضعمطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفههای زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
خ
خط کوفیتزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]
خط نستعلیقمقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
خطوط پیرامونینمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
خلاقیتبررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
خوشنویسی اسلامیتبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسمالله» در فضای بصری سفالینههای منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
د
دربار ناصریویژگیهای ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدینشاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
دورة تیموریمصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
دوره تیموریمطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
دوره صفویمطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
دوستمحمداقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
ر
رابطکاربریواکاوی ارتباط زبانطراحی و کارکرد رابطکاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیتترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
رحل ایلخانیتحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
رشته هنرعلل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
رضا عباسیتألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
رضا عباسی"بررسی متالپسیس در نگارههای مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
رضا هرویاقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
رمانتیسیسمتبیین نمادهای رمانتیسیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچاندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
روانکاویواکاوی یک فانتزی تاریخی: انگارهی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
ز
زیباییشناختیمطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفههای زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
زیباییشناسینسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
زیبایی شناسی سوبژکتیوتقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
زیرلاکیشمایلنگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاشباشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
س
ساختار بصرینوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
ساسانیانبررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
سده نوزدهمزیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
سطوح روایت"بررسی متالپسیس در نگارههای مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
سفالگری سلجوقیپیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
سفالینه نیشابورتبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسمالله» در فضای بصری سفالینههای منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
سلطانعلی مشهدیمقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
سلطان محمدمطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
سهیل عنایت اللهعلل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
سوبژکتیوسوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
سوژه متافیزیکینسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
سوگردانی (چرخشسوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
ش
شاهنامهتبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامهی تیموری با تکیه بر متون اسبشناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
شبکۀ عکاسیبررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
شفافیتواقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
شمایلنگاری مذهبیشمایلنگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاشباشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
شناختشناسیواقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
شهودبررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
شیءسوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
شیرسنگینمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
شی وانگ موبررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
ص
صادقیبیکتألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
صفویانتأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
صنعتسوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
صنیع الملکطرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
صوفیانمطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
ط
طبقه کارگرزیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
طراحیبررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
طراحی برای فرهنگبررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
طراحیتعاملیواکاوی ارتباط زبانطراحی و کارکرد رابطکاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیتترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
طرح و نقشطرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
ع
عدالت اجتماعیبازتعریف عدالت اجتماعی در هنر پست مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
عصر ناصریآگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
عکاسیمقایسه تطبیقی عکس طراحی شده در اینستاگرام و عکسمفهومی با توجه به آرای لِو مانویچ [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 115-124]
فلزکاری ساسانیپیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
فیس لیفت خودرومفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
ق
قابآینهشمایلنگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاشباشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
قاجارشمایلنگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاشباشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
قرآن بایسنقریمصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
قرآننگاریمصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
قطرتغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
قلم محققمصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
ک
کاربردپذیریواکاوی ارتباط زبانطراحی و کارکرد رابطکاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیتترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
کارگاههای آموزشیبررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
کاشی ستاره ای شکل کاشانتبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
کتابآرایی قرون وسطیمطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگارههای اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
کتابخانة آستان قدس رضویمصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
کتیبه نقاشیتزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]
کرسی بندیمقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
کلیشه های جنسیتیکلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
کنش اجتماعیبازتعریف عدالت اجتماعی در هنر پست مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
کُنش عکاسانهبررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
گ
گشتالتتبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
گشتلسوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
گفتمانتأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
گفتمان انتقادیزیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
گونه شناسینمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
ل
لارنس الوویتقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
لکانواکاوی یک فانتزی تاریخی: انگارهی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
لو مانویچمقایسه تطبیقی عکس طراحی شده در اینستاگرام و عکسمفهومی با توجه به آرای لِو مانویچ [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 115-124]
م
مارکسیسمزیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
ماکسیمیلیان لوسزیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
مبانی بصریتبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
متالپسیس"بررسی متالپسیس در نگارههای مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
متون اسبشناسیتبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامهی تیموری با تکیه بر متون اسبشناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
محراب اولجایتوتحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
محمداسماعیل اصفهانیشمایلنگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاشباشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
محمد جوکیتبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامهی تیموری با تکیه بر متون اسبشناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
مدتبیین نمادهای رمانتیسیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچاندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
مرغ بسماللهتبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسمالله» در فضای بصری سفالینههای منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
مسجد جامع اصفهانتحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
مطالعات فرهنگیبازتعریف عدالت اجتماعی در هنر پست مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
مطالعات منطقه ای هنرتغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
معنااقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
معناباختگینسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
مقبره های سغدیبررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
مکتب اصفهان"بررسی متالپسیس در نگارههای مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
مکتب نگارگری اصفهانتألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
ملک حسین اصفهانیتصویرسازیهای نسخه صورالکواکب منوچهرخان، نگاهی شکوهمند به آسمان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 67-76]
منسوجات بیزانسخوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
منسوجات کاربردیطرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
منسوجات مصرخوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
مهاجرتویژگیهای ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدینشاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
موزه تراملیتغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
موسیقیتأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
میرزا غلامرضامطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفههای زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
میرعلی هرویمقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
میرعمادمطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفههای زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
ن
ناصرالدینشاهویژگیهای ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدینشاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
ناصرالدین شاهطرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
ناصرالدین شاهآگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
نساجی قاجارطرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
نشانه شناسیمعناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
نظریۀ کنشگر - شبکهبررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
نقاشیکلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
نقاشیواکاوی یک فانتزی تاریخی: انگارهی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
نقاشییک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
نقاشی اجتماعیزیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
نقاشی انتزاعیکلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
نقاشی انتزاعی نابانطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
نقاشی رئالکلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
نقاشی قاجارویژگیهای ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدینشاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
نقاشی نئوپلاستیکانطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
نقشمایه درختمعناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
نقوش تزئینیتحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
نقوش ساسانیخوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
نگارگریتأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
نگارگریمطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
نگارههای ایرانی"بررسی متالپسیس در نگارههای مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
نگاره های شکاربررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
نمادشناسینمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
نوع َ شناسی فیلیپس و مک کوارینوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
و
واقعگرایی ادراکیواقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
واقعگرایی انتقادیعکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
واقعگرایی ایده آلیستیعکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
واقعگرایی علمیواقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
واقعیتترکیبیواکاوی ارتباط زبانطراحی و کارکرد رابطکاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیتترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
ویتگنشتاین متقدمنسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
ه
هاکوپ هوناتانیانویژگیهای ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدینشاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
هزارویک شبطرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
هفت اورنگ جامیمعناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
هفتواد و کِرماقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
هنرسوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
هنرنسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
هنر اسلامیمطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگارههای اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
هنر ایرانپیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
هنر ایرانیتبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسمالله» در فضای بصری سفالینههای منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
هنر ایرانیتبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
هنر پاپتقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
هنر تراملیتغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
هنر زیباتقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
هنر سیاسیبازتعریف عدالت اجتماعی در هنر پست مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
هنر مسیحیمطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگارههای اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
هنرمعاصرسوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
هنرها و صنایع دستیتبیین نمادهای رمانتیسیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچاندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
هولوگرامواکاوی ارتباط زبانطراحی و کارکرد رابطکاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیتترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
ی
یوسف و زلیخاواکاوی یک فانتزی تاریخی: انگارهی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
یونس(ع)مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگارههای اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد