نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آگاهی سوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • آموزش برخط بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
  • آموزش مثبت بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
  • آینده پژوهی هنر علل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]

ا

  • ابراهیم‌سلطان تبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامه‌ی تیموری با تکیه بر متون اسب‌شناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
  • ابژکتیو سوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • اپوخه یک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
  • استایل مفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
  • استعاره بصری نوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
  • اسکندر معناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
  • اصول نئوپلاستیسیزم انطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
  • اطلاق جنسیت کلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
  • اعتمادالسلطنه آگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
  • افق یک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
  • اقتباس اقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • امارات متحده عربی تغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
  • امشاسپندان پیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
  • انتزاع یک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
  • انذار و تبشیر مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگاره‌های اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
  • اوتا بارت تحلیل روان‌کاوانه فضای خالی در عکاسی انتزاعی مبتنی بر فضای بالقوه (مورد مطالعاتی: اوتا بارت) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-18]
  • ایران خودرو مفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
  • اینستاگرام نوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]

ب

  • بایسنغری تبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامه‌ی تیموری با تکیه بر متون اسب‌شناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
  • برند مفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]
  • برند اچ‌اندام تبیین نمادهای رمانتی‌سیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچ‌اندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
  • برونو لاتور بررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
  • بنای ارسلان جاذب تزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]
  • بهزاد مطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
  • بینامتنیت خوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]

پ

  • پانوفسکی مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگاره‌های اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
  • پدیدارشناسی یک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
  • پست‏ مدرنیسم بازتعریف عدالت‏ اجتماعی در هنر پست‏ مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات‏ فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان‏ شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
  • پُ ِل َ چینود بررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • پوئسیس سوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
  • پیت مو ندریان انطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]

ت

  • تأثیر غرب شمایل‌نگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاش‌باشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
  • تألیف تألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
  • تاریخ‌نگاری هنر آگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
  • تاریخ‌ هنر ایران آگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
  • تبارشناسی تبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسم‌الله» در فضای بصری سفالینه‌های منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
  • تبلیغات تجاری نوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
  • تحصیلات تکمیلی علل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
  • تحلیل روان‌کاوانه تحلیل روان‌کاوانه فضای خالی در عکاسی انتزاعی مبتنی بر فضای بالقوه (مورد مطالعاتی: اوتا بارت) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-18]
  • تحلیل لایه ای علت ها علل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
  • تصویر‌سازی تصویرسازی‌های نسخه صورالکواکب منوچهرخان، نگاهی شکوهمند به آسمان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 67-76]
  • تصویرگری اسب تبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامه‌ی تیموری با تکیه بر متون اسب‌شناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
  • تغییر فرهنگی بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
  • تفرد تألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
  • تفکر طراحی بررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
  • تقدیر انکشاف سوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
  • تقلیل پدیدارشناختی یک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]

ج

  • جاودانگی نسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
  • جنسیت واکاوی یک فانتزی تاریخی: انگاره‌ی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]

چ

  • چلیپا مقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
  • چین بررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]

ح

  • حُسن‌تشکیل مطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفه‌های زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
  • حُسن‌وضع مطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفه‌های زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]

خ

  • خط کوفی تزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]
  • خط نستعلیق مقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
  • خطوط پیرامونی نمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
  • خلاقیت بررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
  • خوشنویسی اسلامی تبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسم‌الله» در فضای بصری سفالینه‌های منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]

د

  • دربار ناصری ویژگی‌های ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدین‌شاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
  • دورة تیموری مصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
  • دوره تیموری مطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
  • دوره صفوی مطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
  • دوست‌محمد اقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]

ر

  • رابط‌کاربری واکاوی ارتباط زبان‌طراحی و کارکرد رابط‌کاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت‌ترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
  • رحل ایلخانی تحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
  • رشته هنر علل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
  • رضا عباسی تألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
  • رضا عباسی "بررسی متالپسیس در نگاره‌های مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
  • رضا هروی اقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • رمانتی‌سیسم تبیین نمادهای رمانتی‌سیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچ‌اندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
  • روان‌کاوی واکاوی یک فانتزی تاریخی: انگاره‌ی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]

ز

  • زیبایی‌شناختی مطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفه‌های زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
  • زیبایی‌شناسی نسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
  • زیبایی شناسی سوبژکتیو تقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
  • زیرلاکی شمایل‌نگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاش‌باشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]

س

  • ساختار بصری نوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
  • ساسانیان بررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • سده نوزدهم زیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
  • سطوح روایت "بررسی متالپسیس در نگاره‌های مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
  • سفالگری سلجوقی پیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
  • سفالینه نیشابور تبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسم‌الله» در فضای بصری سفالینه‌های منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
  • سلطانعلی مشهدی مقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
  • سلطان محمد مطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
  • سنگ قبر معرفی و مطالعه تطبیقی، توصیفی سنگ قبرهای سلجوقی موزه گُرده میمه(اصفهان) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 89-98]
  • سنگ قبر سلجوقی معرفی و مطالعه تطبیقی، توصیفی سنگ قبرهای سلجوقی موزه گُرده میمه(اصفهان) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 89-98]
  • سهیل عنایت الله علل گرایش فارغ التحصیلان رشته های هنری به تحصیلات تکمیلی در ایران از دیدگاه تحلیل لایه ای علت ها [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 15-25]
  • سوبژکتیو سوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • سوژه متافیزیکی نسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
  • سوگردانی (چرخش سوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]

ش

  • شاهنامه تبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامه‌ی تیموری با تکیه بر متون اسب‌شناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
  • شبکۀ عکاسی بررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
  • شفافیت واقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
  • شمایل‌نگاری مذهبی شمایل‌نگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاش‌باشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
  • شناخت‌شناسی واقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
  • شهود بررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
  • شیء سوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • شیرسنگی نمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
  • شی وانگ مو بررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]

ص

  • صادقی‌بیک‌ تألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
  • صفویان تأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
  • صنعت سوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
  • صنیع الملک طرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
  • صوفیان مطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]

ط

  • طبقه کارگر زیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
  • طراحی بررسی جنبه های ذاتی طراحی از منظر پژوهشگران حوزه تفکر طراحی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 93-101]
  • طراحی برای فرهنگ بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
  • طراحی‌تعاملی واکاوی ارتباط زبان‌طراحی و کارکرد رابط‌کاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت‌ترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
  • طرح و نقش طرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]

ع

  • عدالت ‏اجتماعی بازتعریف عدالت‏ اجتماعی در هنر پست‏ مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات‏ فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان‏ شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
  • عصر ناصری آگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
  • عکاسی مقایسه تطبیقی عکس طراحی شده در اینستاگرام و عکس‌مفهومی با توجه به آرای لِو مانویچ [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 115-124]
  • عکاسی انتزاعی تحلیل روان‌کاوانه فضای خالی در عکاسی انتزاعی مبتنی بر فضای بالقوه (مورد مطالعاتی: اوتا بارت) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-18]
  • عکاسی ایران عکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
  • عکاسی در دوران پهلوی عکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
  • عکاسی مستند عکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
  • عکس‌طراحی شده در اینستاگرام مقایسه تطبیقی عکس طراحی شده در اینستاگرام و عکس‌مفهومی با توجه به آرای لِو مانویچ [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 115-124]
  • عکس‌ مفهومی مقایسه تطبیقی عکس طراحی شده در اینستاگرام و عکس‌مفهومی با توجه به آرای لِو مانویچ [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 115-124]
  • عمراقطع مصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
  • عملکرد معنایی نوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]
  • عناصر نقاشی انطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
  • عهد صفوی تصویرسازی‌های نسخه صورالکواکب منوچهرخان، نگاهی شکوهمند به آسمان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 67-76]

غ

  • غزنوی تزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]

ف

  • فانتزی واکاوی یک فانتزی تاریخی: انگاره‌ی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
  • فضای بالقوه تحلیل روان‌کاوانه فضای خالی در عکاسی انتزاعی مبتنی بر فضای بالقوه (مورد مطالعاتی: اوتا بارت) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-18]
  • فضای خالی تحلیل روان‌کاوانه فضای خالی در عکاسی انتزاعی مبتنی بر فضای بالقوه (مورد مطالعاتی: اوتا بارت) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-18]
  • فلزکاری ساسانی پیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
  • فیس لیفت خودرو مفاهیم سبک در محصول ، خودرو و ارتباط آن با برند- پژوهش موردی: فیس لیفت نمای جلوی خودروی رانا [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 109-120]

ق

  • قاب‌آینه شمایل‌نگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاش‌باشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
  • قاجار شمایل‌نگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاش‌باشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
  • قرآن بایسنقری مصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
  • قرآن‌نگاری مصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
  • قطر تغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
  • قلم محقق مصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]

ک

  • کاربردپذیری واکاوی ارتباط زبان‌طراحی و کارکرد رابط‌کاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت‌ترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
  • کارگاه‌های آموزشی بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 125-135]
  • کاشی ستاره ای شکل کاشان تبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
  • کتاب‌آرایی قرون وسطی مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگاره‌های اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
  • کتابخانة آستان قدس رضوی مصحف معظم: فرضیاتی درباره کاتب و زمان کتابت قرآن بایسنقری [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 41-50]
  • کتیبه نقاشی تزیین و ساختار بصری حروف خط کوفی در کتیبه نقاشی مقبره ارسلان جاذب [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 71-82]
  • کتیبه نگاری معرفی و مطالعه تطبیقی، توصیفی سنگ قبرهای سلجوقی موزه گُرده میمه(اصفهان) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 89-98]
  • کتیبۀ سنگ قبر سلجوقی معرفی و مطالعه تطبیقی، توصیفی سنگ قبرهای سلجوقی موزه گُرده میمه(اصفهان) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 89-98]
  • کرسی بندی مقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
  • کلیشه های جنسیتی کلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
  • کنش ‏اجتماعی بازتعریف عدالت‏ اجتماعی در هنر پست‏ مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات‏ فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان‏ شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
  • کُنش عکاسانه بررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]

گ

  • گشتالت تبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
  • گشتل سوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
  • گفتمان تأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
  • گفتمان انتقادی زیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
  • گونه شناسی نمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]

ل

  • لارنس الووی تقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
  • لکان واکاوی یک فانتزی تاریخی: انگاره‌ی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
  • لو مانویچ مقایسه تطبیقی عکس طراحی شده در اینستاگرام و عکس‌مفهومی با توجه به آرای لِو مانویچ [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 115-124]

م

  • مارکسیسم زیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
  • ماکسیمیلیان لوس زیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
  • مبانی بصری تبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
  • متالپسیس "بررسی متالپسیس در نگاره‌های مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
  • متون اسب‌شناسی تبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامه‌ی تیموری با تکیه بر متون اسب‌شناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
  • محراب اولجایتو تحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
  • محمداسماعیل اصفهانی شمایل‌نگاری مذهبی قاجار در سایة تأثیرات فرهنگ غرب (نمونة مطالعاتی: قاب آینة زیرلاکی، اثر محمداسماعیل نقاش‌باشی اصفهانی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 93-102]
  • محمد جوکی تبیین قواعد تصویرگری اسب در سه شاهنامه‌ی تیموری با تکیه بر متون اسب‌شناسی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-66]
  • مد تبیین نمادهای رمانتی‌سیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچ‌اندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
  • مرغ بسم‌الله تبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسم‌الله» در فضای بصری سفالینه‌های منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
  • مسجد جامع اصفهان تحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
  • مطالعات‏ فرهنگی بازتعریف عدالت‏ اجتماعی در هنر پست‏ مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات‏ فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان‏ شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
  • مطالعات منطقه ای هنر تغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
  • معنا اقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • معناباختگی نسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
  • مقبره های سغدی بررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • مکتب اصفهان "بررسی متالپسیس در نگاره‌های مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
  • مکتب نگارگری اصفهان تألیف و تفرُّد در نقاشی مکتب اصفهان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 29-39]
  • ملک حسین اصفهانی تصویرسازی‌های نسخه صورالکواکب منوچهرخان، نگاهی شکوهمند به آسمان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 67-76]
  • منسوجات بیزانس خوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
  • منسوجات کاربردی طرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
  • منسوجات مصر خوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
  • منوچهر‌خان بیگلربیگی تصویرسازی‌های نسخه صورالکواکب منوچهرخان، نگاهی شکوهمند به آسمان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 67-76]
  • مهاجرت ویژگی‌های ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدین‌شاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
  • موزه تراملی تغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
  • موسیقی تأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
  • میرزا غلامرضا مطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفه‌های زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]
  • میرعلی هروی مقایسه شیوة کرسی بندی در دو چلیپای مشابه از سلطانعلی مشهدی و میرعلی هروی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 39-47]
  • میرعماد مطالعه تطبیقی حمد میرعماد حسنی قزوینی و میرزا غلامرضا اصفهانی از منظر مؤلفه‌های زیبایی شناختی حُسن تشکیل و حُسن وضع [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 87-96]

ن

  • ناصرالدین‌‌شاه ویژگی‌های ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدین‌شاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
  • ناصرالدین شاه طرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
  • ناصرالدین شاه آگاهی تاریخی از هنر در مکتوبات اعتمادالسلطنه [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 39-46]
  • نساجی قاجار طرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
  • نسخه صور‌الکواکب تصویرسازی‌های نسخه صورالکواکب منوچهرخان، نگاهی شکوهمند به آسمان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 67-76]
  • نشانه شناسی معناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
  • نظریۀ کنشگر - شبکه بررسی و تحلیل کنش عکاسی بر اساس نظریۀ کنشگر - شبکه برونو لاتور [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 99-108]
  • نقاشی کلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
  • نقاشی واکاوی یک فانتزی تاریخی: انگاره‌ی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
  • نقاشی یک خوانش پدیدارشناختی از انتزاع در نقاشی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-13]
  • نقاشی اجتماعی زیباشناسی تصویر کارگر در آثار نقاشی سه دهه پایانی سده نوزدهم تحلیل گفتمان انتقادی آثار ماکسیمیلیان لوس [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 29-40]
  • نقاشی انتزاعی کلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
  • نقاشی انتزاعی ناب انطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
  • نقاشی رئال کلیشه های جنسیتی و اطلاق جنسیت به یک اثر هنری: مطالعه موردی "نقاشی رئال و انتزاعی" [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 63-70]
  • نقاشی قاجار ویژگی‌های ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدین‌شاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
  • نقاشی نئوپلاستیک انطباق تحولات نظری پیت موندریان با عناصر نقاشی نئوپلاستیک طی بازه زمانی 1927تا 1944 [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-69]
  • نقش‌مایه درخت معناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
  • نقوش تزئینی تحلیل بازتاب نقشمایه های تزئینی محراب مسجد جامع اصفهان در تزئینات رحل ایلخانی موزه ی متروپولیتن [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 25-32]
  • نقوش ساسانی خوانش بینامتنی تداوم نقوش ساسانی در بافته های بیزانس و مصر در دوران پساساسانی(7-10م.) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 121-130]
  • نگارگری تأثیر گفتمان اجتماعی حاکم بر عصر صفویان در آثار تصویری دارای صحنه های موسیقی آن دوره [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-62]
  • نگارگری مطالعه تطبیقی تصوف در دو نگاره از صوفیان اثر بهزاد و سلطان محمد [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 97-107]
  • نگاره‌های ایرانی "بررسی متالپسیس در نگاره‌های مکتب اصفهان با تکیه بر الگوی کارین کوکونن" (مورد پژوهی آثار منتخب رضا عباسی) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 67-74]
  • نگاره های شکار بررسی نقش ها و بن مایه های ایرانی شکار بر روی مقابر چینی و سغدی در عصر باستان و ارتباط آن با مفهوم «بهشت شی وانگ مو» [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • نمادشناسی نمادشناسی و گونه شناسی شیرسنگی های ایران با تأکید بر نقوش و خطوط پیرامونی. [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 103-113]
  • نوع َ شناسی فیلیپس و مک کواری نوع شناسی استعارة بصری در تبلیغات تجاری (مطالعه منتخبی ازتبلیغات تجاری در شبکه اینستاگرام) [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 103-113]

و

  • واقع‌گرایی ادراکی واقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
  • واقعگرایی انتقادی عکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
  • واقعگرایی ایده آلیستی عکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 115-123]
  • واقع‌گرایی علمی واقعگرایی در عکاسی: از ادراکی تا علمی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 47-54]
  • واقعیت‌ترکیبی واکاوی ارتباط زبان‌طراحی و کارکرد رابط‌کاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت‌ترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]
  • ویتگنشتاین متقدم نسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]

ه

  • هاکوپ هوناتانیان ویژگی‌های ساختاری و موضوعی آثار هاکوپ هوناتانیان، نقاش ناشناس دربار ناصرالدین‌شاه (پیش و پس از مهاجرت به ایران) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 41-49]
  • هزارویک شب طرح و نقش منسوجات کاربردی (غیرجامگانی) در اوایل عصر ناصری با نظر به نگاره پردازی های هزارویک شب صنیع الملک [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 71-82]
  • هفت اورنگ جامی معناکاوی نقش مایه درخت کهنسال در نگاره خون دماغ شدن اسکندر و آسائیدن او از هفت اورنگ جامی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-37]
  • هفتواد و کِرم اقتباس و برگرفتگی بینافرهنگی در دو نسخه تصویرسازی شده از داستان هفتواد و کِرم، با استفاده از نظریه ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • هنر سوگردانی از ساحت صنعت به ساحت هنر؛ امکان نجات بخش زمانه ما از نگاه هیدگر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-13]
  • هنر نسبت هنر و جاودانگی در هستی نگری ویتگنشتاین و کاربست آن در معناباختگی انسان معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 19-28]
  • هنر اسلامی مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگاره‌های اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
  • هنر ایران پیامدپژوهی اندیشه زرتشتی در بشقاب فلزی ساسانی و سفالینه های سلجوقی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 33-38]
  • هنر ایرانی تبارشناسی نقشنوشتة «مرغ بسم‌الله» در فضای بصری سفالینه‌های منقوش نیشابور ایران در سدة چهارم و پنجم هجری قمری [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 109-119]
  • هنر ایرانی تبیین شیوة طراحی نقوش کاشی های ستاره ای شکل کاشان در سدة 6تا 8هجری [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 83-92]
  • هنر پاپ تقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
  • هنر تراملی تغییر پارادایم هنر ملی به هنر تراملی: مطالعه تحولات هنر در امارات متحده عربی و قطر [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 77-88]
  • هنر زیبا تقابل زیبایی شناسی سوبژکتیو با مبانی نظری هنر پاپ از منظرلارنس الووی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 15-23]
  • هنر سیاسی بازتعریف عدالت‏ اجتماعی در هنر پست‏ مدرن با رویکرد انتقادی مطالعات‏ فرهنگی (مطالعات موردی چیدمان‏ شیبولث و پرفرمنس تنش درونی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-28]
  • هنر مسیحی مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگاره‌های اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]
  • هنر‌معاصر سوبژکتیو پنهان در ابژه هنر معاصر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • هنرها و صنایع دستی تبیین نمادهای رمانتی‌سیسم و جنبش هنرها و صنایع دستی در مجموعه پایدار 2018 برند اچ‌اندام [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 83-91]
  • هولوگرام واکاوی ارتباط زبان‌طراحی و کارکرد رابط‌کاربری هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت‌ترکیبی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 121-129]

ی

  • یوسف و زلیخا واکاوی یک فانتزی تاریخی: انگاره‌ی یوسف و زلیخا" [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 51-65]
  • یونس(ع) مطالعه ی تطبیقی انذار و تبشیر در نگاره‌های اسلامی و مسیحی قرن های 13 تا 16م با موضوع سرگذشت حضرت یونس(ع) مبتنی بر آرای پانوفسکی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 131-140]